Dressyrsnackis nr 10

Status
Stängd för vidare inlägg.
Håller tummen @mooi!! Spännande!

Jag har ju för övrigt en sån där Ferrari... Hon har skickat av mig nån gång och jag tvivlar starkt på att några lugna uteritter kommer finnas på kartan inom den närmsta framtiden, men hon ger en sån fantastisk ridkänsla. När jag provade första gången (Provade två gånger) var jag såld inom ett halvt varv. Men hon är inte lätt, med all denna power. Jag gjorde dock bedömningen att jag skulle klara av det, eftersom jag haft en sån där Ferrari förr. I mitt fall har jag alltså valt att försaka myset för att jag vill tävla, och jag vill ha den där känslan hon ger. Min gamla Ferrari var 7 när jag köpte honom och kastrerades som 6-åring. Han mognade förvisso mentalt med åldern men motorn i bak och reaktionstiden fanns ju kvar. Smidig som en katt dessutom. Ibland blir jag lite längtansfull och vill rida ut barbacka och dingla med benen, som jag älskar, men jag liksom... älskar det här mer. Så det är värt det.

Sen har hon ju noll koll på benen och trampar sig med brodden hela tiden, skönt att det inte är is ute längre...

Och jag är så glad över att få börja skritta min häst nu, efter ett år som konvalescent. Det känns så himla värt att man faktiskt stod ut, nu när det gick vägen :)
@mooi Åh vad jag hoppas att den går igenom, du får meddela oss alla direkt:up:

Tränare igår med min Donna. Och vilket känsla jag hade när jag satt upp!
Min tränare behövde bara rida en halvtimme (normalt 1 timme) så red jag en halvtimme. Hästen va så himla fin. Vi har haft graman på henne nu för att hon har varit alldeles för stark. Men igår kunde jag släppa den och hade kvar henne på tygeln :D

Jag hade henne rakriktad och under mig! Högergalloppen som jag alltid får kämpa så med att hålla mig i sadeln, den va helt perfekt! Kunde bara sitta i sadeln och gunga med. Flytta baken då och då när den kom inåt.

Så himla roligt att rida när man känner att det är jag som kontrollerar hästen och inte tvärtom som det har varit nu ett tag :D

Tränare igår med min Donna. Och vilket känsla jag hade när jag satt upp!
Min tränare behövde bara rida en halvtimme (normalt 1 timme) så red jag en halvtimme. Hästen va så himla fin. Vi har haft graman på henne nu för att hon har varit alldeles för stark. Men igår kunde jag släppa den och hade kvar henne på tygeln :D

Jag hade henne rakriktad och under mig! Högergalloppen som jag alltid får kämpa så med att hålla mig i sadeln, den va helt perfekt! Kunde bara sitta i sadeln och gunga med. Flytta baken då och då när den kom inåt.

Så himla roligt att rida när man känner att det är jag som kontrollerar hästen och inte tvärtom som det har varit nu ett tag :D
Vet själv hur det känns när det inte funkar, så uppgiven och ledsen. Och var varm i hjärtat man bli när det äntligen händer något! Att man får en gnutta hopp.

Ska du behålla henne eller ska du sälja henne?

Vet själv hur det känns när det inte funkar, så uppgiven och ledsen. Och var varm i hjärtat man bli när det äntligen händer något! Att man får en gnutta hopp.

Ska du behålla henne eller ska du sälja henne?

Ska nog behålla henne! Nu har jag verkligen fått känna på hur fin hon egentligen är :)
Har skrapat ihop lite mer till träningar också nu så jag lär mig hantera Ferrarin i henne.. Det är därför det inte har fungerat tidigare. Så det är jätteskönt att veta det också. Att det inte är för att hon har ont eller någon skada. Så det är bara ryttaren som gjort fel och fegat och inte hästen :D

Jag är så suuur. :arghh:
Ingen häst med hem idag. Den gick igenom den kliniska besiktningen med böjprov osv, MEN har en lös benbit (som dock inte fanns på förra bilderna) = slagit sig. De ska operera bort biten och så får man se hur det ser ut efter. Får titta vidare så länge och se om vi hittar nåt annat eller om man väntar in. Jävligt surt men inte mycket att göra.

Ingen häst med hem idag. Den gick igenom den kliniska besiktningen med böjprov osv, MEN har en lös benbit (som dock inte fanns på förra bilderna) = slagit sig. De ska operera bort biten och så får man se hur det ser ut efter. Får titta vidare så länge och se om vi hittar nåt annat eller om man väntar in. Jävligt surt men inte mycket att göra.

Men skit!! Å andra sidan vad bra att du fick se detta nu och inte om ett par månader!

Så tråkigt @mooi !

Vilka förra bilder?

Finns ju massor av folk som godkänner äldre bilder. Bra att du tog egna bilder.

Givet.. Mvh// Nojjiga Familjen ;)

Nä men faktiskt, tycker att man ska ta nya bilder i samband med köp (även om det är gjort säg 2-3 mån tidigare) för att veta hur det ser ut NU vid köpet. Och som vi såg idag -benbiten nämndes inte i förra utlåtandet.
Nu satt den bra till och stor chans till att det blir bra (och veterinären visade bilder från en annan häst som gjort samma op på "samma" benbit -dock en mycket större bit, där det blivit bra. Visade för att vi skulle få se skillnaden och hur det såg ut efter op) -men man köper inte den hästen IDAG, utan tittar vidare och ser sen hur det utvecklas med denna. Vi vill ju se att operationen och vilan går utan komplikationer. Om inte säljaren får sålt iväg den i befintligt skick vill säga.

Väldigt tråkigt iallafall då den är supertrevlig att både rida och hantera, snygg modell och riktigt bra stam.

Åh vad surt! Men som fio skrev, tur att ni tog egna plåtar, det är ju tråkigt att få veta sånt i efterhand.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Islandshäst Nu när förra tråden fått 2000 inlägg tänker jag att det är dags att starta en del 2! :bump:🥳
33 34 35
Svar
681
· Visningar
45 943
Senast: Human
·
Övr. Barn Kände mig manad att starta nästa tråd, så vi fortsätter väl här 😊 Fortsätt dela med er av vad ni och ungarna hittar på!
39 40 41
Svar
819
· Visningar
46 183
Tävling Hej! Jag ska börja tävla en ridskoleponny och tänkte tävla henne i dressyr som häst. Kan ponnyn samtidigt starta ponnyklasser med en...
Svar
5
· Visningar
1 211
Gravid - 1år Jag har väntat och väntat på att någon ska starta en tråd men det verkar som att jag får fixa det själv :D. Ingen annan som ska ha barn...
15 16 17
Svar
334
· Visningar
28 641
Senast: Dorinda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar