Du uppfödare, vilka raser har du?

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare ameo
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 123
  • Visningar Visningar 10 820
Sv: Du uppfödare, vilka raser har du?

Om någon missat det så är det renrasiga varmblodstravare som gäller.

Hej!
Jag har 3 ston dräktiga i år.
Det ena är ett welshsto dräktig med RP.
1 hbl dräktig o 1 nyinköpt för avel.
Sen ett korsn sto (93 i RP) dräktig med arab.(beställd)
Alla inriktning mot gångarter, men welshens föl kan nog lika gärna bli hopp.

Connemaror såklart!:D
4 avelsston, 1 dräktig och alla fyra ska betäckas till våren.

Quarter och snart Paint igen efter ett uppehåll...

Antar att det är övriga raser....:D

*knapplån*

halvblod eller Svenskt varmblod som det heter nu, tre dräktiga i år av dem är det troligtvis bara en som ska betäckas om, en ska tävlas och en pensioneras, men har ett eller två nya ston på väg in så får se vad som händer...

Mitt avelsto är ett tyskt Hannoveranar sto, som jag hade med mig i flytten tillbaka till Sverige, efter ca 10 i Tyskland.
Henne avlar jag på idag, så man får nog säga att jag avlar halvblod.

*KL*

Jag "ska bli" uppfödare detta året (hade jag tänkt om allt faller väl ut). Jag kryssade i Halvblod och Kallblod. Halvblodet har vi själva och Nordsvensken har min granne - men vi har 100% ansvar för henne eftersom han blivit hästägare på äldre dar - i det ansvaret ligger också i att vi bestämmer vilken hingst hon ska betäckas med. Årets föl fick vi med på köpet av nordisen (fölet låg i magen) och halvblodet (fölis 17 dagar).

/Kristin

Fjordhäst, 5 premierade ston i avel, gkd hingst samt 5 unghästar. Firar föl 25 i april.

Har inga föl ännu, men båda ardennerdamerna ska betäckas i sommar. Så -08 så hoppas jag på att jag är uppfödare av dom stora vackra, snälla ardennrar.

Har fött upp 12 hbl - 28 a.fbl - 2 shetl samt 1 rp (egna).
Hade även inack som fölade hos mig, 14 st (flest a.fbl).

Kryssade i rutan "Inga alls", men vill att ni alla bör veta varför jag ibland svarar i trådarna!;)

Jag föder upp halvblod med för närvarande 4 ston som är dräktiga & ardenner där vi har ett sto och hon ska ha sitt 5 föl i år...
//Tina

Jag föder upp New Forest och minishetland :love:

Jag planerar att starta i år. Ska betäcka mitt PRE-sto och har väl tänkt ha fler PRE i framtiden. Sitter och studerar stamtavlan just nu... :)
Eventuellt ska jag betäcka arabmärren oxå, får se vad fodervärden och jag hittar på ;) Fast då blir det nog ridponnyhingst, hon passar bäst till det.
Vad kul det är att höra vilka raser som finns representerade!
/J

Ni som kan RP får gärna höra av er om en c-ponnyhingst med gång (främst galopp), hoppförmåga, resning, lugnt temperament och stark överlinje ;)

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag sitter och gottar mig i allt som är hund tillsammans med en vän som också planerar valp inom kort. I min familj har planerna...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 644
R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
11 12 13
Svar
242
· Visningar
15 730
Senast: ildiko
·
V
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
11 280
Senast: valpköpare
·
Hundavel & Ras Hoppas det är okej med en till sådan här tråd. Jag visste inte om jag skulle posta eller ej, känns som om jag mest skrivit, tagit bort...
2
Svar
34
· Visningar
4 097
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Uppdateringstråd 31