Njuter av riktigt vårväder här i norr! Igårkväll var jag ute vid halv tio på kvällen med Katt och det var 11 grader!! Ikväll nån grad svalare men gudars så härliga dessa första vårkvällar är innan alla flygfän vaknat för säsongen.
Katt fick jobba på stora ridbanan ikväll och det var nyttigt med massa transporter och hästar till och från ridhuset där det var hoppträning. Vi hade ett litet meltdown i början bland några hoppeponnier men sen var hon bara underbar. Har nog aldrig suttit på en häst där jag direkt känt att Detta Är Hemma. Hon är bokstavligen som gjord för mig. Hon är som ett kärleksbarn mellan Dio, Barb och Zacke

.
Zacke gick på lilla ridbanan där det nu är superunderlag. Den är som bäst när det är blött överalltannars.. Zacke och kan gjorde en absolut katastrofal dressyr senaste WE-starten på 51 jävla %. Jag klantade nåt moment, Zacke glömde bort byteshjälpen och vägrade allt som hette piruett, domaren var intet imponerad. Så nu har jag en plan att stärka galoppen genom att rida lite längre intervaller i samling och långsam galopp när vi dressyrar. Och att rida igenom bytena mer. Har gett upp renheten i bytena på gubben, men han måste åtminstone ta hjälpen.. Red lite byten på kvartslinjen ikväll och gjorde nog det bästa högerbytet jag lyckats med! Han var rak och jag kände riktigt bakbenen under oss! Så vi kan ibland

.
Fotade Prado ikväll och han har inte en muskel men är verkligen en vansinnigt snygg häst!
Visa bifogad fil 164936