Dressyrsnackis nr 10

Status
Stängd för vidare inlägg.
@mooi
Jag håller också tummarna (och tårna) att det kommer att gå bra. Hoppet är det sista som försvinner och han behandlas ju, det är positivt.
Lycka till och krama om din vackra häst!

@mooi
Fy vad tråkigt! Beklagar verkligen!:(
Skönt att ni faktiskt hittade orsaken, men hade ju hoppats på något "enklare".
Håller alla tummar att det är mkt bättre vid nästa återbesök! Fina Calle!

Fy fan @mooi man blir ju så jäkla förbannad att man ibland inte ens kan få undersökningar man ber om, i bland måste veterinärer lära sig lyssna på ryttaren/ ägaren om de själva går bet. Tur att ni äntligen kom till någon som kunde hitta ert riktiga problem! Jag håller alla tummar jag har för er!

KL
Igår var det tävling för min del och då slogs jag av faktumet av hur lite många i publiken faktiskt apploderar! Sitter jag på läktaren så är väl det minsta jag kan göra att klappa efter en avslutad ritt? :confused: På vissa ritter var det bara jag och mamma som klappade trots att det satt en handfull människor till på läktaren :cautious: Är det något ni har upplevt/tänkt på?

KL
Igår var det tävling för min del och då slogs jag av faktumet av hur lite många i publiken faktiskt apploderar! Sitter jag på läktaren så är väl det minsta jag kan göra att klappa efter en avslutad ritt? :confused: På vissa ritter var det bara jag och mamma som klappade trots att det satt en handfull människor till på läktaren :cautious: Är det något ni har upplevt/tänkt på?

Oh ja, på den tiden vi tävlade mycket i klubben både applåderade och tjoade vi när klubbkompisarna ridit, folk kollade på oss som vi var tokiga :p främmande ekipage applåderade vi givetvis också om än utan hejjaropen. Vi var oftast helt ensamma om det dock, möjligtvis någon enstaka till med anknytning till ekipaget som applåderade.

KL
Pja, nuförtiden ska ju inte dressyrhästarna spookas av att ngn klappar i några händer typ eller ens säger pip på läktaren ;)

Vi brukar applådera lite försiktigt när vi sitter på läktaren, men speciellt om det är en kortsidesläktare kan man få lite mordiska blickar ibland när hästarna tvärvänder efter avlutningshalten :angel:

@mooi så otroligt tråkigt :( håller givetvis tummarna för att han ska bli bra igen. Kram

tack alla för tränstips, jag ska kolla igenom de ni tipsat om och se vilket som känns som bra och rätt köp.

Framförallt på allsvenskan tycker jag det är mycket applåder, och jag tycker att de applåderas efter varje ritt på de tävlingar jag varit på, både som ryttare och åskådare. Problemet är snarare att det är så lite publik att det inte hörs. :)

Pja, nuförtiden ska ju inte dressyrhästarna spookas av att ngn klappar i några händer typ eller ens säger pip på läktaren ;)

Som arenapersonal på GHS så är detta allt för bekant...fast då är det inte publiken som är "problemet". Däremot färgen på blommorna i krukorna på bokstäverna...:banghead:

@mooi så otroligt tråkigt :( håller givetvis tummarna för att han ska bli bra igen. Kram

tack alla för tränstips, jag ska kolla igenom de ni tipsat om och se vilket som känns som bra och rätt köp.

Jag köpte ett Premiera innan jag visste vad det var. Jag fattade ju att det förmodligen inte var så bra iom att det var billigt i förhållande till dyrare saker.
Men det är sämre än de andra träns jag haft i samma prisklass.
Mitt stank vider då jag fick det. Jag hängde ut det i någon v innan jag ens stod ut att ta det till stallet.
Det verkar dock vara ovanligt.
Men läderkvallan är urkass. Jag skulle hellre köpa något GM från Hööks eller så om jag vill ha billigt.

@mooi
Åh, vad tråkigt! Jag hoppas, hopas att han blir ridbar och symptomfri!Håller tummar och tår för dig och din fina!

Och jag har ett Premiera monaco som jag är svinnöjd med :eek: Lite för stelt i början, men blev snabbt bättre och nu när jag haft det drygt ett år så kan jag konstatera att det hållt sig väldigt bra. Tycker det är milsvid skillnad emot hööks träns, bättre kvalitet och inte minst snyggare - enligt mig. Den dagen jag känner att jag behöver utöka min tränsuppsättning kommer det bli ett till premiera utan tvekan.

Fasen jag tycker inte att 1000-1500 för ett träns är billigt. Billigt är runt femhundralappen. :D

Mitt är ett rundsytt kandar som jag på nuvarande gjort till träns. Att ge 1200 för det är stor skillnad mot tex 5000 och uppåt för Döbert och sen OS. Gratis är det ju inte. Men jag förväntar mig sämre kvalla än OS.

Jag har haft annat kandar i samma prisklass vars läder var mil bättre.

Aha det var väl Louise P's fel haha.. Henne måste du väl känna då?
Oja! Henne "känner" man ju till :p ;)

Hela blomgruppen fick en ordentlig avbasning då blomman bytte färg från träning till tävling. Numera fotas varje del av banan noga för att underlätta kopiering

Appropå träns tycker jag kvalitén inte alltid återspeglas i priset. Oftast vill jag ha möjligheten att klämma och känna innan jag köper träns. Har flera billigare från Hööks och Glengordon som är kanon i lädret. Men har sett samma träns som varit riktigt hemska. Det varierar mycket mao. Har gått emot min egen princip nu och går i väntans tider på ett Passierträns:o. Men de ska väl minsann ha bra kvalité!

Har i dagarna fått ett Hööks Ashford i present av Barbs ägare:love:. Jättefint och mjukt! Pannbandet har jag fått av @Bison, loooove it, och så beställde jag namnplattor förra veckan (tänkte ha mitt eget namn på nya sadeln:p). Sjukt nöjd!!
10801963_10204544169476129_1903307024269985151_n.jpg

10858425_10204544173836238_6672843156284316736_n.jpg

Appropå träns tycker jag kvalitén inte alltid återspeglas i priset. Oftast vill jag ha möjligheten att klämma och känna innan jag köper träns. Har flera billigare från Hööks och Glengordon som är kanon i lädret. Men har sett samma träns som varit riktigt hemska. Det varierar mycket mao. Har gått emot min egen princip nu och går i väntans tider på ett Passierträns:o. Men de ska väl minsann ha bra kvalité!

Har i dagarna fått ett Hööks Ashford i present av Barbs ägare:love:. Jättefint och mjukt! Pannbandet har jag fått av @Bison, loooove it, och så beställde jag namnplattor förra veckan (tänkte ha mitt eget namn på nya sadeln:p). Sjukt nöjd!!
10801963_10204544169476129_1903307024269985151_n.jpg

10858425_10204544173836238_6672843156284316736_n.jpg

Jag har nåt Hööks som är jättefint i lädret. Det är dock inte lika fint som OS svarta saker(deras bruna tycker jag inte om). Men det kostade väl minst en nolla mindre. ;)

Fint det var med namnskylten i nacken. Synd att jag har rundsytt och häst som har lite plats där bakom.. ;)

• Gilla
Reactions: AW
Och jag har ett Premiera monaco som jag är svinnöjd med :eek: Lite för stelt i början, men blev snabbt bättre och nu när jag haft det drygt ett år så kan jag konstatera att det hållt sig väldigt bra. Tycker det är milsvid skillnad emot hööks träns, bättre kvalitet och inte minst snyggare - enligt mig. Den dagen jag känner att jag behöver utöka min tränsuppsättning kommer det bli ett till premiera utan tvekan.

Samma här!

Hur menar ni med kass läderkvalitet på premiera? Stelt, tappar färg, går sönder? jag funderar på att köpa ett eller 2...
För mig räcker det om tränset håller sig fint ~3 år sen har jag ändå tröttnat på det och vill ha nytt.....

• Gilla
Reactions: rtf
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Islandshäst Nu när förra tråden fått 2000 inlägg tänker jag att det är dags att starta en del 2! :bump:🥳
33 34 35
Svar
681
· Visningar
45 938
Senast: Human
·
Övr. Barn Kände mig manad att starta nästa tråd, så vi fortsätter väl här 😊 Fortsätt dela med er av vad ni och ungarna hittar på!
39 40 41
Svar
819
· Visningar
46 102
Tävling Hej! Jag ska börja tävla en ridskoleponny och tänkte tävla henne i dressyr som häst. Kan ponnyn samtidigt starta ponnyklasser med en...
Svar
5
· Visningar
1 211
Gravid - 1år Jag har väntat och väntat på att någon ska starta en tråd men det verkar som att jag får fixa det själv :D. Ingen annan som ska ha barn...
15 16 17
Svar
334
· Visningar
28 641
Senast: Dorinda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar