Absolut. Inte ovanligt. Så -egna bilder, absolut!
Bra där @mooi jag hade nog kunnat tänka att sex mån va ok och accepterat de bilderna. Men detta visar ju att du gjorde helt rätt och de tar jag också lärdom av. Så alltid egna bilder!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Absolut. Inte ovanligt. Så -egna bilder, absolut!
Provridit en häst idag och är väldigt förtjust Det är en pre som inte är riden så mycket men väldigt trevlig och ett super psyke. Han är valpig i ridningen men otroligt snäll, väldigt lyhörd och rids i alla gångarter. Dock så biljaderar han, någon som har erfarenhet av detta?
Vid ev köp kommer han röntgas och besiktas på "min" klinik så kommer självklart fråga ang detta då också om köp blir aktuellt.
Fy vad surt @mooi det är så vanligt och lika tråkigt varje gång.
Jag har också tänkt på det @mooi alla utom en av de hästar jag har varit så pass intresserad (totalt fem) av så jag har frågat, har haft det på något sätt under livet. En var redan opererad och på två satt de så till att de inte ville in och gräva. C har något som skulle kunna vara en orsakad av trauma, men den sitter bra till och är inte rörlig så den spelade ingen roll enl. Vet. Skrämmande utveckling känns det som!
@mooi och @Amanda_F Det kan vara så att vi röntgar i betydligt större utsträckning idag och därför ser mer lösa benbitar än vad en gjorde för 10-15 år sedan. Sen tycker jag själv att det är förkastligt att det avlas på hingstar med OCD, oavsett deras specialtalang. Men i era exempel verkar det inte vara OCD som varit problemet utan avslagna fragment?
Kl
En viktig anledning till OCD är ju också hur hästen fodrats under tillväxten i tidig ålder, det är absolut inte bara genetiskt . Viktigt att komma ihåg .
Absolut problemet här är väl snarare huruvida det i enskilda fall då ÄR genetiskt eller inte som sagt , samt hur pass "liten" den procenten i jmf med andra anledningar är, varför man valt att trots allt godkänna riktiga kvalitetshingstar i övrigt för avel .Som med mycket annat så beror det sällan på en sak. Men kan ändå tycka att avla på individer som har genetiska problem är att som att be om problem.