Dressyrsnackis nr 10

Status
Stängd för vidare inlägg.
Var inne på TDB nyss och kollade lite på säsongen. I ett granndistrikt fanns en tävling öppen som jag kollat på. Höll på att svimma när jag såg att en LB kostade 325:- i anmälningsavgift! LA, låg på 375:- och MsvC-B uppåt 400:-. Undrar om det möjligen beror på nya ÖD-kravet? Vad brukar ni betala för en start i LB-LA i ert distrikt?

Kollade även lite andra tävlingar i Skåne och där varoerade LB mellan 200:- och 375:-...

@Fiorano Förbundet i sthlm har knappt godkänt en enda licens så jag har inte så mkt att jämföra med. Men den som är ute ligger på 280 i en msvc så det är inte någon direkt skillnad i år. Och i vår förening har vi inte diskuterat någon prishöjning ännu...

Var inne på TDB nyss och kollade lite på säsongen. I ett granndistrikt fanns en tävling öppen som jag kollat på. Höll på att svimma när jag såg att en LB kostade 325:- i anmälningsavgift! LA, låg på 375:- och MsvC-B uppåt 400:-. Undrar om det möjligen beror på nya ÖD-kravet? Vad brukar ni betala för en start i LB-LA i ert distrikt?

Kollade även lite andra tävlingar i Skåne och där varoerade LB mellan 200:- och 375:-...

Tror jag inte eftersom förbundet backade på ÖD kravet.

Jag kollade snabbt nu och i mitt distrikt finns bara en godkänd propp än men där ligger LB på 250:- medan MsvC och MsvB kostar 280:-

Jag tror att vissa klubbar måste höja priserna. Själva domaren är så himla dyr så om klubben ska gå med någon vinst alls, vilket är anledningen till att man har tävlingar, så måste man höja avgifterna. Med det sagt så menar jag absolut inte att domarna är för bra betalda :p
Vi hade nästan helt fulla klasser i höstas, alltså 40 starter i varje, MSV C och MSV B och vi tog 270 kr i avgift. Det var inte många tusenlappar i vinst på det när domarna är betalda. Måste du dessutom betala ridhushyra som vissa föreningar måste så blir det knappt lönt att ha tävling. Tror vi har pratat om att höja till 300 kr 2015.

Sen är det jädrigt svårt att hitta sponsorer för hederspriser, iallafall i Stockholm då det finns så många klubbar, så i värsta fall måste du ge premier till placerade och då försvinner ännu mera pengar.

Låter väldigt dyrt. Kollade årets första propp i Sörmland o där låg avgifterna på 250:- per klass. Regional msvC-msvB

Oj verkligen jättedyrt O_o

I mitt distrikt (Västmanland) är det en propp godkänd för 2015 och där kostar MsvCn 250 kr.

LB-LA låg på mellan 150-200 kr i år och MsvC-MsvB på 250-300 kr.

Jag tyckte också att tävlingarna nu i början på året verkade dyra, men å andra sidan är det stora fina anläggningar (LA:4 + MsvC:1, 300 + 325 på Flyinge Kungsgård och 300+350 i Helsingborg) så tänkte att det kanske var därför...

@Gabby_Ossi har sett på FB att vissa vänner ifrågasatt prissättningen hos Helsingborg. De ligger högre i pris, speciellt i högre klasser. De svarade själva att deras anläggning var dyr i drift...

@Amanda_F Ok, jag har inte koll på hur det brukar vara i de högre klasserna! Men tittade igen och om man jämför med Flyinge så hade Helsingborg faktiskt lite premier även i LA och MsvC, Flyinge hade bara anmälningsavgiften tillbaka i de klasserna... Det är kanske dyrare att arrangera tävlingar på vintern, kommer inte ihåg om jag reagerat på det förut dock.

*KL* Jag har under en längre tid varit skeptisk till Sprengerbetten, tyckt att de varit dyra och överreklamerade. Dock fick jag för mig att köpa en uppsättning bett för mina julklappspengar, och det måste vara det bästa köpet jag gjort på länge. Det blev en KK ultra bridong, HO stång och Dynamic tränsbett, allt med en gång, men Deimion går sååå mycket bättre på det. Oj, vad fin han varit de senaste dagarna, såå glad! :D Ännu lungnare i munnen, till och med med kandaret, som tidigare varit lite jobbigt...

10878507_10152919793914659_1098028029_o_zps7966521f.jpg

10893051_10152919783384659_475749623_o_zpsfc79b969.jpg

Nice @Deimion ! Jag hittade en Sprengerstång på en utförsäljning med 70% rabatt, så då kostade jag också på mig en faktiskt :angel:. Har dock inte provat den ännu, tror den kanske är lite stor till Bruce.

@fio Hade också för mig att dom backade på det. Tycker att det därför är helt galna avgifter...

Tror tyvärr att det här kommer bli normala priser framöver. Vi ryttare har högre krav på tävlingsplatserna, priser, domare och många har inte tid/lust att hjälpa till ideellt. Någonstans måste man få in pengarna för att kunna bedriva en verksamhet med den standarden folk kräver.

Jag satt med i min klubbs tävlingssektion i många år och jag måste säga att dressyrfolket är det tåliga folket att arrangera tävlingar för men tyvärr är lönsamheten sådär på dressyrtävlingar om man inte får bra sponsorer.

@Deimion kolla in My Ones hemsida, de har ett par Sprengerbett på rea, bland annat stångbett. Du skulle ju kunna lämna tillbaka den du köpt om du får en för halva priset:angel:

@lady_vip Wow, vilket pris! Och så har de OS kandar till halva priset också, oj, vilken rea!! Synd att man inte såg det innan... Stort tack för tipset! Får ta en titt där och se om man kan hitta något annat man kan klicka hem. Man kan ju aldrig få för mycket saker... :angel:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Islandshäst Nu när förra tråden fått 2000 inlägg tänker jag att det är dags att starta en del 2! :bump:🥳
33 34 35
Svar
681
· Visningar
45 941
Senast: Human
·
Övr. Barn Kände mig manad att starta nästa tråd, så vi fortsätter väl här 😊 Fortsätt dela med er av vad ni och ungarna hittar på!
39 40 41
Svar
819
· Visningar
46 105
Tävling Hej! Jag ska börja tävla en ridskoleponny och tänkte tävla henne i dressyr som häst. Kan ponnyn samtidigt starta ponnyklasser med en...
Svar
5
· Visningar
1 211
Gravid - 1år Jag har väntat och väntat på att någon ska starta en tråd men det verkar som att jag får fixa det själv :D. Ingen annan som ska ha barn...
15 16 17
Svar
334
· Visningar
28 641
Senast: Dorinda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar