Du uppfödare, vilka raser har du?

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare ameo
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 123
  • Visningar Visningar 10 820
Sv: Du uppfödare, vilka raser har du?

Hej alla glada uppfödare!

Vi föder upp Nordsvenska brukshästar! Har använt oss av Hajvin, Bronson, Zultan och nu senast med stor spänning ligger det ett föl i magen efter Glomstagutten. Ett par resor till norge blev det men HOPPAS på resultat!! Herregud så grann!! Någon mer nordsvenskuppfödare som har sneglat på norges hingstar??

Men....vi kommer kanske att komplettera eller gå över till avel på shire....för det är RASEN!!! Synd bara att de är så svårt att avla på dem. De har tydligen ganska svåra "förlossningar" sägs det. Men det är ju halva utmaningen.

Fortsatt trevlig Lördagskväll!!!:banana: :bump:

Jag tycker inte förlossningarna är svåra utan att få dem dräktiga och att de går tiden ut.:(

Jag tycker inte förlossningarna är svåra utan att få dem dräktiga och att de går tiden ut.:(

Jag föder också upp shire. tycker inte vi haft problem alls, med varken dräktighet eller fölning.
en gång hade vi fölnings problem med hon hade gått aldeles över tiden och fölet hade blivit sjukt.
Har i dag 7 shire. 1 halvblodshingst som ska kastreras och en irish cob hingst till barnen.

Welsh Cob, känns lite svårt att gruppera dem med russ & shetland......

*kl*
Jag och syrran har en nystartad uppfödning ihop. Jag har PRE hästar och hon har Svenskt halvblod.

Hej, har precis gett mig in i svängen..:bump:

Än så länge ett dräktigt shettissto:banana:

vill i framtiden satsa på kallblod, älskar deras ridbarhet och psyke:love: måste bara hitta rätt sto :angel:

Föder upp världens bästa hopphästar HOLSTEINER.

Om man får räkna bara ett föl, så har jag i år fött upp en svensk ridponny.
Mvh Inka

Ja visst är det... Det är en arab från det Glömda landet. Mycket bra steg och perfekt rastyp. Temeramentet är verkligen kanon.. Som på en ardenner faktiskt. :rofl: :angel:

Påminner om mitt arabsto jag har faktiskt!:):) Hovslagaren frågade sist om jag var säker på att hon inte var korsning med ardenner!? Jag hoppas iaf inte det;)......Super fin bild!:D

Jag föder upp halvblod i liten skala.

Sen råkade det bli ett shettisföl i år:angel:
Men nu är den rackarn kastrerad, så det ska inte upprepas.
Dom har ju ingen stam och jag tycker att det räcker gott med två shettisar att rida på åt barnen :D

Jeanette

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag sitter och gottar mig i allt som är hund tillsammans med en vän som också planerar valp inom kort. I min familj har planerna...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 644
R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
11 12 13
Svar
242
· Visningar
15 730
Senast: ildiko
·
V
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
11 280
Senast: valpköpare
·
Hundavel & Ras Hoppas det är okej med en till sådan här tråd. Jag visste inte om jag skulle posta eller ej, känns som om jag mest skrivit, tagit bort...
2
Svar
34
· Visningar
4 097
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka