Dressyrsnackis nr 10

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hur kommer det sig att du börjat träna för JH? tänker att hon är het olik din andra tränare, är det inte svårt?

Jag har tränat för KÖ i 5 år men det har blivit mindre och mindre sedan hon flyttade upp till Stockholm och nu kommer hon inte komma till Göteborgsområdet längre då hon bygger egen anläggning. JH kommer komma till "mitt" område lite då och då, och jag tyckte att det var värt att prova då jag inte har någon annan tränare.

Jag har tränat för KÖ i 5 år men det har blivit mindre och mindre sedan hon flyttade upp till Stockholm och nu kommer hon inte komma till Göteborgsområdet längre då hon bygger egen anläggning. JH kommer komma till "mitt" område lite då och då, och jag tyckte att det var värt att prova då jag inte har någon annan tränare.
aaah, trist. eller, bra för henne, trist för dig kanske :p

aaah, trist. eller, bra för henne, trist för dig kanske :p

Jättetråkigt! (för mig) -mycket bättre när vi stod i samma stall :p Jag hoppas kunna åka upp dit nästa sommar och intensivträna lite, kanske köra upp hästen ett par veckor för lite extra hjälp och så åka upp själv när jag har semester. Vi får se.

Jättetråkigt! (för mig) -mycket bättre när vi stod i samma stall :p Jag hoppas kunna åka upp dit nästa sommar och intensivträna lite, kanske köra upp hästen ett par veckor för lite extra hjälp och så åka upp själv när jag har semester. Vi får se.
:eek: samma stall, vilken lyx! då blir det verkligen avlägset nu då.

det står på fb att hon bor i härryda, borde då inte vara sketlångt ifrån dig? men har sett flera foton från afrika så jag fattar inte riktigt om hon är i sverige eller inte :P Om hon gör det så skulle du ta kontakt med henne kanske. bra karin-substitut tänker jag :)

det står på fb att hon bor i härryda, borde då inte vara sketlångt ifrån dig? men har sett flera foton från afrika så jag fattar inte riktigt om hon är i sverige eller inte :P Om hon gör det så skulle du ta kontakt med henne kanske. bra karin-substitut tänker jag :)

Ja det var lyx; träning en gång i veckan, "span" under de ridpass man red ihop + att jag fick rida GP-hästen lite då och då.
Nä, Härryda är 10 mil så inte så våldsamt långt -närmare än Stockholm ;) Jag ska hålla lite utkik -tack!

12027616_1501923743463407_7542854280031361603_n.jpg

12068664_1501923713463410_2396754568887100521_o.jpg

12030422_1501923756796739_5358543353485329590_o.jpg

Det blåser storm hemma hos oss idag.. Hade egentligen dressyrträning inplanerad men eftersom det bokstavligen flyger saker på gården så skippar vi nog ridningen idag. Hästarna fixar träningen på egen hand istället och galopperar runt som två yra höns.

Hon är hemma från Afrika har fått barn i våras och sitter i dagsläget med ett pajat knä och inväntar operation :/

Idag är jag stolt över min lilla häst. Har löshoppat här på morgonen och det gick så bra :) förra gången var hon helt snurrig med ben all over the place, men idag så gick hon som tåget. Hon hittade ett piggt tempo med öronen rakt fram och hoppade riktigt fina språng. Hon hoppade ju lågt men är så glad över att hon fattade grejen och tyckte det var kul :D

Dessa hästar! Nu har det gått så bra ett tag och hästen fick behandling av equiterapeut nu i veckan. Hon har varit ovanligt seg överlag och jobbig i ridningen sedan dess
Provade och trava henne för hand igår och hon är halt på ett framben.. Känner puls i det men inte i dom andra.

Så Hovslagaren kommer idag och kollar om det kan vara hovböld :(

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Islandshäst Nu när förra tråden fått 2000 inlägg tänker jag att det är dags att starta en del 2! :bump:🥳
32 33 34
Svar
678
· Visningar
45 605
Senast: Fazeem
·
Övr. Barn Kände mig manad att starta nästa tråd, så vi fortsätter väl här 😊 Fortsätt dela med er av vad ni och ungarna hittar på!
37 38 39
Svar
772
· Visningar
44 156
Tävling Hej! Jag ska börja tävla en ridskoleponny och tänkte tävla henne i dressyr som häst. Kan ponnyn samtidigt starta ponnyklasser med en...
Svar
5
· Visningar
1 203
Gravid - 1år Jag har väntat och väntat på att någon ska starta en tråd men det verkar som att jag får fixa det själv :D. Ingen annan som ska ha barn...
15 16 17
Svar
334
· Visningar
28 596
Senast: Dorinda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• WE-tråden