Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Då skulle du se reaktionen på två nordisar med vagn... Herregud, säger jag bara.idag fick jag och en stallkompis skämmas över våra töntiga hästar. Mötte två nordsvenskar i skogen och det blev stor-kris för våra. Stallkompisens häst tog det säkra före det osäkra, tvärvände och drog rakt in i skogen (…). Och Fille vågade inte möta dem utan backade och drakblåste när de red mot oss, så jag fick hoppa av och klappa på honom -då kunde de passera. Nordisarna och deras ryttare hade ungefär lika stora ögon över dramat. Och vi fick skämmas…herregud liksom vi har dessutom mött dem förut….
En bekant var ute o red i skogen. Kom en lös shettis. Hennes häst drog i panik, hon ramla av o hästen bröt benetEn förrymd shettis skrämde skiten ur Hedwig förra sommaren. Kom farande som en kanonkula över gärdet rakt mot oss. Jag var på väg till sommarhagen med en häst i varje hand.
Hedwig sa nej tack o slet sig o skenade iväg..
Hittade henne sen vid valackernas sommarhage där hon stod o snackade med grabbarna. Fuxen lyckades jag hålla fast.
Usch vad sorgligtEn bekant var ute o red i skogen. Kom en lös shettis. Hennes häst drog i panik, hon ramla av o hästen bröt benet
Jag tänkte inte heller till igår när jag var ute med Dio. Han har väldigt starka åsikter om vilken väg vi ska gå och kan knasa till det nåt orimligt när han inte får bestämma. Han var jättepigg igår men tog de första två "alternativägarna" ( vi både svänger och rider förbi beroende på vilken runda) utan konstigheter. På vägen hem rider vi förbi sista alternativvägen och jag hade inte en tanke på att han skulle reagera eftersom vi skulle rida förbi den. Dio kastar sig över på andra sidan vägen, sladdar ner med rumpan över kanten mot en bäck och det var verkligen bara ren och skär TUR att han fick fäste med tåbrodden bak så vi tog oss upp. Hann tänka att nu dör vi. Tio meter senare är han helt lugn och står snällt stilla och väntar på kompishästen som undrade vad tusan hände... Hade jag bara tänkt till innan och passat honom hade det inte hänt..Usch, jag satte min häst i en riktigt dålig situation i går...
Vi skulle rida ut men vår vanliga väg är spärrad av nedfallna träd så man får ta en annan väg. Där är det en uppförbacke där en del är en slät bergshäll. Det hade snöat men tänkte ju att det nog skulle gå bra då hon har fyra broddar och hon är ju försiktig (jag är livrädd för den där hällen även utan snö så fattar inte hur jag kunde ha sån otur när jag tänkte...). Men hon halkade nå grönjävligt och hur hon kom upp, med mig fortfarande på, är ett under!! Dessutom verkade hon ok, tack och lov!! Men jädrar vilket dåligt samvete jag fick!
Och i avdelningen rädd för saker så tappade min annars så bombsäkra häst det TOTALT en gång det kom in en främmande skimmelponny med golden-stripe-ridtäcke i ridhuset. Hon fick total panik och jag trodde vi skulle dö båda två...
Ridstövlar, om du bara vill ha enkla men i läder. Kika på black friday rean på hööks!Jag var visst helt oförberedd på snö i år, det var enbart tur att hovis satte på skor med broddhål förra skoningen, jag har knappt plockat fram några ridtävling eller vinterkläder eller nånting… fodrade ridstövlar tänker jag varje år att jag ska köpa men gör jag det? Icke.
Klippmaskinen är iallafall lagad och hästen klippt! Nu ska jag bara ekipera oss bättre.
Fumo som egentligen är idiotsäker är för övrigt livrädd för islandshästar, om de kommer töltandes i grupp, han dör lite inombords varje gång.
Jag tittade på dem! Har även spanat på ett par på Horze som är lite mer ”dressyriga”, men då kostar de ju 3 gånger så mycket. Till nästa år tänkte jag beställa typ CH eller nåt.Ridstövlar, om du bara vill ha enkla men i läder. Kika på black friday rean på hööks!