Dressyrsnack nummer 18

Dressyrträning idag, hur nice att kunna rida i kortärmat 😍
Ärtan var en stjärna som alltid! Vi har börjat med diagnolslutor i galopp, så häftigt!
Red svag öppna längs långsidan, genom kortsidan och övergång till sluta in på diagonalen, övergång till öppna på medlinjen och rakt fram.
Det är såklart ingen GP-kvalité men jag är så glad att jag kan göra såna saker med min lilla häst 😍
Hon är verkligen så himla ambitiös hela tiden, bästa, bästa Ärtan!
Tänk att jag var så tveksam till att köpa pga jag tyckte hon såg ut som en travhäst och var tråkig att rida 🙈
En jävla tur att jag testade en gång till och faktiskt förstod vilken trevlig häst hon är. Har inte ångrat mig en sekund och jag är så tacksam att hon kom in i mitt liv, hjälpte min att hitta tillbaka till ridningen och byggde upp mitt mod och självkänsla igen ❤️

Tränaren filmade lite trav på slutet. Jag ber er vara snälla med kritiken, jag vet att det finns massor att förbättra men just nu är jag verkligen glad över min häst och min egen utveckling.

Jättefina 😍
Blir det någon dressyrstart i år eller siktar ni in er på FT?

Eller hur!
Man märker liksom inte hur tiden går. Känns som forever, men även som igår :p Jag kommer ihåg första gången jag såg honom i hagen och bara "den var ju söt 🥰"

Haha jag minns fortfarande min första ridlektion på E, visserligen flera månader innan jag köpte henne. Men de var ju katastrof 😂😭 så det glömmer man ju inte i första taget 👍

Men ja de har verkligen gått jätte fort och de känns som man alltid haft hästen men samtidigt som jag köpte henne igår 😅 de går inte ihop.

Tur dem är söta! 😍

Bifogar en bild från Frankrike innan jag köpte henne 😁 så kanske jag kan ta en hel kroppsbild i veckan och jämföra 🙌 sånt e kul!

Bifogade filer

• received_170720720917541.webp
    received_170720720917541.webp
    263 KB · Visningar: 88
De här med kvalregler osv, ska inte de efterföljas el ngt liknande? 😅 Sett flera som startat st George sen 2023 typ men inte ett ända resultat över 60% som ett exempel då. Är de ingen som kollar upp sånt? 🤔 Har tänkt på de tidigare, sett de flertal gånger.

De här med kvalregler osv, ska inte de efterföljas el ngt liknande? 😅 Sett flera som startat st George sen 2023 typ men inte ett ända resultat över 60% som ett exempel då. Är de ingen som kollar upp sånt? 🤔 Har tänkt på de tidigare, sett de flertal gånger.

Oftast är det andra ryttare som anmäler till ÖD så kollar ÖD upp. Man kan anmäla till förbundet också. De själva kommer ju inte göra det hahaha

Igår fick Ärtan vila och idagcred vi ut. Hon var så himla pigg, det blev mer taktande på tvären än skritt på de sträckor hon inte fick trava eller galoppera, så himla söt 😁
Hon är verkligen ett lyckopiller! Imorgon ska vi rasta oss på terrängbanan, det kommer bli så himla kul!

Hon ser verkligen ut som en busig ponny ❤️
20250410_104654.webp

Igår fick Ärtan vila och idagcred vi ut. Hon var så himla pigg, det blev mer taktande på tvären än skritt på de sträckor hon inte fick trava eller galoppera, så himla söt 😁
Hon är verkligen ett lyckopiller! Imorgon ska vi rasta oss på terrängbanan, det kommer bli så himla kul!

Hon ser verkligen ut som en busig ponny ❤️
Visa bifogad fil 165338
sagt det förr, säger det igen- gillar uppsynen på henne, påminner om mitt älskade busfrö <3.

Oftast är det andra ryttare som anmäler till ÖD så kollar ÖD upp. Man kan anmäla till förbundet också. De själva kommer ju inte göra det hahaha

Ja nä så är de ju säkert! För mig får de va 😂 de får gärna starta om de vill, jag bara tänkte att jag själv hade aldrig vågat göra så 😅😅

Angående kval så brukar jag när jag är öd faktiskt kolla ekipagen så de har sina kval. Även som arrangör gör jag det. Mest för att undvika att det ska bli en grej väl på tävlingen. För ärligt talat är ffa kvalen till *** MsvA bland det rörigaste, så jag förstår om ryttarna inte gör rätt.

Antagligen. Är glad så länge det inte är covid😅. Lite bättre idag så hoppas att jag är rimligt fräsch till helgen. Alla hästarna är tokpigga och undrar varför de bara går och möglar i hagen🙈.
Sant om man blir sämre av den, vissa blir ju knappt sjuka och testas väl inte vad jag vet. Skönt att du är på bättringsvägen :) ja de kan jag tro

Här har tävlandet definitivt vänt uppåt igen!! Tävlingen jag red för nån vecka sen var knökfull på söndagen, nu i helgen är det också riktigt fullt och sista helgen i april ser det ut såhär:
Screenshot_20250410_200921_Samsung Internet.webp

Vette tusan vad det beror på? Ekonomin är knappast bättre men får lite känslan att folk tänker "fuck it" och kör på😅. Förra året tror jag inte ens det blev nån div 3 serie på häst pga för få lag.

Liknande trådar

Dressyr Sadelkoll hos oss igår och det var som tur var inga större grejer utan behövdes bara justeras lite i stoppningen och "fluffas till"... 3 4 5
Svar
88
· Visningar
3 945
Dressyr Min häst har en tendens att börja tugga på bettet (läs öppna och stänga munnen) när han tycker att saker är jobbigt/han tar i. Det...
Svar
9
· Visningar
481
Senast: Elo
·
Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
16
· Visningar
953
Senast: Mli
·
Utrustning Hei, Ser etter dressyrsadel og kom i snakk med en som har Devoucoux. Hun påstår at 18 tommer er som en 17 tommer på andre saler. Hun...
Svar
3
· Visningar
582
Senast: zarmino
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka