Dressyrsnackis 12

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ibland blir livet verkligen inte som man tänkt sig:cry: Idag har jag sagt hejdå till Ådi som nu galopperar på de gröna ängarna. Natten till lördagen så har han haft oturen att bryta bäckenet. Det såg initialt ut som en kraftig lymfangit men när han inte svarade på behandling så förstod jag att något annat låg bakom.

Jag är så tacksam för den tid jag fick med honom, åtta år om bara ett par veckor. Han har varit min viktigaste lärare, bästa vän och största kärlek. Min älskade Ådi:heart

Beklagar verkligen :cry:
Det blir chockartat när det går så fort

Jag laddar upp just nu för min första P & R. Medryttarhästen är en erfaren tävlingshäst men jag har bara tävlat några enstaka klubbtävlingar (och bara en de senaste 20 åren). Så jag är lite nervös. Funderar som bäst på vad jag ska ha på mig och hästen. Vad brukar ni ha på er på P & R?

Jag har arrangörsångest. På lördag arrangerar jag en likadan clinic som förra året med temat "Hur en rider det perfekta dressyrprogrammet". Ändrade upplägget lite från förra året så hästarna på lång bana ska rida två program var för att kunna demonstrera vad mer som krävs av ekipaget för att gå upp en klass. De program som ska visas är LB2+LA3, MsvC+MsvB2 och MsvB5+MsvA1. Men. Nu har hästen som skulle gå MsvB5+MsvA1 fått en hovböld och kan inte gå. Jag jagar ersättare och har ett par ekipage kvar på listan att fråga, men det är ju verkligen inte en garanti att jag hittar någon. Däremot är det månne lättare att hitta någon som kan rida LB3+LA4 som jag funderar på att stoppa in istället.

Men när ni andra arrangerar sånt här, har ni reservekipage på lista? Jag tycker det känns så konstigt att fråga om någon vill vara reserv. Typ; "du duger om ingen annan kan, men du är inte riktigt vad vi vill ha". Eller så kanske det inte upplevs?

Jag har arrangörsångest. På lördag arrangerar jag en likadan clinic som förra året med temat "Hur en rider det perfekta dressyrprogrammet". Ändrade upplägget lite från förra året så hästarna på lång bana ska rida två program var för att kunna demonstrera vad mer som krävs av ekipaget för att gå upp en klass. De program som ska visas är LB2+LA3, MsvC+MsvB2 och MsvB5+MsvA1. Men. Nu har hästen som skulle gå MsvB5+MsvA1 fått en hovböld och kan inte gå. Jag jagar ersättare och har ett par ekipage kvar på listan att fråga, men det är ju verkligen inte en garanti att jag hittar någon. Däremot är det månne lättare att hitta någon som kan rida LB3+LA4 som jag funderar på att stoppa in istället.

Men när ni andra arrangerar sånt här, har ni reservekipage på lista? Jag tycker det känns så konstigt att fråga om någon vill vara reserv. Typ; "du duger om ingen annan kan, men du är inte riktigt vad vi vill ha". Eller så kanske det inte upplevs?

Va? Har helt missat att det blir clinic. Är det annonserat?

Jag hade en liten mental härdsmälta i stallet igår och grinade som en unge, väldigt värdigt. Är bara så otroligt less på vår situation just nu. Isolerade på grund av kvarkan, inget ridhus, och ingen bana att på. Går hjälpligt att rida i hagen och rida ut, men det är stenhårt överallt och just ingen snö, alternativt snorhalt på grund av lite snö ovanpå isa (broddar hjälper bara lite). Hästen rör sig knappt i hagen pga halt, vi hann precis börja jobba byten innan detta hände, nu får jag nöja mig med att jogga försiktigt för att hålla igång. Hästen drattade på sidan för hon halkade när jag tömkörde i hagen så måste ta det lugnt. Försökte alltså rida igår och då drar hästarna i hagen bredvid igång och tokbrallar och springer, min vill givetvis hänga på. Tills lut bara brast det och jag satt av, tog in hästen och sen rann det som ett vattenfall. Jag. Är. Så. Less. Jag vill bara få rida, träna och åka och tävla och inget av det kan jag göra. Vi har inga fält att rida på (som vi får rida på), jättebegränsat med vettiga vägar, kan inte åka nånstans, min tränare är utomlands (annars hade han kunnat övervaka oss i hagen åtminstone) så här står jag med min underbara häst som bara vill jobba men inget sätt att kunna göra det ordentligt på. Hela säsongen bara försvinner och jag kan inget göra, inget alls. Det är SKIT, allt är skit. Inte kan jag låta henne bara stå heller för då blir hon vansinnig.

@Piaff Jag lider verkligen med dig :(. Har ju haft ett par vårar som helt försvunnit för mig också när mina haft luftvägsinfektioner. Men. Hela säsongen försvinner inte utan ni kommer kunna nå era mål iaf! När du väl kommer tillbaka till ridhuset kommer bytena sitta och sen är det bara att tuta på ut på tävlingsbanan :). Massa pepp!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
24
· Visningar
1 052
Hästmänniskan Har börjat ridskola för nybörjare (ingen erfarenhet) och gått 3 tillfällen, överväger att sluta då jag inte känner mig välkommen. Första...
2
Svar
20
· Visningar
2 423
Senast: Brynja
·
Hästhantering För 1 år sedan köpte jag en ny häst. Hon gick igenom besiktningen utan anmärkning och förra ägarna sålde henne pga att hon inte trivdes...
2 3
Svar
43
· Visningar
5 655
Senast: Badger
·
Övr. Barn Lite osäker på om tråden hamnar rätt nu, då frågeställningen gäller ett mera helhetsomfattande perspektiv än själva barndomen. Mod får...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
3 574

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka