Dressyrsnackis nr 10

Status
Stängd för vidare inlägg.
Intressant med en diskussion om sprenger. Jag har precis gått och funderat på de betten till min häst. Men jag undrar lite hur dom är i tyngden? Hon vill ha ett bett som är ganska smalt och tungt. Vet ingen affär i närheten som säljer så man kan känna på dom.

Baucher har vi testat, det hatade hon och försökte bara spotta ut.
Jag har ett med D-ringar, ett Dynamic och det är ganska smalt. Sen har jag ett baucher som är ganska mycket tjockare, men även det uppskattas.
Jag tror det är för att hela bettet är vridet, så betten ligger helt enkelt bra i munnen :)

@Ackio Du skrev att du hatar remont och jag tolkar det som ett estetiskt hat. Men du får gärna förklara vad det annars är som ger detta hat.

Jag gillar inte ha remmar nedanför bettet på en häst :) Vill ha fritt där. Samma sak med snokrem. Föredrar engelsk nosgrimma och fri mun på hästen. Just nu rid han på bettlöst för att ens slippa bett och han trivs på det. Problemet är att han måste vänja sig vid bett för kunna tävlas :p Vi kommer inte undan. Så därför vill jag hitta ett som funkar med engelsk nosgrimma. Eftersom på tävling har man ändå inte snokrem osv.

Ja, min kan ha 11,5 på ex Globus bett, men på Sprenger måste hon ha 12,5. Fast hon ligger lite mellan storlekar och kanske skulle räknas som en 12 egentligen.

Okej. Min kille har 12,5 i sitt baucher (sitter väldigt precis), 12,5 på 3 delat och det funkar. Så borde ha 13? eller 13,5?
(tänkte se om man kan fynda ett ;) )

Kan du inte prova någons? Bor du i närheten av mig får du gärna testa mina.
Jag gissar att han ska ha 12,5, funkar det inte kan du ju sälja till mig ;)

Tror en affär i närheten har. Ska snoka lite ;)
Fanns inga kvar av modellen jag ville ha i 12,5 :( (på hemsidan med rea ;) ) Fanns 3delat i 130 mm.

Orkar inte starta en helt ny tråd om det här men nya TR förvirrar mig angående nedklassning. En häst som gick st.Georg sent på året 2012, vad får den tävla den här säsongen?

Haha..nä verkligen inte. Jag såg faktiskt inte ditt inlägg förrän nu.:o Svarade fiorano.:). Heddan har jag provat allt möjligt på, både sprenger o neue schule men det har nog inte varit betten i sig som varit problemet utan att hon är en ganska sträv typ med ganska litet intresse av att vara eftergiven o gå på tygeln.:angel: Nu funkar hon ju bra på mina lågprisbett o jag ser ingen anledning att byta. Men jag har fan en hel arsenal med bett, bl a flera sprenger, om nu andan skulle falla på.:D

Har du fått höra ngt om du blir med kandaret eller ej?

Jag har bara fått ett mail om att de haft mkt jul/nyår/mellandagar och att de alldeles snart ska återkomma med riktig konfirmation ang vilka saker man beställt som inte är slutsålda. Sen nada.. Det var ett gäng dagar sen..

Jag vill ju veta om det ser ljust eller mörkt ut för mig..

Har du fått höra ngt om du blir med kandaret eller ej?

Jag har bara fått ett mail om att de haft mkt jul/nyår/mellandagar och att de alldeles snart ska återkomma med riktig konfirmation ang vilka saker man beställt som inte är slutsålda. Sen nada.. Det var ett gäng dagar sen..

Jag vill ju veta om det ser ljust eller mörkt ut för mig..
Jag fick först en bekräftelse på att de hade tagit emot min beställning och att den skulle skickas inom fem arbetsdagar. Sedan fick jag nog samma mail som du har fått. Så det skulle inte förvåna mig om det redan hade hunnit bli slutsålda.:meh:Var inne på deras sida i onsdags o då hade de tagit bort rean på Münchenkandaren plus höjt priset till 6399:- (Innan var deras ordinariepris 4999:-)

Jag fick först en bekräftelse på att de hade tagit emot min beställning och att den skulle skickas inom fem arbetsdagar. Sedan fick jag nog samma mail som du har fått. Så det skulle inte förvåna mig om det redan hade hunnit bli slutsålda.:meh:Var inne på deras sida i onsdags o då hade de tagit bort rean på Münchenkandaren plus höjt priset till 6399:- (Innan var deras ordinariepris 4999:-)

Ja, jag är lite rädd för det.
Åh, jag som viiiiill! :P

Orkar inte starta en helt ny tråd om det här men nya TR förvirrar mig angående nedklassning. En häst som gick st.Georg sent på året 2012, vad får den tävla den här säsongen?
Om den inte startat sedan dess åker du ner till MsvB och måste kvala om till St George

Jag beställde också ett fast efter er och jag har fått samma mejl. Håller tummarna för oss alla.
Jag har inte fått mejlet, vilket utlovades när kortet "drogs". Däremot har pengara varit låsta på mitt konto i 10 dagar... Kommer det inte ngt nu så kommer jag att bli jävligt lack!. Tycker isf att det är extremt dåligt, då din haft god tid på sig om ngt blivit galet. Har dessutom aldrig varit med om att pengar låsts för en vara som är slut!

Jag har inte fått mejlet, vilket utlovades när kortet "drogs". Däremot har pengara varit låsta på mitt konto i 10 dagar... Kommer det inte ngt nu så kommer jag att bli jävligt lack!. Tycker isf att det är extremt dåligt, då din haft god tid på sig om ngt blivit galet. Har dessutom aldrig varit med om att pengar låsts för en vara som är slut!
Det låter ju märkligt? Man undrar ju hur länge de har tänkt ha pengarna låsta innan du får någon bekräftelse:confused: Jag tror inte längre på att jag kommer få något kandar. Verkar liksom helt osannolikt att man ska få ett nytt münchenkandar för den summan. De säljs ju begagnade för 3000-5000:-:meh:

Det låter ju märkligt? Man undrar ju hur länge de har tänkt ha pengarna låsta innan du får någon bekräftelse:confused: Jag tror inte längre på att jag kommer få något kandar. Verkar liksom helt osannolikt att man ska få ett nytt münchenkandar för den summan. De säljs ju begagnade för 3000-5000:-:meh:

Det står ju att de reserverar sig för slutförsäljning. Kan man hävda att de inte är slut iom att de fortfarande har varan på webshopen men till "mer normalt" och högre pris?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Islandshäst Nu när förra tråden fått 2000 inlägg tänker jag att det är dags att starta en del 2! :bump:🥳
33 34 35
Svar
681
· Visningar
45 943
Senast: Human
·
Övr. Barn Kände mig manad att starta nästa tråd, så vi fortsätter väl här 😊 Fortsätt dela med er av vad ni och ungarna hittar på!
39 40 41
Svar
819
· Visningar
46 183
Tävling Hej! Jag ska börja tävla en ridskoleponny och tänkte tävla henne i dressyr som häst. Kan ponnyn samtidigt starta ponnyklasser med en...
Svar
5
· Visningar
1 211
Gravid - 1år Jag har väntat och väntat på att någon ska starta en tråd men det verkar som att jag får fixa det själv :D. Ingen annan som ska ha barn...
15 16 17
Svar
334
· Visningar
28 641
Senast: Dorinda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar