Dressyrsnackis nr 10

Status
Stängd för vidare inlägg.
@feel Jadå! Det finns!

Catago CAP, Globus Ronja, Treadstone treadsport har en rundsydd modell, Döbert har flera, Dyón collection har ett utan pullback har jag för mig, Equipe har en, Pfiff's rundsydda. + Ännu fler säkert :)

Tack för tips. Döbert mfl går bort pga priset.

Pfiff och Catago har jag däremot inte sett några.

@sommarminne , den råkar inte vara till salu? :p

@feel Jadå! Det finns!

Catago CAP, Globus Ronja, Treadstone treadsport har en rundsydd modell, Döbert har flera, Dyón collection har ett utan pullback har jag för mig, Equipe har en, Pfiff's rundsydda. + Ännu fler säkert :)

Måste sätta igång min häst igen. Förra försöket slutade med halt och boxvila.. troligtvis en sträckning.
Så blir börja om.. igen. Pust..

Äg
Tänkte jag skulle inhandla en sådan, går ju på sådana pass och det är sjukt nyttigt. Framförallt för de delar av bålen jag märker att jag aldrig använder. En del övningar är plättlätta som ryttare och en del andra är totalt omöjliga.

Någon som äger en sådan?

https://www.google.se/search?q=core bosu&rlz=1C1AVSA_enSE437SE437&es_sm=122&biw=1366&bih=667&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=dYy1VI2CMIWpyQP50oDoBg&ved=0CAYQ_AUoATgK
Äger ingen egen men är bekant med dem från F&S . Har faktiskt funderat på att köpa en eftersom jag behöver jobba med stabiliteten i vristerna.

Jag är så himla glad att jag får fortsätta att rida Fanta. Idag har vi tränat igen och hon går bara bättre och bättre. Trodde nästan inte det men det går tydligen att lära gamla hästar att sitta (på bakbenen). Jag vet att det här låter konstigt men idag var det en av de första gångerna som jag verkligen kände ryggen i galoppen, som hon inte struttade utan faktiskt böjde på bakbenen. Vår tränare sa att hon var ungefär 40 cm kortare än vad hon varit tidigare och att hon faktiskt såg fin ut och var duktig (för att vara hon) :love::love::love: Går inte min tilltänkta häst igenom på onsdag (och därtill är jag tveksam) så kommer jag nog att satsa vidare med Fanta som om jag skulle rida henne mer under våren.

Inför träningarna lever jag upp och är glad men nu, när jag måste en vecka till nästa gång känns det faktiskt tomt och tråkigt. Idag såg vi solen i alla fall:

http://instagram.com/p/x1ysGiDJlp/?modal=true

Usch, imorgon somnar vårat 26 åriga arabsto in. Känns inte alls roligt just nu. Såna här stunder man funderar på varför man har häst. Sista starten gjorde hon förra året som 25 åring bland storhästar.

annons3_5465c4b12a6b223100b38269.jpg

Usch, imorgon somnar vårat 26 åriga arabsto in. Känns inte alls roligt just nu. Såna här stunder man funderar på varför man har häst. Sista starten gjorde hon förra året som 25 åring bland storhästar.

annons3_5465c4b12a6b223100b38269.jpg

Fy vad tråkigt :(

Hur är storlekarna på OS-tränsen? Är de normala? Min häst ligger mellan cob/full så det är alltid så svårt att avgöra...

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Islandshäst Nu när förra tråden fått 2000 inlägg tänker jag att det är dags att starta en del 2! :bump:🥳
33 34 35
Svar
681
· Visningar
45 943
Senast: Human
·
Övr. Barn Kände mig manad att starta nästa tråd, så vi fortsätter väl här 😊 Fortsätt dela med er av vad ni och ungarna hittar på!
39 40 41
Svar
819
· Visningar
46 183
Tävling Hej! Jag ska börja tävla en ridskoleponny och tänkte tävla henne i dressyr som häst. Kan ponnyn samtidigt starta ponnyklasser med en...
Svar
5
· Visningar
1 211
Gravid - 1år Jag har väntat och väntat på att någon ska starta en tråd men det verkar som att jag får fixa det själv :D. Ingen annan som ska ha barn...
15 16 17
Svar
334
· Visningar
28 641
Senast: Dorinda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar