Fiorano
Trådstartare
Detta. (Stör mig även på den dåliga engelskan)För en annan som tydligen bor under en sten, vad har hänt?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Detta. (Stör mig även på den dåliga engelskan)För en annan som tydligen bor under en sten, vad har hänt?
Ah, men jag tänkte främst på JvB.
Det finns en artikel bland annat på ridsport (men de var inte först) där Jessica rider en yngre (?) häst i GP och den skyggar kontinuerligt uppe vid domaren. Folk går bärsärk och tycker det är fullständigt djurplågeri att hon inte utgår direkt.Ah, men jag tänkte främst på JvB.
Det där såg jag men scrollade bara vidare för jag orkade inte... Jag klarar inte riktigt av folk som inte kan skriva korrekt.
Men herregud! Vet inte om språket eller "budskapet" är värst (jo, självklart är det budskapet)! Så tondövt, så pinsamt, så vidrigt!
Så pinsamt, känner bara avsmak. Snacka om en ekokammare. så fruktansvärt tondövt.Men herregud! Vet inte om språket eller "budskapet" är värst (jo, självklart är det budskapet)! Så tondövt, så pinsamt, så vidrigt!
Han verkar ju totalt sakna empati och förståelse för djur. Noll reflektion, all kritik verkar rinna av som vatten på en gås. Som tur är ingen vanliga folk som jag följer som gillat det uppslaget. Har en dansk bekant som gillat det, hon rider själv på hög nivå och har hästar som utvisar mycket konfliktbeteende i ridningen, är dessutom en av dom som håller Helgstrand om ryggen, så är väl inte direkt förvånadHade jag kunnat kommentera i hans patetiska klubb för inbördes beundran, så hade jag rekommenderat honom att publicera ett nytt avsnitt av den oerhört informativa serien "reflections" med rubriken: Stay in school, kids! And don't quit.... (...or is it "quite"? or "quiet? or "cute? "Cut"? "Q8"?)
Sedan kunde hans nästa "reflection"-avsnitt handla om "vad är satir respektive sarkasm, och hur gagnar mina försök till detta dressyrsportens framtid och det allmänna debattklimatet i förhållande till mina 170 000 följare?".
Jag tror inte PK saknar varken empati eller förståelse för djur, däremot verkar han inte kunna hantera att ta in att han faktiskt gjort tokiga saker och istället går totalt i försvar. Det är egentligen inte olikt hur många människor agerar när de blir kritiserade, det är lättare att bara tänka att alla andra är dumma i huvudet än att ägna sig åt lite självrannsakan och inse att han faktiskt gjort djuren illa trots att han bryr sig så mycket om dem.Han verkar ju totalt sakna empati och förståelse för djur. Noll reflektion, all kritik verkar rinna av som vatten på en gås. Som tur är ingen vanliga folk som jag följer som gillat det uppslaget. Har en dansk bekant som gillat det, hon rider själv på hög nivå och har hästar som utvisar mycket konfliktbeteende i ridningen, är dessutom en av dom som håller Helgstrand om ryggen, så är väl inte direkt förvånad
Men empati är väl ändå förmågan att kunna sätta sig in i och förstå andras upplevelse? Att kunna känna och leva in i hur andra känner och upplever olika situationer. Just det verkar brista ganska ordentligt.Jag tror inte PK saknar varken empati eller förståelse för djur, däremot verkar han inte kunna hantera att ta in att han faktiskt gjort tokiga saker och istället går totalt i försvar. Det är egentligen inte olikt hur många människor agerar när de blir kritiserade, det är lättare att bara tänka att alla andra är dumma i huvudet än att ägna sig åt lite självrannsakan och inse att han faktiskt gjort djuren illa trots att han bryr sig så mycket om dem.
Försvarar alltså inte PK, men problemet är nog inte brist på empati.
tror inte vi kommer vara överens om den grejen Jag ser en person med total brist på empati mot djur, han är ju även samarbetspartner med AH och har sett honom utöva otroligt mycket fula saker på hästryggen. Han har bara varit bättre på att dölja sitt agerande. Min personliga åsikt är att ägnar man mer tid att titta på vad man kan vinna än allt annat runt hästen så brister empatin. Att spänna en nosgrimma så satans hårt och rida runt med en blå tunga säger mycket om en person, dom som tycker han har lärt sig av Scandic incidenten, det tycker inte jag. Tycker han håller på i precis samma stil som förutJag tror inte PK saknar varken empati eller förståelse för djur, däremot verkar han inte kunna hantera att ta in att han faktiskt gjort tokiga saker och istället går totalt i försvar. Det är egentligen inte olikt hur många människor agerar när de blir kritiserade, det är lättare att bara tänka att alla andra är dumma i huvudet än att ägna sig åt lite självrannsakan och inse att han faktiskt gjort djuren illa trots att han bryr sig så mycket om dem.
Så pinsamt, känner bara avsmak. Snacka om en ekokammare. så fruktansvärt tondövt.
Video finns här:
typ runt 1.37. Tycker den rör sig lite konstigt ibland och det jag verkligen tänker är att det kanske är dags att sluta med alla dessa bensprätt och istället fokusera på mjuk och noggrann ridning? Så man kan avgöra vad som är vad- är hästen stressad/het eller har den ont? det är nog vad folk tänker.
Jag tyckte det var intressant att i den här videon ser bensprätten oerhört artificiella och konstiga ut. Det är uppenbart att hästen har "lärt sig moves" och har hög naturlig kapacitet, men är det vackert?
För mig ser det mest sorgligt ut...
Och fråga 2- är det bra för hästarna? Hela grunden i dressyren är väl att bygga hållbara, smidiga hästar som bär sin ryttare på bästa sätt. Inte massa ben-sprattel uppe i skyn. Jag hade nog orkat kolla dressyr igen om jag hade kunnat få se flera väl ridna hästar utföra övningar korrekt. Precis som du säger, man måste rida med otroligt mycket spänt båge för att få till dom rörelserna på det viset och ser inte ett dugg naturligt ut. Kanske man då även hade fått se ett större spann på hästar på högre nivå om man kunna gå mer in på en korrekt utfört rörelse jämfört med hur mycket gång hästen har. Korrekt ridning borde värderas högre än hästens kapacitet tycker jag, men är ju tyvärr en utveckling som gått åt totalt fel hållJag tyckte det var intressant att i den här videon ser bensprätten oerhört artificiella och konstiga ut. Det är uppenbart att hästen har "lärt sig moves" och har hög naturlig kapacitet, men är det vackert?
För mig ser det mest sorgligt ut...