Dressyrsnack nummer 18

Är sugen att tävla! Vi har hemmatävlingar vecka 22 och det känns greppbart. Så nu är miljöträningen i full gång eftersom hon blivit så stressad med nya hästar som travar o galopperar på ridbanan.
Så vad passar bättre än hoppträning 😎 fick gå med en van unghästpilot och det gick jättebra. Vit ponny som hoppar och far! Två hästar i hagen precis vid staketet som fick tokryck. Perfekt träning.

Hoppningen går också bättre, fler bra språng än dåliga men det kommer bli lättare när galoppen blir kvickare och mer reglerbar.

IMG_0962.webp

Vi har precis kommit hem från två dagars träningsläger för min gamla favorit tränare 😍

Oj oj oj vad nyttigt!

Jag har fått så många nya nyttiga övningar och ska kötta på med den ärliga lösgjordheten! Det är ju inte så svårt 🙄😭😂

Hon var för övrigt en stjärna i allt som vanligt, åka långt, står i liten grushage i två dagar och nytt ställe. Åka hem gick också kanon bra.

Vi är taggade på mer nu 😍

Njuter av riktigt vårväder här i norr! Igårkväll var jag ute vid halv tio på kvällen med Katt och det var 11 grader!! Ikväll nån grad svalare men gudars så härliga dessa första vårkvällar är innan alla flygfän vaknat för säsongen.

Katt fick jobba på stora ridbanan ikväll och det var nyttigt med massa transporter och hästar till och från ridhuset där det var hoppträning. Vi hade ett litet meltdown i början bland några hoppeponnier men sen var hon bara underbar. Har nog aldrig suttit på en häst där jag direkt känt att Detta Är Hemma. Hon är bokstavligen som gjord för mig. Hon är som ett kärleksbarn mellan Dio, Barb och Zacke 😅.

Zacke gick på lilla ridbanan där det nu är superunderlag. Den är som bäst när det är blött överalltannars.. Zacke och kan gjorde en absolut katastrofal dressyr senaste WE-starten på 51 jävla %. Jag klantade nåt moment, Zacke glömde bort byteshjälpen och vägrade allt som hette piruett, domaren var intet imponerad. Så nu har jag en plan att stärka galoppen genom att rida lite längre intervaller i samling och långsam galopp när vi dressyrar. Och att rida igenom bytena mer. Har gett upp renheten i bytena på gubben, men han måste åtminstone ta hjälpen.. Red lite byten på kvartslinjen ikväll och gjorde nog det bästa högerbytet jag lyckats med! Han var rak och jag kände riktigt bakbenen under oss! Så vi kan ibland😁.

Fotade Prado ikväll och han har inte en muskel men är verkligen en vansinnigt snygg häst!
20250402_223717.webp

Njuter av riktigt vårväder här i norr! Igårkväll var jag ute vid halv tio på kvällen med Katt och det var 11 grader!! Ikväll nån grad svalare men gudars så härliga dessa första vårkvällar är innan alla flygfän vaknat för säsongen.

Katt fick jobba på stora ridbanan ikväll och det var nyttigt med massa transporter och hästar till och från ridhuset där det var hoppträning. Vi hade ett litet meltdown i början bland några hoppeponnier men sen var hon bara underbar. Har nog aldrig suttit på en häst där jag direkt känt att Detta Är Hemma. Hon är bokstavligen som gjord för mig. Hon är som ett kärleksbarn mellan Dio, Barb och Zacke 😅.

Zacke gick på lilla ridbanan där det nu är superunderlag. Den är som bäst när det är blött överalltannars.. Zacke och kan gjorde en absolut katastrofal dressyr senaste WE-starten på 51 jävla %. Jag klantade nåt moment, Zacke glömde bort byteshjälpen och vägrade allt som hette piruett, domaren var intet imponerad. Så nu har jag en plan att stärka galoppen genom att rida lite längre intervaller i samling och långsam galopp när vi dressyrar. Och att rida igenom bytena mer. Har gett upp renheten i bytena på gubben, men han måste åtminstone ta hjälpen.. Red lite byten på kvartslinjen ikväll och gjorde nog det bästa högerbytet jag lyckats med! Han var rak och jag kände riktigt bakbenen under oss! Så vi kan ibland😁.

Fotade Prado ikväll och han har inte en muskel men är verkligen en vansinnigt snygg häst!Visa bifogad fil 164936
Här nere har vi också äntligen fått lite varmare kvällar men myggen är redan här😭🤦‍♀️

Ärtan tuffar på och är duktig som alltid ❤️
Hoppade öppen bana hos dressyrtränaren i helgen, första gången ute för i år och hon tyckte det var kuuul!
Nu har hindren kommit ut hemma också, då är det vår på riktigt!

Igår dressyrade vi hemma och hon kändes jättefin!
Hon var lite roligt idag när vi red ut. Skulle passera en liten sopbil på en smal grusväg, det gick bra tills vi var bredvid den och hon sig att den hade sidodörren öppen 😱
Hoppade rakt åt sidan ner i ett ganska djupt dike och fortsätte upp på ett fält, jämfota rakt upp och åt sidan 😂
Fattar inte hur hon kan vara så spänstig i sidled 😅
Min balans är iaf on top då jag rörde mig knappt en mm.
Sopgubben såg imponerad ut där han stod med en soptunna i handen 🤣
Det är alltid spännande att rida ut med henne.

20250403_101824.webp

Liknande trådar

Dressyr Sadelkoll hos oss igår och det var som tur var inga större grejer utan behövdes bara justeras lite i stoppningen och "fluffas till"... 3 4 5
Svar
88
· Visningar
3 851
Dressyr Min häst har en tendens att börja tugga på bettet (läs öppna och stänga munnen) när han tycker att saker är jobbigt/han tar i. Det...
Svar
9
· Visningar
449
Senast: Elo
·
Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
16
· Visningar
916
Senast: Mli
·
Utrustning Hei, Ser etter dressyrsadel og kom i snakk med en som har Devoucoux. Hun påstår at 18 tommer er som en 17 tommer på andre saler. Hun...
Svar
3
· Visningar
573
Senast: zarmino
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka