Du uppfödare, vilka raser har du?

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare ameo
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 123
  • Visningar Visningar 10 820
Sv: Du uppfödare, vilka raser har du?

Welsh sektion A och B, welsh partbred och shetland föds det hos mig. Ett egentillverkat svenskt "halvblod" har det hunnit bli också men jag duttade i rutan för Welsh, russ och shetland eftersom det är där jag härjar mest.

Jag har ett hannoveranersto efter Wolkentanz som nu ska få föl med Don Primero. Haft ett föl förut som blev hopphäst men nu är det en dressyrpålle som ska komma ut :banana:

Uppfödare och uppfödare...
Shetland och Haflinger.

OBS! Skulle ju varit *kl* på det ovan. :)

Jag föder upp (eller nja är väl ingen uppfödare ännu men nästa år :D)
halvblod/fullblod.

Har betäckt mitt förra sto 3 ggr men nu inte tagit något föl på 3 år men i år ska mina två fullblodsston betäckas med hopphingstar.

Jag föder upp araber i liten skala. jag har en hingst och fem ston.....
underbar ras! :love:
dessutom blir det väl något föl på barnens welshponnyer....:smirk:

Har som sagt slutat med hbl.(nu ska vi inte säga för mkt*host* man vet aldrig)

Nu är det Lewitzers som gäller för hela slanten.:love:

Endast travare för min del. Kan nog inte ens räknas som riktig uppfödare utan hamnar nog i facket intresserad och frekvent besökande skrivbordsuppfödare :crazy: :smirk:

(skrivbordsuppfödare=har märren inhyrd med "helpension")

*lånar knapp*

Jag föder upp arabiska fullblod. Väntar mitt 12:e föl om en lite dryg vecka. Har tidigare haft egna hingstar men numera har jag bara ett sto kvar i min ägo (och så kommer det att förbli) Det är skönt att bara ha ett dräktigt sto att sköta om. Helt lagom! /AFF

Halvblod är det för min del...men får nog kalla mig "vilande" uppfödare då jag avvaktar lite innan vi går in på tredje generation:love:

Ja visst är det... Det är en arab från det Glömda landet. Mycket bra steg och perfekt rastyp. Temeramentet är verkligen kanon.. Som på en ardenner faktiskt. :rofl: :angel:

Jasså..så en som springer som om den vore ett fullblod och fullkomligt älksar att hoppa:) :)
hon tror att hon är ett..ahahaha

*KL*
Uppfödare:D Nja, väntar första fölet i år med ett sto, hoppas på föl nr 2 nästa år med sto nr 2

Sv. Hbl:love:

Jag har fött upp halvblod (i liten skala). Har köpt ett ridponnysto med föl vid sidan. Hon blev inseminerad igår. Så man kan väl säga att jag gått över till ridponnyavel!

Welshponnyer !
2 welshmountainston och 1 welshsto
Fast i år får aveln " vila " lite .(ska bara betäcka 1 sto i år..)

Torihästar.
Lite svårt att veta vad man skulle rösta på, Torin är ju en varmblodig häst. Men dem i Estland skulle inte kalla den för en estnisk halvblod. Dem håller också på att ta fram en estnisk sporthäst.
Så jag valde "annan ras, över 148cm"

hmm, ja nu är det ju så att jag och min sambo har lite olika inriktning vilket jag bara tycker är kul.:)
Han är mest intresserad av norsvensktravare och lusitano, jag tycker lusitano och RP så man kan väl säga att vi föder upp lite blandat, vi är fortfarande väldigt unga så man får prova sig fram. hittils har det blivit 2 nordistravare 1 nordiskorsning, 1 lusitanokorsning, 1 RP.
Väntar en luskorsning till och en RP till..
Kryssade i några rutor;)

Jag har försökt föda upp varmblodig ridhäst med hoppstam. Men hittills inte fått något föl. I år hoppas jag att jag lyckas. Har två ston till betäckning.
Av annan sort, föder jag upp Brukshundar av rasen HOVAWART.
Kenneln firar 25-års jubileum i år. Vi har kommit till Ö-kullen och ska börja om med alfabetet i vinter. Kenneln heter LINTROLLETS.
Tidigare i livet har jag fött upp marsvin, kaniner och höns.:rofl:

JAg föder upp PALOMINO (dom flesta svenskt halvblod)men även welsh mountains med färg isabell!!

Haflinger! :love:

Jag har fött upp haflinger sedan 1988, alltså 19 år nu (hjälp!). Min första haflinger och första häst köpte jag för 23 år sedan. Jag har fött upp 10 med årets föl inräknat, varav 3 blivit godkända hingstar och två diplomston. Sen har mina föräldrar fött upp en hög också ... Varav en godkänd hingst och en valack som tävlar hoppning (ponnyallsvenskan 2006 och 2007) och tidigare också tävlats i fälttävlan (deltog i SM och Haflinger-EM 2003).

Just nu har jag ett sto med nästan nyfött föl, en avelshingst (pappa till fölet) och hans mamma, som är 31 år och världens coolaste häst. :love: Och mamma har några också i "mitt" stall.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag sitter och gottar mig i allt som är hund tillsammans med en vän som också planerar valp inom kort. I min familj har planerna...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 644
R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
11 12 13
Svar
242
· Visningar
15 730
Senast: ildiko
·
V
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
11 280
Senast: valpköpare
·
Hundavel & Ras Hoppas det är okej med en till sådan här tråd. Jag visste inte om jag skulle posta eller ej, känns som om jag mest skrivit, tagit bort...
2
Svar
34
· Visningar
4 097
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCIX
  • Sytråden del 4
  • Säkerhetskontroll på hus