M
mooi
@mooi Jag fattar inte riktigt? Vad det detta han hade tidigare när du inte trodde du någonsin skulle kunna rida på honom igen, eller vad det nått annat då?
Nej, förra året ordnade han sig en ligamentskada i hoven och var tveksam prognos på den (de hade enligt vet kunnat döma ut honom då), men efter ett halvårs vila var han bra och har inte haltat sedan dess.
Detta är en nyhet för mig...
Han gick ett helt vanligt pass och mitt under galoppen tvärstannade han och slog efter skänklarna (aldrig hänt förr) -efter det red jag 2-3ggr till och då kunde han inte gå på böjt spår (stannade bara) och hade svårt att byta gångart uppåt, skritt-trav (trav-galopp var i princip omöjligt). Vid longering går han dock som vanligt. Åkte till veterinären så fort jag fått en tid och då trodde de att han sträckt ryggen (öm och spänd i ländryggen) så det behandlades som en sträckning. Jag misstänkte dock att det var nåt annat och att ömheten/spändheten var sekundärt och från att han kompenserade nåt som gjorde ont -eftersom han inte ömmade förrän efter ett par dagar.
Sedan förra veckan var det dags att sitta upp igen och han var väl marginellt bättre men inte alls bra. Så igår fick han åka in igen för röntgen osv och då hittade de det ovan.