Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Precis vad min plan är. Casp ska få åka och vattenträna i två veckor. När han kommer hem är det vår igen och isgatan förhoppningsvis bara ett minne..Vi blundar en vecka eller två så är våren snart här med ljus hela kvällarna
Ååååh fast det hade gjort mig överlycklig just nu! I vintras byggde jag nästan all bakdelsstyrka Pärlan har genom att pulsa snö, vi har bara slask och is just nu, avis!! Ser härligt ut.
Ååååh fast det hade gjort mig överlycklig just nu! I vintras byggde jag nästan all bakdelsstyrka Pärlan har genom att pulsa snö, vi har bara slask och is just nu, avis!! Ser härligt ut.
Jag hade nog önskat mig lite snö just nu faktiskt. Ordentligt med "torr" snö att jobba i och låta fröken ta ut sig lite... plusgrader och ösregn gör inte markerna särskilt trevliga.
Jag hade gett vadsomhelst för en vettig vinter med permanent snö jämfört med hur denna "ickevinter" är hos oss !
Vi har ridhus så träningen funkar ju i sak men att kunna rida ut i annat än skritt pga ömsom sankmark och ömsom is - bägge halkiga är högst efterfrågat .
Vi hade helt perfekt i 10 dagar i dec/jan . Icke sen dess eller innan .
Förra vintern var något bättre då hade vi nog ung en månad med torr och fast snö som fick ligga kvar och stadiga minusgrader.
Jag hade nog önskat mig lite snö just nu faktiskt. Ordentligt med "torr" snö att jobba i och låta fröken ta ut sig lite... plusgrader och ösregn gör inte markerna särskilt trevliga.
Haha fast det gör jag ju nästan ändå över vintern, men brukar variera vad jag gör i pulsandet, typ nån dag skritta, nån dag trava/jogga låg form, nån dag trampa etc. Och varva med ställen med mindre snö om det finns. Och galoppintervaller! Guld för kondisen.Fast skulle du verkligen gilla att göra samma sak varje dag...
Ja, torr snö typ 2 dm hade varit mer ok även för mig. Det här är 4,5 dm blötsnö med blankis under.
Jag är så i valet och kvalet just nu :P
Vi lämnar som det ser ut MsvC bakom oss nu, och kan därför välja fritt mellan träns och kandar.
Jag har hela tiden endast ridit på träns, känslig häst som går med mycket tryck och som inte vill bli "pressad" mellan hjälperna men sista halvåret har det lossnat allt mer och hon sitter bättre (samlar) och jag har lärt mig rida bättre med så jag testade hänga på henne kandaret i helgen.
Det var rätt svårt för mig och jo nog bli hon lite kort i halsen och nosen kommer något bakom men det är alltså vårt första pass på det på... ja... två år? Och kanske vårt femte pass totalt
Samtidigt tycker jag hon ser ut att kunna vara nog stark (håller takten väl och vi får inget "stopp" i bakbenen av betslingen) för att vara redo för det och även om jag inte riktigt hanterar det som jag borde så blir det ju inte så tokigt. Å andra sidan är det ju inte alls så att jag är tvungen lära mig det här nya Jag får ju rida på träns istället :P
Här är vi i alla fall:
Hur resonerar ni kring träns eller kandar?
Och har ni tips på lämpliga bebis stänger?
Detta är en ganska rejäl (tung) Sprenger med liten tungfrihet, normal längd på skänklarna.
Andra bra alternativ?
Haha fast det gör jag ju nästan ändå över vintern, men brukar variera vad jag gör i pulsandet, typ nån dag skritta, nån dag trava/jogga låg form, nån dag trampa etc. Och varva med ställen med mindre snö om det finns. Och galoppintervaller! Guld för kondisen.
Nej då är det ju värdelöst!Går tyvärr inte att trava eller galoppera i den här snön, inget grepp trots snösulor och fyrbroddat.
Här finns det inte heller något ställe med mindre snö, det enda som kommer göra det värre är när skotrarna kommer igång, så det blir skare också.
Snart är det vår, bara två månader kvar...
Ni är så fina och jag gillar att din häst är av samma typ som min (lite grövre)!Jag är så i valet och kvalet just nu :P
Vi lämnar som det ser ut MsvC bakom oss nu, och kan därför välja fritt mellan träns och kandar.
Jag har hela tiden endast ridit på träns, känslig häst som går med mycket tryck och som inte vill bli "pressad" mellan hjälperna men sista halvåret har det lossnat allt mer och hon sitter bättre (samlar) och jag har lärt mig rida bättre med så jag testade hänga på henne kandaret i helgen.
Det var rätt svårt för mig och jo nog bli hon lite kort i halsen och nosen kommer något bakom men det är alltså vårt första pass på det på... ja... två år? Och kanske vårt femte pass totalt
Samtidigt tycker jag hon ser ut att kunna vara nog stark (håller takten väl och vi får inget "stopp" i bakbenen av betslingen) för att vara redo för det och även om jag inte riktigt hanterar det som jag borde så blir det ju inte så tokigt. Å andra sidan är det ju inte alls så att jag är tvungen lära mig det här nya Jag får ju rida på träns istället :P
Här är vi i alla fall:
Hur resonerar ni kring träns eller kandar?
Och har ni tips på lämpliga bebis stänger?
Detta är en ganska rejäl (tung) Sprenger med liten tungfrihet, normal längd på skänklarna.
Andra bra alternativ?
@JohannaB vad fina
Ni är så fina och jag gillar att din häst är av samma typ som min (lite grövre)!