Dressyrsnackis nr 10

Status
Stängd för vidare inlägg.
Usch, imorgon somnar vårat 26 åriga arabsto in. Känns inte alls roligt just nu. Såna här stunder man funderar på varför man har häst. Sista starten gjorde hon förra året som 25 åring bland storhästar.

annons3_5465c4b12a6b223100b38269.jpg

Beklagar verkligen! :(

Ja det där med att vänta på "den dagen" är ju inte roligt när det är ett beslut man tagit själv.
Hon hade tyvärr problem med fång sista tiden.

Fick besked idag att jag inre hörde till de lyckliga som lyckades köpa ett Munchenkandar. Funderar istället på ett Schockemöhle. Helsinki eller Extreme Rembrandt.

@b_ridutbildning Schockemöhle Helsinki är typ mitt drömkandar!
Men tills vi är så långt att vi ska tävla med kandaret eller jag iaf vet vilken häst jag kommer att behålla såpass länge så har jag bestämt att jag får nöja mig med mitt 500-kr Lippo-kandar :p

Fick besked idag att jag inre hörde till de lyckliga som lyckades köpa ett Munchenkandar. Funderar istället på ett Schockemöhle. Helsinki eller Extreme Rembrandt.
Ja mig lurade de helt uppenbart då de skickade en bekräftelse i tisdags att de skulle skicka min beställda vara men fick samma mail som dig igår. Otroligt oseriöst och jag har också ifrågasatt det.

Så glad över passet med Ninya igår :) Hon har varit väldigt låst i framför allt högergaloppen sedan vintervilan (två veckor) vid nyår. Har tagit väldigt lång tid varje pass innan högergaloppen släppt någorlunda. Igår äntligen lossade det betydligt lättare och det gjorde såklart att hela passet blev bättre, och galopperna under hela andra halvan av passet kändes riktigt bra :love:

Var det någon mer som var på Kyra-clinicen i helgen? :)

Jag red min vikarierande pålle igår och passade på att köra lite sitsträning för mig själv. Armbågarna och skänklarna stod på listan och det kändes i alla fall som att jag fick armbågarna på plats längre stunder utan att behöva påminna varje sekund.
Fördelen med att rida minihäst är ju helt klart att det känns som att man själv är överallt samtidigt och att om han börjar sladda åt nåt håll så är det bara att rama in med benen så satt han snart på plats igen :p

Hade vet ute för vaccination i veckan, han är dessutom specialutbildad på tänder och kollade mun och bett. 10,5 ska min häst ha tydligen! Mindre än jag använde på min B-ponny...

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Islandshäst Nu när förra tråden fått 2000 inlägg tänker jag att det är dags att starta en del 2! :bump:🥳
33 34 35
Svar
681
· Visningar
45 943
Senast: Human
·
Övr. Barn Kände mig manad att starta nästa tråd, så vi fortsätter väl här 😊 Fortsätt dela med er av vad ni och ungarna hittar på!
39 40 41
Svar
819
· Visningar
46 188
Tävling Hej! Jag ska börja tävla en ridskoleponny och tänkte tävla henne i dressyr som häst. Kan ponnyn samtidigt starta ponnyklasser med en...
Svar
5
· Visningar
1 211
Gravid - 1år Jag har väntat och väntat på att någon ska starta en tråd men det verkar som att jag får fixa det själv :D. Ingen annan som ska ha barn...
15 16 17
Svar
334
· Visningar
28 641
Senast: Dorinda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar