Men ägs hästarna av AH? Isåfall så betyder ju detta att Patrik och Isabelle rider för AH och stöttar verksamheten…
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det borde gå att luska ut via FEIs hemsida - vem som står som ägare alltså. Texten på Eurodressage indikerar ju onekligen att PK har blivit inskriven som delägare i Jovian och det samma gäller IWs hästägare i Queenparks Wendy.Men ägs hästarna av AH? Isåfall så betyder ju detta att Patrik och Isabelle rider för AH och stöttar verksamheten…
Som jag förstår det ägs de av Global Equestrian Group. Men kan ha missuppfattat.Men ägs hästarna av AH? Isåfall så betyder ju detta att Patrik och Isabelle rider för AH och stöttar verksamheten…
Infon vi har fått är att nya hyresvärden själv ska använda alla boxarna. Vet dock vem det är nu så ska skriva till henne och fråga om hon kommer med 8 hästar eller om där finns någon ledig.Och ni måste flytta? Annars sägs ju avtalen upp för att det måste skrivas nya med ny hyresvärd tänker jag.
De har/hade redan etablerade samarbeten med Global Equestrian Group, där Helgstrand är drivande, så det är inget nytt. Tanken är väl antagligen att hästarna ska gå OS alt andra stora tävlingar och bli värda mer pengar, Andreas kan ju inte rida dem själv så då får någon annan öka värdet på dem.Men ägs hästarna av AH? Isåfall så betyder ju detta att Patrik och Isabelle rider för AH och stöttar verksamheten…
Vidrigt. Åter igen är det bara pengar det handlar om.De har/hade redan etablerade samarbeten med Global Equestrian Group, där Helgstrand är drivande, så det är inget nytt. Tanken är väl antagligen att hästarna ska gå OS alt andra stora tävlingar och bli värda mer pengar, Andreas kan ju inte rida dem själv så då får någon annan öka värdet på dem.
Ser också fram emot att betala alla avgifter för tävling…not… bilservicen avklarad, men januari bjuder på bilförsäkring á ca 4000, skoning och väntar på fakturan för hästtandläkarenFörbereder för tävlingssäsongen. Betalade precis 1630kr bara för att kunna anmäla till tävling bokat tid för service på bilen också. Prisförslag 7000kr
Men de har ingen LA:3 där jag vill tävla i februari så måste rida LA:4. Den är omgjord men jag tror det är ryggning-galoppfattning. Testade och det var verkligen inte så bara
när Mirre klapprar sa alltid min förra tränare att det var pga att han inte var ordentligt i bak och gick ordentligt genom kroppen. Just nu är det mkt så, men jag måste ta mig i kragen och rida mer ordentligt. Tyvärr är jag ju hippokondrisk så jag hittar alltid någon anledning att rida runt och känna efter. Igår skickade jag en bild till Mirres ET för att fråga om en grop. Hon svarade att det brukar se ut så på hästar som har muskler… (vilket han inte haft förr tydligen).Ser också fram emot att betala alla avgifter för tävling…not… bilservicen avklarad, men januari bjuder på bilförsäkring á ca 4000, skoning och väntar på fakturan för hästtandläkaren
Idag har vi haft hoppdag, hoppryttaren dristade sig till att påstå att häst nr 1 såg seg ut - det fick han äta upp alla var väldigt pigga, Fille var nog snällast men hade lite svårigheter med koncentrationen istället. Stackarn var suuuperkissnödig så det var ju inte så konstigt.
Sen har jag ett bekymmer som kommit i vinter och jag har inte lyckats lista ut vad orsaken är, Fille har börjat klappra med tänderna under ridning. Han gnisslar inte eller biter i bettet - utan slår ihop tänderna. Han är nykollad i munnen och där var inga konstigheter. Ingen skillnad om jag byter bett eller nosgrimma, men jag ska testa att ändra höjd på bettet. Han gör det inte när jag värmer upp utan det kommer när han är varm och ”igång”, spelar ingen roll om jag håller mer eller mindre i honom (han rids alltid med lite hand, men jag menar om jag varierar utifrån vårt vanliga läge). Jag tror det är mental spänning - att han blir lite överladdad, för han gör samma ute i skogen när han taggat till lite.
I övrigt så känns han verkligen jättefin i ridningen, så det stör mig att jag inte vet vad som gör att han klapprar så.
när Mirre klapprar sa alltid min förra tränare att det var pga att han inte var ordentligt i bak och gick ordentligt genom kroppen. Just nu är det mkt så, men jag måste ta mig i kragen och rida mer ordentligt. Tyvärr är jag ju hippokondrisk så jag hittar alltid någon anledning att rida runt och känna efter. Igår skickade jag en bild till Mirres ET för att fråga om en grop. Hon svarade att det brukar se ut så på hästar som har muskler… (vilket han inte haft förr tydligen).
Det är väl så -som det ofta är ( ), bara att rida bättrenär Mirre klapprar sa alltid min förra tränare att det var pga att han inte var ordentligt i bak och gick ordentligt genom kroppen. Just nu är det mkt så, men jag måste ta mig i kragen och rida mer ordentligt. Tyvärr är jag ju hippokondrisk så jag hittar alltid någon anledning att rida runt och känna efter. Igår skickade jag en bild till Mirres ET för att fråga om en grop. Hon svarade att det brukar se ut så på hästar som har muskler… (vilket han inte haft förr tydligen).
Påminner om när jag åkte till vetten akut med min vita ungkatt för en herrans massa år sen ( katten är 12 år nu) och var helt övertygad om att det var lymfom jag hade känt på hans mage.En föredetta stallkompis till mig åkte till veterinären med sin häst för att den hade bulor på magen.
Det var bröstmuskeln (den som ser ut som ett V bakom gjorden)
Gör han det vid töm också? Hoppning? Har du bytt nackstycke/pannband? Longshot men värt att testa kanske. Ibland anmärker de på saker man inte hade en tanke på att de skulle bry sig om.Ser också fram emot att betala alla avgifter för tävling…not… bilservicen avklarad, men januari bjuder på bilförsäkring á ca 4000, skoning och väntar på fakturan för hästtandläkaren
Idag har vi haft hoppdag, hoppryttaren dristade sig till att påstå att häst nr 1 såg seg ut - det fick han äta upp alla var väldigt pigga, Fille var nog snällast men hade lite svårigheter med koncentrationen istället. Stackarn var suuuperkissnödig så det var ju inte så konstigt.
Sen har jag ett bekymmer som kommit i vinter och jag har inte lyckats lista ut vad orsaken är, Fille har börjat klappra med tänderna under ridning. Han gnisslar inte eller biter i bettet - utan slår ihop tänderna. Han är nykollad i munnen och där var inga konstigheter. Ingen skillnad om jag byter bett eller nosgrimma, men jag ska testa att ändra höjd på bettet. Han gör det inte när jag värmer upp utan det kommer när han är varm och ”igång”, spelar ingen roll om jag håller mer eller mindre i honom (han rids alltid med lite hand, men jag menar om jag varierar utifrån vårt vanliga läge). Jag tror det är mental spänning - att han blir lite överladdad, för han gör samma ute i skogen när han taggat till lite.
I övrigt så känns han verkligen jättefin i ridningen, så det stör mig att jag inte vet vad som gör att han klapprar så.
Och jag har åkt in med hälta men i själva verket fällde bara hästen och var lite hudöm...Påminner om när jag åkte till vetten akut med min vita ungkatt för en herrans massa år sen ( katten är 12 år nu) och var helt övertygad om att det var lymfom jag hade känt på hans mage.
...det visade sig vara en liten trivselkagge han hade
Mmm....min fick Gastrogard för ca 5' i höstas. Det var fällning plus brunst plus grinigt stoOch jag har åkt in med hälta men i själva verket fällde bara hästen och var lite hudöm...
Inte tagit honom på töm på länge då han blir lite eeeeh, överentusiastisk… men ja vid hoppning också. Inte bytt någon utrustning - men tänker att jag kan testa ett träns med annat nackstycke som jag inte använt på ett tag (inte alls sedan innan han började låta), så kan ju vara intressant att se om det ändrar något.Gör han det vid töm också? Hoppning? Har du bytt nackstycke/pannband? Longshot men värt att testa kanske. Ibland anmärker de på saker man inte hade en tanke på att de skulle bry sig om.
Men hoppas det går över!