Dressyrsnack 17

Men för i helveeeeeeteeee! Hur svårt ska det vara att lära sig att byta i fyror???? Jag blir på riktigt helt jäkla spunkig på mig själv!
Aldrig i hela mitt liv har jag haft så svårt att få till en specifik rörelse under så lång tid. Det känns inte som att det blir det minsta enklare heller och jag vill bara gråta! Hur sjutton kan det vara så svårt? Och varför??
Treor, inga som helst problem.

Min tränare säger att det kommer att lossna nån gång men sannolikheten att hästen dör innan det händer känns större... 😬

Men hästen var jättefin igår på träningen så det gjorde mig iaf väldigt glad. 😊

Men för i helveeeeeeteeee! Hur svårt ska det vara att lära sig att byta i fyror???? Jag blir på riktigt helt jäkla spunkig på mig själv!
Aldrig i hela mitt liv har jag haft så svårt att få till en specifik rörelse under så lång tid. Det känns inte som att det blir det minsta enklare heller och jag vill bara gråta! Hur sjutton kan det vara så svårt? Och varför??
Treor, inga som helst problem.

Min tränare säger att det kommer att lossna nån gång men sannolikheten att hästen dör innan det händer känns större... 😬

Men hästen var jättefin igår på träningen så det gjorde mig iaf väldigt glad. 😊
Haha, jag kan inte heller räkna till fyra. Tre är lättare 😅

Det kan du ju visst det! Det har jag sett på tävlingsfilmer! 💕

Jag får trösta mig med att singelbytena numer är sååå fina. Så vi får väl hänga kvar i MSVB1 och B2 för resten av våra liv. 😅
Bara en slump 🙈 Tycker det är jättesvårt att få till flytet när man ska byta på fyra. Ett - två - tre - byt är ju mycket bättre naturligt flyt i än ett - två - tre - fyra - byt 😅

Bara en slump 🙈 Tycker det är jättesvårt att få till flytet när man ska byta på fyra. Ett - två - tre - byt är ju mycket bättre naturligt flyt i än ett - två - tre - fyra - byt 😅
+ @Corax Jag tycker också fyrorna är svårast men jag tror det är lättare om man räknar så man byter på 1. Så är jag hårt drillad sedan juniortiden att räkna just för att det skulle vara lättare att få till det. Jag räknar alltså 1-2-3-4-1-2-3-4 där bytet är på 1.

Då kan man sedan också börja hålla reda på hur många byten man faktiskt har gjort vilket är bra när man kommer upp så det ska vara 7 i varannat tex. Då räknar man 1-2-2-2-3-2-4-2-5-2-6-2-7-2. Tror det är Kyras sätt att räkna.

+ @Corax Jag tycker också fyrorna är svårast men jag tror det är lättare om man räknar så man byter på 1. Så är jag hårt drillad sedan juniortiden att räkna just för att det skulle vara lättare att få till det. Jag räknar alltså 1-2-3-4-1-2-3-4 där bytet är på 1.

Då kan man sedan också börja hålla reda på hur många byten man faktiskt har gjort vilket är bra när man kommer upp så det ska vara 7 i varannat tex. Då räknar man 1-2-2-2-3-2-4-2-5-2-6-2-7-2. Tror det är Kyras sätt att räkna.

Jag tycker de svåraste är att räkna med massa siffror överhuvudtaget, jag räknar med ord och en siffra för att hålla koll på hur många jag gjort. Var tvungen å byta sätt när jag skulle starta St. Georg för där blev de tydligt att jag inte kunde räkna längre 😂

Jag kan inte annat än att vara avundsjuk på era bytes/räkneproblem. :angel:

Mirre har känts gladare och rörligare igen men igår filmade jag och nu är jag inte lika glad längre. Hans bogfrihet är inte vad den borde i traven så det blir nog minst en, men kanske ännu fler behandlingar. Han ser fin ut i hagen när han sprätter runt, men vad gör det när han inte är så i joggingen. :down: :meh:

Jag Gööööör ju det. Räknar att jag byter på 1 alltså. Jag kan sitta och vråla högt utan att det hjälper... 😅
Det är som att både min och hästens hjärna hinner vimsa iväg åt varsitt håll efter första bytet.

Jag kan inte annat än att vara avundsjuk på era bytes/räkneproblem. :angel:

Mirre har känts gladare och rörligare igen men igår filmade jag och nu är jag inte lika glad längre. Hans bogfrihet är inte vad den borde i traven så det blir nog minst en, men kanske ännu fler behandlingar. Han ser fin ut i hagen när han sprätter runt, men vad gör det när han inte är så i joggingen. :down: :meh:
Jag förstår dig!
Klart det kan ta ett par gånger för inflammationen att försvinna men misströsta inte!
För oss tog det nästan ett halvår av träning och fysioterapi att komma tillbaka fullt efter 'halsbök'. Och då behandlades hon inte ens i halsen.
När ska ni på åb?

Liknande trådar

Dressyr Apropå diskussionen om reaktiva hästar (jag har också haft en, det ÄR ganska märkligt för även om man är van vid reaktiva hundar så är...
Svar
2
· Visningar
677
Dressyr *knapp* Helt ot men vad har ni för dressyrgjordar och varför just en sån? Hästens Mattes-gjord (Crescent) har blivit för sliten och...
Svar
11
· Visningar
845
Dressyr Nu har nya TR kommit. Ser fram emot att tävla utan nosgrimma (om han vill vara tävlingshäst). Och jag ser fram emot att döma fler...
4 5 6
Svar
103
· Visningar
5 533
Senast: sweep
·
Dressyr Men hallå, det kan inte vara OK för en domare att ha med en hund med till bedömningen, sittande i knäet även om den är liten. Ja du...
12 13 14
Svar
277
· Visningar
13 214
Senast: ginnies
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Föl 2023