Juno går bättre och bättre och jag är så nöjd med mitt lilla monster som numera är riktigt välartad. Men. De senaste två passen på banan har ett nytt problem uppstått. Han gnisslar tänder mot bettet. Det är ju dumt om man vill tävla dressyr. Det kommer ffa när han verkligen koncentrerar sig och faktiskt går bra. Vad göra?
Tänderna kollades för ett drygt år sen. Det fanns inget att göra då direkt och inga vargtänder, så vet rekomenderade koll varannat år. Han går på ett tvådelat Dynamic RS med fasta ringar och en engelsk nosgrimma.
Min gammelhäst gnisslar/klapprar också tänder. Han har gjort det hela sitt liv men det har minskat på senare år (han är snart 20 år). Det som funkat bäst på honom är tvådelat Sprenger och Remont, men han låter illa ändå, och precis som din särskilt när han är koncentrerad och känns bra.
Förmodligen så finns det en spänning i hästen, någonstans... Min är extremt het och är stressad i stall och så. Men det märkliga är att han gnisslar/klapprar mest när han är som mest avspänd.