Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Då passar dom gris istället.@Elo Rid när det är mörkt? Då får de väl inte jaga?
(Besserwisser-jaget vill bara förtydliga att det heter sitta på pass, när man passar ett djur plockar man ut inälvorna)Då passar dom gris istället.
Ja, vissa jaktbara arter, men inte älg, hjort, rådjur, björn tex. Däremot vildsvin och räv får jagas nattetid tex. Det kallas vakjakt och bedrivs oftast vid en åtel (plats där djuren matas) från en koja eller torn. Det brukar vara ganska enkelt att ta reda på eller se var dessa åtlarna finns.@WBanna Jag har ju ingen koll på hur jakt funkar, men de får alltså skjuta när det är mörkt?
Ja, vissa jaktbara arter, men inte älg, hjort, rådjur, björn tex. Däremot vildsvin och räv får jagas nattetid tex. Det kallas vakjakt och bedrivs oftast vid en åtel (plats där djuren matas) från en koja eller torn. Det brukar vara ganska enkelt att ta reda på eller se var dessa åtlarna finns.
Beror nog på vart man kommer ifrån, är uppväxt med jägare och typ alla säger ”jag ska passa gris ikväll”.(Besserwisser-jaget vill bara förtydliga att det heter sitta på pass, när man passar ett djur plockar man ut inälvorna)
Jag har ridit LB:2 på fyraåringen pch tyckte det var riktigt trevligt, och han är ju himla grön, så det tror jag kommer funka fint på ponnyn!Vilket dressyrprogram skulle ni säga var det snällaste att börja tävla när man inte tävlat sen hedenhös tid? Vi har väldigt många LB:2 som går här i regionen nästa säsong. Tänkte faktiskt ev ta mig ut på ponnyn lite grann.. Hon har ju gått FEI med ungdom så det sticker kanske i folks ögon men jag har då inte ridit de klasserna så det struntar jag i. Hon ska bo kvar här hos oss och om hon avrundar som vuxenponny så får det bli så.
Ja jag behöver ett program som flyter på bra för egen del och inte är för klurigt.Jag har ridit LB:2 på fyraåringen pch tyckte det var riktigt trevligt, och han är ju himla grön, så det tror jag kommer funka fint på ponnyn!