Dressyrsnackis nr 10

Status
Stängd för vidare inlägg.
Appropå träns tycker jag kvalitén inte alltid återspeglas i priset. Oftast vill jag ha möjligheten att klämma och känna innan jag köper träns. Har flera billigare från Hööks och Glengordon som är kanon i lädret. Men har sett samma träns som varit riktigt hemska. Det varierar mycket mao. Har gått emot min egen princip nu och går i väntans tider på ett Passierträns:o. Men de ska väl minsann ha bra kvalité!

Har i dagarna fått ett Hööks Ashford i present av Barbs ägare:love:. Jättefint och mjukt! Pannbandet har jag fått av @Bison, loooove it, och så beställde jag namnplattor förra veckan (tänkte ha mitt eget namn på nya sadeln:p). Sjukt nöjd!!
10801963_10204544169476129_1903307024269985151_n.jpg

10858425_10204544173836238_6672843156284316736_n.jpg
Jag tycker att det är skitsnyggt!
@Evolution jag är likadan. Det värsta är att jag har tre kiefferträns varav två aldrig är användbara men har ändå tröttnat på dem...

Hur menar ni med kass läderkvalitet på premiera? Stelt, tappar färg, går sönder? jag funderar på att köpa ett eller 2...
För mig räcker det om tränset håller sig fint ~3 år sen har jag ändå tröttnat på det och vill ha nytt.....

Jag tycker det blir fult och ser slitet ut. Den lackade delen och de som man inte rör så mycket håller hyfsat.
Men tyglarna eller tex där man behöver dra spännet längs med/över käkremmen för att spänna har det slitits onormalt mycket.
Min häst är en sån man rider med mkt, mkt lätt tygelkontakt. Jag har mjuka ridhandskar. Jag smörjer försiktigt med prylar från Amerigo och Equipe. Tyglarna ska inte se ut som jag släpat dem efter bilen på så här kort tid..

Att lädret inte är lika mjukt eller välsytt som OS kan jag ta. Men inte att det ser så överdrivet slitet ut. Det är liksom krackelerat och fult. Inte bara grått och lite slitet.

Mitt hjärta brister... Sålde Glitch igår och Grace fattade nog inte riktigt vad som hände utan var jättelång men idag letar hon efter honom.. Står och tittar och kommer så fort jag visar mig, precis som hon frågar vart jag gjort av hennes bebis :cry:

Mitt hjärta brister... Sålde Glitch igår och Grace fattade nog inte riktigt vad som hände utan var jättelång men idag letar hon efter honom.. Står och tittar och kommer så fort jag visar mig, precis som hon frågar vart jag gjort av hennes bebis :cry:
Vet hur du känner dig, samma visa här när Silvio åkte. Man känner sig så grym! Ush jobbigt.

Jag funderar på att köpa ny nosgrimma med lack i julklapp till mig själv, någon som har erfarenhet av Kyros grejer?

Vet hur du känner dig, samma visa här när Silvio åkte. Man känner sig så grym! Ush jobbigt.
Ja verkligen! Baksidan men det man ändå strävar efter om man vill hålla på med avel. Men men det är väl ett sundhetstecken att man känner med stona och saknar fölen även om det känns hundra med köparen.

Tog dock med Grace ut sen och körde ett micropass runt lite koner och start o stopp i skritt. Lät även Cnut och Tusch gå en vända slalom.

Ja verkligen! Baksidan men det man ändå strävar efter om man vill hålla på med avel. Men men det är väl ett sundhetstecken att man känner med stona och saknar fölen även om det känns hundra med köparen.

Tog dock med Grace ut sen och körde ett micropass runt lite koner och start o stopp i skritt. Lät även Cnut och Tusch gå en vända slalom.
Ja, jag red Fendi ett par dagar efter och hon är överlag lugn och har tagit det bra tycker jag, men just första dygnet där var hemskt. Jag har ju inte betäckt om i år som tur är, det är för jobbigt att sälja. Nästa gång jag betäcker så ska jag redan från början ha bestämt mig för att behålla fölet.

Idag har stallägarna förbarmat sig över mig och lånat ut en islänning igen (samma som förra veckan). Så idag har jag ridit ett litet "dressyr"pass igen :banana:
Och jag har oxå en som behöver motion:idea:. Stackars hästen är lite understimulerad med en matte som varit sjuk hela hösten och bara lullat runt lite lugnt.... :( vart bor du? ;)

Köpte en tekna-s line i 16.5" men den var större än en vanlig 17" och täckte hela ryggen på henne! På bilden har hon bara en gammal skitsadel, vet inte märka men den ligger helt ok! :)
Men så länge den ligger ok är det ju super! Man vet ju aldrig när det är dags att byta sadel till de där bäbisarna! Men som sagt, kommer du åt att få prova en Prestige Versailles så ta chansen! Den ligger bra på många ryggar just för att den är kort i anläggningsytan!
Kul att det går framåt med ditt lilla troll :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Islandshäst Nu när förra tråden fått 2000 inlägg tänker jag att det är dags att starta en del 2! :bump:🥳
33 34 35
Svar
681
· Visningar
45 941
Senast: Human
·
Övr. Barn Kände mig manad att starta nästa tråd, så vi fortsätter väl här 😊 Fortsätt dela med er av vad ni och ungarna hittar på!
39 40 41
Svar
819
· Visningar
46 104
Tävling Hej! Jag ska börja tävla en ridskoleponny och tänkte tävla henne i dressyr som häst. Kan ponnyn samtidigt starta ponnyklasser med en...
Svar
5
· Visningar
1 211
Gravid - 1år Jag har väntat och väntat på att någon ska starta en tråd men det verkar som att jag får fixa det själv :D. Ingen annan som ska ha barn...
15 16 17
Svar
334
· Visningar
28 641
Senast: Dorinda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar