Dressyrsnack nummer 18

Angående kval så brukar jag när jag är öd faktiskt kolla ekipagen så de har sina kval. Även som arrangör gör jag det. Mest för att undvika att det ska bli en grej väl på tävlingen. För ärligt talat är ffa kvalen till *** MsvA bland det rörigaste, så jag förstår om ryttarna inte gör rätt.

Jag håller med om att kvalreglerna är knöliga, kul att höra att ngn kikar igenom de iaf 😁🙌👍

Red femåringen idag och det är verkligen utveckling nu! Allt blir bättre från pass till pass! Nästa vecka ska vi träna för tränare, ser fram emot det. Hoppas få med en LC på lång bana på våra hemmatävlingar. Och försöker få en kompis vara med på påskhoppning som miljöträning 🤣 har hon varit med om det så är även den mest kaosartade dressyrtävlingen stabil 😅

Och min minihäst.
Hon ser inte mycket ut för världen när hon står i hagen, lurvig och lite tufsig, liten och gänglig. Men idag såg vi henne trava ”på riktigt” på ridbanan och hon ser så fin ut 😍 ska bli kul att följa hennes utveckling 😊 hon är väl snart tre år väl? 🤔

Men, såklart är hon gallig i en has så har bokat in en röntgen också 🙄

Instagram händelse
https://www.instagram.com/stories/k...ig_story_item_share&igsh=MTd5czQ1YzdqemdldQ==

IMG_1098.webp

Tog mig upp på Zacke nu i em för att rida igenom program. Hängde på kandaret och tog på sporrar för tänkte att det nog skulle behövas eftersom kroppen är som en blöt trasa. Men det kändes verkligen inte bra. En vän åkte upp till mitt stall och hämtade tränset. Mycket bättre! Slutade med att jag tog av mig sporrarna också för han studsar bara uppåt med rumpan och dyker i fronten. Kändes oväntat bra att rida igenom programmet och vänsterbytet var jättefint! Ska bli väldigt spännande hur detta ter sig på tävlingen. Kan verkligen bli ett skenande tåg som inte tar någon hjälp alls eller så är han fantastisk, livet är mer intressant med en Zacke 😅.

Här har tävlandet definitivt vänt uppåt igen!! Tävlingen jag red för nån vecka sen var knökfull på söndagen, nu i helgen är det också riktigt fullt och sista helgen i april ser det ut såhär:Visa bifogad fil 165368
Vette tusan vad det beror på? Ekonomin är knappast bättre men får lite känslan att folk tänker "fuck it" och kör på😅. Förra året tror jag inte ens det blev nån div 3 serie på häst pga för få lag.

Bensinen och Dieseln ligger på 15 kronor. DET gör enormt mkt anser jag!

Den senaste som jag ägde var den (jättefina) skadade skimmeln som vi var i tingsrätten med tidigt 2018, sen hade jag ingen egen utan red andras. Två bruna yngre ston hade jag åt två uppfödare innan jag flyttade sommaren 2019.

Fick upp ditt blogginlägg om den hästen som minne på fb precis nu! 😢

Red femåringen idag och det är verkligen utveckling nu! Allt blir bättre från pass till pass! Nästa vecka ska vi träna för tränare, ser fram emot det. Hoppas få med en LC på lång bana på våra hemmatävlingar. Och försöker få en kompis vara med på påskhoppning som miljöträning 🤣 har hon varit med om det så är även den mest kaosartade dressyrtävlingen stabil 😅

Och min minihäst.
Hon ser inte mycket ut för världen när hon står i hagen, lurvig och lite tufsig, liten och gänglig. Men idag såg vi henne trava ”på riktigt” på ridbanan och hon ser så fin ut 😍 ska bli kul att följa hennes utveckling 😊 hon är väl snart tre år väl? 🤔

Instagram händelse
https://www.instagram.com/stories/k...ig_story_item_share&igsh=MTd5czQ1YzdqemdldQ==

Visa bifogad fil 165424
Väldigt trevlig!

Och min minihäst.

Instagram händelse

Visa bifogad fil 165424
Verkligen superfin!

Vi provade ny tränare i veckan. Eller tja, vi har varit på tömkörning för denne innan så helt okända var vi inte även om det var ett tag sedan. Det kändes jättebra! Jag vill verkligen ha en tränare som bryter ner i delar och detaljer och inte bara säger "rid den linjen, bra/prova igen". Det började med att korrigera min skänkelplacering som är för långt bak och då visste jag att vi kommer få jobba på ett bra sätt 😎 En sådan grej jag lätt glömmer av själv. Det är alltid lite läskigt med nya tränare, speciellt när man kommer på sitt trinda kallblod som man utbildat själv från scratch och man själv har ganska kasst självförtroende i ridningen.

Fick jättebra input kring hur jag visar Elsa att jag vill ha henne runt innern och inte mot så att hon kan balansera upp sig bättre. Och som alltid ska vi tänka mer framåt och komma ur min comfort zone som ligger i behagligt lunktempo.😅 Hon har ju lite klipp och power därunder som ska fram bara.

Igår var vi ute på en väldigt skön tur med en stallkompis, galopperade med glada gubbar 🐎💨 kompisens häst är lite feg ute men går väldigt bra ihop med Fille så då blev det väldigt trevligt. Det busades lite i galoppen på båda två men ni vet, sådär lagom…så det är tydligt att de är glada men inte så tanterna riskerar att ramla av :angel:
Idag jobbade vi lite på utebanan innan det var tandläkarbesök för Fille och han var sååååå sjukt fin idag så det var väldigt roligt 🤩
IMG_9449.webp

Igår var vi ute på en väldigt skön tur med en stallkompis, galopperade med glada gubbar 🐎💨 kompisens häst är lite feg ute men går väldigt bra ihop med Fille så då blev det väldigt trevligt. Det busades lite i galoppen på båda två men ni vet, sådär lagom…så det är tydligt att de är glada men inte så tanterna riskerar att ramla av :angel:
Idag jobbade vi lite på utebanan innan det var tandläkarbesök för Fille och han var sååååå sjukt fin idag så det var väldigt roligt 🤩
Visa bifogad fil 165479
Ni är alltid så fina!

Jag har varit på tävling i dag. Gick väl inte så lysande 😅. Kortsidan vid domaren var livsfarlig och hon gick inte ner mot den på hela programmet. 🙈 Varvade dock med sjuor när vi inte var där nere.
Snäll avslutningskommentar fick vi iaf.
"Bra försök på trevlig häst som tyvärr tyckte att kortsidan var lite väl spännande idag. Fina kvalitéer och behöver bara spännande av"
Tur hon är söt ändå 😇
1000003851.webp

Jag försöker peppa igång för tävling senare idag, startar strax före kl 20 🙈

Var på öppen bana igår och då var han så orimligt pigg att jag var i stallet en stund på morgonen Och joggade honom. Passade på att putsa, tvätta och fixa allt annat så jag slipper det sen. Har efter det varit funktionär en stund och tagit en tupplur. Ska snart åka till stallet igen. Känns som det är världens längsta dag!

Släppte ut efter att ha tvättat honom och jag hoppas täcket hållt borta den värsta smutsen för han rullade sig riktigt ordentligt 😂

IMG_5388.webp

Jag var ute och lång galopperade igår och idag blev de en joggingrunda för hand, hann inte mer 😂 får hoppas de räcker som uppladdning till imorgon 🥳

Ibland är hon som bäst dagen efter vila och ibland är hon helt galen 😂 svårt å veta vad som gör vad

Då har jag ridit dagens MSV A och landat i soffan. Är väldigt nöjd, vi landade på 62,3% med några missar. Han var så jäkla het men det var ändå ganska ridbart och inte alls tittigt. Underbar känsla när han mer sa ”nu kör vi” än var rädd för allt!

Blev lite överslag i galoppen men på det stora hela skötte han sig. Älskar att han börjar släppa ut all den där energin som finns där inne! 😍

IMG_5391.webp

Liknande trådar

Dressyr Sadelkoll hos oss igår och det var som tur var inga större grejer utan behövdes bara justeras lite i stoppningen och "fluffas till"... 3 4 5
Svar
88
· Visningar
3 945
Dressyr Min häst har en tendens att börja tugga på bettet (läs öppna och stänga munnen) när han tycker att saker är jobbigt/han tar i. Det...
Svar
9
· Visningar
481
Senast: Elo
·
Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
16
· Visningar
953
Senast: Mli
·
Utrustning Hei, Ser etter dressyrsadel og kom i snakk med en som har Devoucoux. Hun påstår at 18 tommer er som en 17 tommer på andre saler. Hun...
Svar
3
· Visningar
582
Senast: zarmino
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka