Dressyrsnackis nr 10

Status
Stängd för vidare inlägg.
Blir nog inte fler provridningar av den, det behövs inte -kände att jag fick en bra bild av den ändå.

Nu har jag dock ett litet lyxproblem, ägaren till, den för dyra, ferrarihästen hörde av sig igår kväll och sa att:
hästen är en av de bästa (kanske tom den bästa) hästen i stallet och de är därför inte så sugna på att släppa den billigare, MEN något som de även värderar högt är "att hästarna hamnar hos bra ryttare som kan ta hand om dem efter bästa förmåga -och att hon gillade mig". Samt undrade vad mitt absoluta budgettak var.

Så nu står jag mitt emellan två väldigt bra hästar. Dock tror jag att gårdagens häst kommer vara en lättare häst, den var lite mer sansad :p Så nu analyseras filmerna för fullt och tankarna går på högvarv.

Ojoj, det där med beslut.
Jag tror att det är viktigt att du funderar på vad du vill göra med hästen, och sen ta den som passar bäst till det. Jag är helt övertygad om att det kommer bli bra, vilken häst det än blir! Lycka till med beslutet! :)

Blir nog inte fler provridningar av den, det behövs inte -kände att jag fick en bra bild av den ändå.

Nu har jag dock ett litet lyxproblem, ägaren till, den för dyra, ferrarihästen hörde av sig igår kväll och sa att:
hästen är en av de bästa (kanske tom den bästa) hästen i stallet och de är därför inte så sugna på att släppa den billigare, MEN något som de även värderar högt är "att hästarna hamnar hos bra ryttare som kan ta hand om dem efter bästa förmåga -och att hon gillade mig". Samt undrade vad mitt absoluta budgettak var.

Så nu står jag mitt emellan två väldigt bra hästar. Dock tror jag att gårdagens häst kommer vara en lättare häst, den var lite mer sansad :p Så nu analyseras filmerna för fullt och tankarna går på högvarv.

Jag hade verkligen dragit öronen åt mig mooi.. du har ju såklart mer info om vem som säljer osv men var försiktig.

Oh my sicket lyckproblem! ;) Men jag förstår att de är svårt!!!
Ta åt dig av allt smicker du får från ferrarihästens beridare iaf! :)

Man är ju inte alls sugen på att se filmerna :idea::angel: ;)

Men visst @fio har en poäng på ferrarin, gör all erftersökning och veterinärundersökningar du kan och lite till om det blir den.. Kan va något fel på den..

Verkligen tråkigt när det blir såhär :( Men tänk om han ändå bara kan få lulla runt så länge det går... Så gjorde jag med min gamla tävlingsponny när han "förtidspensionerades". Han fick iallafall fyra år till som unghästuppfostrare och pensionär tills hans skador hann ikapp honom.

Ja jag ger de en chans så får vi se, hoppas han kan tagga ner och komma in i lunket som pensionär. Han älskar ju att promenera (för hand) med mig och hunden så hoppas de kan räcka för hans huvud :) Han är ju sjukt trevlig på marken nu för tidenm och en väldigt charmig/personlig häst :)

Har börjat leta nytt lite smått och kanske kommer jag föreviga drömmen om en PRE, vi får se :)

Ja jag kanske låter väl negativ men är man snart 50 år har man varit med om det mesta inom hästsporten.. vet precis hur det går till med "fantastiska" hästar, smicker osv. Vill inte att mooi ska vara med om fler tråkigheter bara, tycker hon har haft sitt nu!

Ja jag kanske låter väl negativ men är man snart 50 år har man varit med om det mesta inom hästsporten.. vet precis hur det går till med "fantastiska" hästar, smicker osv. Vill inte att mooi ska vara med om fler tråkigheter bara, tycker hon har haft sitt nu!

Jag är tacksam för att folk faktiskt bryr sig så mycket :)

Just nu lutar det åt gårdagens häst men jag har inte landat färdigt riktigt.

@mooi. Visst är det en bit att åka dit men jag skulle nog åkt igen om jag var du. Kanske rida ut på den? Tänker på mitt äventyr med unghästarna i höstas... ;)

Idag har jag, Caspian och hans nuvarande ägare varit på kliniken och veterinärbesiktat honom. Det gick SÅ bra. Så snart blir jag hästägare igen! Han är född 2007, e: Don Primero-Trofé. Så fort vi skrivit på alla papper så ska ni få en fin utförlig beskrivning. Jag är så glad (och kan inte fokusera på att jobba). För utom att han är en himla trevlig, vaken och vänlig häst så är det väldigt skönt att han kan stå kvar hos sin gamla ägare så länge jag vill och vi kan lära känna varandra med hjälp av henne. :bow:

Idag har jag, Caspian och hans nuvarande ägare varit på kliniken och veterinärbesiktat honom. Det gick SÅ bra. Så snart blir jag hästägare igen! Han är född 2007, e: Don Primero-Trofé. Så fort vi skrivit på alla papper så ska ni få en fin utförlig beskrivning. Jag är så glad (och kan inte fokusera på att jobba). För utom att han är en himla trevlig, vaken och vänlig häst så är det väldigt skönt att han kan stå kvar hos sin gamla ägare så länge jag vill och vi kan lära känna varandra med hjälp av henne. :bow:

Stort grattis! :) :banana:

Åh så härligt! Grattis!! :D

@Amanda_F: Härligt! Grattis! :D

Jag var på programridning i helgen, red nya LB:1. Spänd pålle till tusen, men han skötte sig rätt bra ändå. Blev ingen optimal framridning, d va trångt och många hästar. Red ändå ihop 62-64% (två domare) så det är jag nöjd med, men vi har en del att jobba med. Börjar bli lite nervös inför dressyrallsvenskan om två veckor... :nailbiting:
Va oxå på dressyrclinic med Helen Langenhanenberg (stavning?) i helgen, roligt å inspirerande!

Åh vad härligt att det gick så bra!!
Stort grattis till din nya häst :):bump:!

@mooi Om du trivdes med 4-åringen o känner att känslan var bra där hade jag satsat på den. Då slipper du anstränga din ekonomi, för jag tar förgivet att den är billigare, kan lägga dom pengarna på bra utrustning till lilla pållen istället. Ferrarin är ju säkert jättefin men jag blir också veeeeeldigt misstänksam mot folk som gör uttalanden typ "bästa hästen" osv osv. Varför är den då inte såld till nåt högt satsande proffs? Eller såld överhuvudtaget för summan de begär?

@mooi Om du trivdes med 4-åringen o känner att känslan var bra där hade jag satsat på den. Då slipper du anstränga din ekonomi, för jag tar förgivet att den är billigare, kan lägga dom pengarna på bra utrustning till lilla pållen istället. Ferrarin är ju säkert jättefin men jag blir också veeeeeldigt misstänksam mot folk som gör uttalanden typ "bästa hästen" osv osv. Varför är den då inte såld till nåt högt satsande proffs? Eller såld överhuvudtaget för summan de begär?

Redan avgjort ;) besiktning står härnäst på listan....

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Islandshäst Nu när förra tråden fått 2000 inlägg tänker jag att det är dags att starta en del 2! :bump:🥳
33 34 35
Svar
681
· Visningar
45 943
Senast: Human
·
Övr. Barn Kände mig manad att starta nästa tråd, så vi fortsätter väl här 😊 Fortsätt dela med er av vad ni och ungarna hittar på!
39 40 41
Svar
819
· Visningar
46 183
Tävling Hej! Jag ska börja tävla en ridskoleponny och tänkte tävla henne i dressyr som häst. Kan ponnyn samtidigt starta ponnyklasser med en...
Svar
5
· Visningar
1 211
Gravid - 1år Jag har väntat och väntat på att någon ska starta en tråd men det verkar som att jag får fixa det själv :D. Ingen annan som ska ha barn...
15 16 17
Svar
334
· Visningar
28 641
Senast: Dorinda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar