Dressyrsnack nummer 18

Är sugen att tävla! Vi har hemmatävlingar vecka 22 och det känns greppbart. Så nu är miljöträningen i full gång eftersom hon blivit så stressad med nya hästar som travar o galopperar på ridbanan.
Så vad passar bättre än hoppträning 😎 fick gå med en van unghästpilot och det gick jättebra. Vit ponny som hoppar och far! Två hästar i hagen precis vid staketet som fick tokryck. Perfekt träning.

Hoppningen går också bättre, fler bra språng än dåliga men det kommer bli lättare när galoppen blir kvickare och mer reglerbar.

IMG_0962.webp

Vi har precis kommit hem från två dagars träningsläger för min gamla favorit tränare 😍

Oj oj oj vad nyttigt!

Jag har fått så många nya nyttiga övningar och ska kötta på med den ärliga lösgjordheten! Det är ju inte så svårt 🙄😭😂

Hon var för övrigt en stjärna i allt som vanligt, åka långt, står i liten grushage i två dagar och nytt ställe. Åka hem gick också kanon bra.

Vi är taggade på mer nu 😍

Liknande trådar

Dressyr Sadelkoll hos oss igår och det var som tur var inga större grejer utan behövdes bara justeras lite i stoppningen och "fluffas till"... 3 4 5
Svar
88
· Visningar
3 840
Dressyr Min häst har en tendens att börja tugga på bettet (läs öppna och stänga munnen) när han tycker att saker är jobbigt/han tar i. Det...
Svar
9
· Visningar
448
Senast: Elo
·
Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
16
· Visningar
916
Senast: Mli
·
Utrustning Hei, Ser etter dressyrsadel og kom i snakk med en som har Devoucoux. Hun påstår at 18 tommer er som en 17 tommer på andre saler. Hun...
Svar
3
· Visningar
572
Senast: zarmino
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka