Dressyrsnackis nr 10

Status
Stängd för vidare inlägg.
Buhu, jag kan inte shoppa längre. Hittar ingen häst som jag vill köpa, stövlarna jag tittade på är nog inte värda sitt pris, inget kandar blev det heller (eftersom jag inte kan vara säker på storleken eftersom det inte är beslutat vilken häst det blir). Hur kommer man ur ett sånt här torrt tillstånd?

Buhu, jag kan inte shoppa längre. Hittar ingen häst som jag vill köpa, stövlarna jag tittade på är nog inte värda sitt pris, inget kandar blev det heller (eftersom jag inte kan vara säker på storleken eftersom det inte är beslutat vilken häst det blir). Hur kommer man ur ett sånt här torrt tillstånd?
Vad för kuse söker du? Ålder, utbildning, kön, etc?

@Deimion du måste vara den sista i Sverige typ att tvivla på sprenger ;)
Skämt åsido är det verkligt bra bett just för att de har så många modeller med subtila men viktiga skillnader utifrån individ osv . Hyrsystemet att få prova 14 dagar är ju väl genomtänkt och seriöst det också ! Och jag tycker inte prislappen i sig är ngt större heller om man ser till att det just är ett bett . Dvs det viktigaste som finns i kombo med sadel . Folk spenderar tusentals kronor på huvudlag som kostar flera lappar , var dag dagligen dax utan att blinka . I jämförelse med viktighet borde lätt pengarna för just ett bett vara prio ett !

Jag undrar också vad du söker ?

@mackan Jag blir jätteförvånad varje gång jag träffar folk som inte tycker att Sprenger är värt pengarna. Inte har dom då provat heller. Vet verkligen ingen som varit missnöjd med Sprengers bett!

@Deimion du måste vara den sista i Sverige typ att tvivla på sprenger ;)
Skämt åsido är det verkligt bra bett just för att de har så många modeller med subtila men viktiga skillnader utifrån individ osv . Hyrsystemet att få prova 14 dagar är ju väl genomtänkt och seriöst det också ! Och jag tycker inte prislappen i sig är ngt större heller om man ser till att det just är ett bett . Dvs det viktigaste som finns i kombo med sadel . Folk spenderar tusentals kronor på huvudlag som kostar flera lappar , var dag dagligen dax utan att blinka . I jämförelse med viktighet borde lätt pengarna för just ett bett vara prio ett !
Hihi, ja, du har så rätt så! ;) Han har funkat alldeles utmärkt på sitt gamla tränsbett med en stång från Jacs*n, men betydligt bättre på Sprenger. Nu får inget annat placeras i hans mun... ;) :love:

@mackan Jag blir jätteförvånad varje gång jag träffar folk som inte tycker att Sprenger är värt pengarna. Inte har dom då provat heller. Vet verkligen ingen som varit missnöjd med Sprengers bett!
Jo, min ponny vantrivdes på ett KK Ultra som jag köpte till honom (förvisso bridong, men red med bridongbett som tränsbett då han var lite svår i munnen med tjockare bett...) och han gapade ett helt ridpass. Sen kom jag av mig lite, till något konstigt flög i mig för någon vecka sedan, då jag köpte hela uppsättningen till herr D. Men inte en sekund för tidigt som sagt.. :love:

Jag satt faktiskt och funderade på att investera i ett sprenger åt min kille men funderar på vad han skulle trivas på bäst egentligen. Han är så fipplig med munnen när han har bett så han vågar inte riktigt söka det. Han reds in på ett baucher (3delat) och funkade sådär på honom. Nu rids han på vanligt bett och hej vad han kastar med huvudet *suck* vill ju hitta ett som så klart är godkänt för tävlingar mm med sen så han kan behålla samma bett :)

Jag har flera olika sprengerbett o kandarstänger. Heddan var inte imponerad. Nu har jag en rak globusstång o bridong med tungfrihet från hööks. Likadant tränsbett som bridong fast med stora ringar då. Hon gillar dessa bättre av nån anledning.:confused:

@Ackio
Sprenger Dynamic RS, två- eller tredelat, brukar funka bra till oroliga munnar. Gärna de lite tjockare. Snordyra men brukar finnas beggade till salu lite då och då (jag har ett till salu tex :angel:).

Det är ju lite olika vad de trivs bäst med. Nuvarande häst söker bäst stöd på tvådelade lite tjockare, medans gamla pållen måste ha tunna bett annars springer han bara runt och fipplar och hugger i betten.

@Ackio
Sprenger Dynamic RS, två- eller tredelat, brukar funka bra till oroliga munnar. Gärna de lite tjockare. Snordyra men brukar finnas beggade till salu lite då och då (jag har ett till salu tex :angel:).

Det är ju lite olika vad de trivs bäst med. Nuvarande häst söker bäst stöd på tvådelade lite tjockare, medans gamla pållen måste ha tunna bett annars springer han bara runt och fipplar och hugger i betten.
Tycker banne mig min fipplat oavsett tjocklek jag testat. Får fnatt :p Han är ibland nära knocka en när han slänger upp skallen

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Islandshäst Nu när förra tråden fått 2000 inlägg tänker jag att det är dags att starta en del 2! :bump:🥳
33 34 35
Svar
681
· Visningar
45 941
Senast: Human
·
Övr. Barn Kände mig manad att starta nästa tråd, så vi fortsätter väl här 😊 Fortsätt dela med er av vad ni och ungarna hittar på!
39 40 41
Svar
819
· Visningar
46 155
Tävling Hej! Jag ska börja tävla en ridskoleponny och tänkte tävla henne i dressyr som häst. Kan ponnyn samtidigt starta ponnyklasser med en...
Svar
5
· Visningar
1 211
Gravid - 1år Jag har väntat och väntat på att någon ska starta en tråd men det verkar som att jag får fixa det själv :D. Ingen annan som ska ha barn...
15 16 17
Svar
334
· Visningar
28 641
Senast: Dorinda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Skötsel av utedass
  • Offentliga verksamheter
  • Vad gör vi? Del CCV