Dressyrsnackis nr 10

Status
Stängd för vidare inlägg.
Idag red jag min första riktiga lektion på Fjant. Varit med på en ridskolelektion i måndags men nu för en dressyrtränare. Tanken var mycket volter, ställa osv. Något min kille inte riktigt lärt sig än så vart en hel del debatter och försök att knuffa matte ur sadeln (tur att man är tjock och tung så han inte orkade :rofl: men han får poäng för försöka). Framåt slutade började vi faktiskt hitta lite av ett samarbete och bjud vilket gjorde att han fick mer balans och vi bockade inte oss fram över medellinjen :bump:

Satt och slösurfade lite och kollade upp en häst jag ringde på för två år sen som skulle ut på foder då, vid tillfället pratade ägaren om att eventuellt sälja senare. Det blev inget då eftersom en vän till ägaren tog hand om hästen istället, men är fortfarande helt kär i den. Vad säger etiketten om att ringa och fråga om den är till salu nu?

Satt och slösurfade lite och kollade upp en häst jag ringde på för två år sen som skulle ut på foder då, vid tillfället pratade ägaren om att eventuellt sälja senare. Det blev inget då eftersom en vän till ägaren tog hand om hästen istället, men är fortfarande helt kär i den. Vad säger etiketten om att ringa och fråga om den är till salu nu?

Ring och fråga, det värsta som kan hända är väl att ägaren säger att den inte är till salu. Jag skulle ta det som en jättekomplimang om någon ringde spontant och frågade om min häst. :)

Etiketten säger "ring" -annars får du ju inte veta.

Vi har en lägenhet som ska säljas, går det som förväntat med den kommer jag nog ringa och fråga, känns det som. Det är jättekul med unghäst, men klart man saknar att kunna rida lite "tricks". Vi får väl se, blir det något uppdaterar jag om det här!

Alltså min lilla tjocka häst :love: hon har vilat sen fyraårs (10 dagar) men idag red jag. Satt och tänkte att jag nästan var avundsjuk på mig själv :p ni vet känslan när man skulle vilja att andra fick känna den också -hon är så jäkla lätt att rida. Vad man än ber om så kommer det bara ett "okej!":D (efter förmåga), det kanske inte blir rätt men hon gör alltid ett försök.
Hon är inte flashigast eller spänstigast, men hon har ett arbetshuvud som är :up::heart

Alltså min lilla tjocka häst :love: hon har vilat sen fyraårs (10 dagar) men idag red jag. Satt och tänkte att jag nästan var avundsjuk på mig själv :p ni vet känslan när man skulle vilja att andra fick känna den också -hon är så jäkla lätt att rida. Vad man än ber om så kommer det bara ett "okej!":D (efter förmåga), det kanske inte blir rätt men hon gör alltid ett försök.
Hon är inte flashigast eller spänstigast, men hon har ett arbetshuvud som är :up::heart

Jag har också en sådan liten dam. Inga krusiduller alls utan bara vill och vill, blir aldrig sur, säger aldrig nej utan försöker hela tiden göra det man ber om. Den här arbetsviljan är så otroligt mycket värd :love:.
Jag har mycket hellre en sådan här liten arbetsmyra än ett spänstfenomen som man måste motivera.

Jag har också en sådan liten dam. Inga krusiduller alls utan bara vill och vill, blir aldrig sur, säger aldrig nej utan försöker hela tiden göra det man ber om. Den här arbetsviljan är så otroligt mycket värd :love:.
Jag har mycket hellre en sådan här liten arbetsmyra än ett spänstfenomen som man måste motivera.

Jag har ju ingen 06:a utan en 01:a men hon är precis likadan och jag uppskattar det nåt enormt. Hon fick dessutom diagnosen spondylos i våras men det märker man inte av alls i nuläget. Igår red jag övergångar ute i skogen och hon kändes som smör i solsken. Jag fick avbryta efter en stund eftersom hon började förekomma mig. -Matte, jag kan själv! :D
Vi skulle ju ha debuterat fälttävlan i år men nu blev det inte så men nästa år så ska vi tävla mot @Novali01 har jag bestämt. :angel:

Ska du rida 100 klass nästa år???:D:p:devil: @Speedway

Näe, H100 är ju läskigt högt. :D Om allt går vägen så får jag väl börja med Pay & Cross på 70 cm eller nåt. :angel:

Men du ska väl rida nån H90 i början på säsongen, Kax-Fia? Epona och jag skulle ju lätt slå er i dressyren och hoppningen iallafall. Vi kan ju åtminstone skrapa ihop strax över 60% i dressyren och min lilla häst vänder hellre ut och in på sig själv än att riva några banhoppningshinder. Sen kan det ju hända att vi inte kommer runt hela banan i terrängen för det kan finnas läskiga VITA hinder. :eek: :nailbiting: :rofl:

Hehe, idag fortsatte jag beta mig igenom hästarna i stallet (:p) och hamnade i sadeln på en pleasure/trail-häst. Den lille mannen var inte den eldigaste gossen jag suttit på och jag kommer nog inte kunna gå imorgon, men alltid kul att testa lite nytt! :D

11821233_512246145596638_306003401_n.jpg

Är det någon/några här som ska gå på clinicen för Patrik Kittel på Strömshom, kanske jag ska tillägga? Jag har fått en biljett så planerar att gå, ska bli spännande!

Jag sitter nog med en riktigt dumt problem. Min häst har nu TVÅ hela rosetter :o

Och insåg väl att planen är skaffa fler så frågan är VAR man sätter upp dem och var de passar. Känns som min sida av sovrummet är mest vettigt men då vilken sida av fönstret, hur högt upp ska jag börja osv :rofl: Hjälp.

Är det någon/några här som ska gå på clinicen för Patrik Kittel på Strömshom, kanske jag ska tillägga? Jag har fått en biljett så planerar att gå, ska bli spännande!
Jag funderar på det nu när jag till 90 % inte kommer tävla då... Det beror på om jag lyckas få sällskap eller inte.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Islandshäst Nu när förra tråden fått 2000 inlägg tänker jag att det är dags att starta en del 2! :bump:🥳
32 33 34
Svar
678
· Visningar
45 616
Senast: Fazeem
·
Övr. Barn Kände mig manad att starta nästa tråd, så vi fortsätter väl här 😊 Fortsätt dela med er av vad ni och ungarna hittar på!
37 38 39
Svar
779
· Visningar
44 274
Senast: Fille
·
Tävling Hej! Jag ska börja tävla en ridskoleponny och tänkte tävla henne i dressyr som häst. Kan ponnyn samtidigt starta ponnyklasser med en...
Svar
5
· Visningar
1 203
Gravid - 1år Jag har väntat och väntat på att någon ska starta en tråd men det verkar som att jag får fixa det själv :D. Ingen annan som ska ha barn...
15 16 17
Svar
334
· Visningar
28 596
Senast: Dorinda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar