Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Usch idag var det hemskt, Pärlan blev skrämd på töm, drog iväg i galopp... och halkade omkull i isleran. Hon var upp lika snabbt och verkade ok, men jag blev SÅ rädd och satt i stallet och grät sen för jag blev så chockad. Stackars lillfia.
Jag förstår svaren som att ni inte skulle kämpa så hårt för att lära in kandaret men funkar det så är det ett bra alternativ? Typ?
Men hur gör ni när ni rider in er på dem? Rider (t ex) varannan dag på det eller en längre period på samma betsling?
Jag passar in det och rider som vanligt. Är hästen klar är den klar. Då är det inga problem.
Jag väntar tills den är färdig på tränset först. Den ska vara klockren där.
@JohannaB är hästen klar för kandar så är det inga problem för hästen att gå på kandar. Jag lägger inte ner någon större energi på det, jag passar bara in kandaret och sen rider jag på det.
Så att hon blir lite kort i överlinjen betyder att det är bättre lägga bort det igen tycker du?
Som sagt, jag behöver ju inte alls rida på det så vet inte riktigt hur mycket möda eller tankekraft jag lägger på det Lättare rengöra bara ett bett efter ridning med
Ja, nej, det ville sig ju inte bättre än att det var en gaffelbandsskada. En väldigt mild sådan, på ultraljudet var veterinären tveksam om det orsakade hältan, men när gaffelbandet bedövades bort var det ändå tydligt att det ändå var det. Mycket god prognos enligt vet, och han ska även kunna hoppa i framtiden, men det är ju låååångt rehab till dess. Skritt för hand i 8 veckor, sen börja skritta uppsuttet, typ 2 minuter åt gången. Om allt går som det ska (vilket det givetvis ska göra!).
Håhåjaja, ja hästen lever och är snäll och glad. Alltid något.
Vad innebär klockren på träns för dig?