Hur hittar/behåller ni er motivation när ni inte kan träna?
Vi har precis flyttat till gård, där det inte finns någon ridbana. Vi ska bygga en, men allt kan ju inte göras på en gång. Hästen är svårlastad och vi kommer liksom inte iväg på träningar. Så klart jobbar jag på det. Jag lasttränar nästan varje dag nu, och det går hyfsat.
När jag rider, rider jag alltid ut. I princip samma runda varje gång. Finns inte jättemycket att välja på, dessutom är jag lite feg och vill inte ut på några längre rundor över trafikerade vägar. Nu har hästen börjat testa mig, igen... Vägrar gå och bara backar. Det gäller liksom att orka ta den fajten. Det är alltså inte jättekul eller speciellt inspirerade. Har försökt rida på ena åkern, men där kryllar det av älgloppor så hästen blir helt hysterisk. Så det är tyvärr inget alternativ just nu, vet inte när på året som de försvinner.
Jag vill ju träna och utvecklas, men nu står det still av förklarliga själ. Och som jag var väl medveten om. Att det kommer bli lite ridning lr ingen alls under hösten och vintern. Och så klart ligger dåligt samvete och gror hela tiden.
Men nu börjar jag bli rädd för att tröttna. Tänk om jag tröttnar? Bara för att jag inte får träna.
Lösningen hade ju varit att få in hästen i släpet, men det är ju tyvärr inget man löser på en helg liksom.
Känner bara att jag behöver inspiration!
Här är en bild från vår första tävling våren 2014. Jag vill tillbaka där vi var då.