Kan vara hovböld, dom kan bete sig väldigt mystiskt ibland.
Jag hoppas verkligen det är nåt sånt snarare än ett återfall av hennes tidigare problem. Och det känns ju som en plötsligt akut ömhet.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Kan vara hovböld, dom kan bete sig väldigt mystiskt ibland.
Åh vad kul med digital dressyr! Hur hittar du det?Idag tävlade vi digital dressyr igen. Kändes riktigt, riktigt bra under uppvärmningen. Sen föll ett träd utanför ridbanan (blåste massor idag) och sen var det ju kört… Var nöjd med att vi öht kunde passera långsidan där trädet fallit utan att hamna mitt på ridbanan.
Det kommer bli så mycket enklare när vi har mer tid att spela på, än så länge är det ju max 35-40 min vi kan rida (vilket innebär 10-15 min på banan) och då hinner vi inte allt som jag vill göra.
Åh vad kul med digital dressyr! Hur hittar du det?
Gärna!Jag har hittat lite olika via typ p&j/p&r-sidor på fb. Jag kan pm:a vilket koncept jag gillar bäst (tror inte jag får ge reklam) om du vill.
Så avis! Jag vill också träna för Jenna!!Träna för Jeanna i två dagar med Dio och jag är såååå glad att hon är tillbaka! Fick jobba med att flytta runt bakdelen i galoppen och testade lite byten. Red lite tempoväxlingar och öppnor i traven. Det roligaste med Jeanna är att hon utmanar och verkligen alltid har lösningar. Det märks verkligen hur mycket olika hästar hon har ridit. Längtar så tills nästa gång hon kommer och då hoppas jag Zacke är fit
(såg nu att autokorrekt hoppade in och ändrade till Jenna. Jeanna ska det ju vara)Så avis! Jag vill också träna för Jenna!!
Vi hade Halloweenhoppning hemma på gården i söndags och min tant-säkra häst glömde totalt av sig när vi kom in på framridningen. Hon blev SÅÅÅ rädd för alla utklädda!!
Så vi hoppade inte fram alls utan fick ta det i ridhuset.
Sen gjorde hon en jättefin runda trots utspökade och 'svåra' hinder (på hela 70cm).
Men hon är inte van vid sån spänning i kroppen så hon var vääääldigt trött på träningen igår. Jaja, blir vila och behandling idag.
Läser i nya TR och fattar inte en sak gällande bettändringarna. Kanske någon här som kan förklara?
Visa bifogad fil 104573
Parerstänger står kvar vid ledade bett men fulmer stryks. Innebär det att man bara får ha parerstänger med fast bettring eller är det mer att parerstänger blir ett samlingsord? Tänker på Fagers Baby Fulmer?
Fattar inte poängen med att tillåta olika bettringar beroende på om bettet är rakt eller ledat. Vet att det varit så även innan men kan inte riktigt begripa varför..
Men då borde de ju gjort samma ändring för oledade bett? Väldigt förvirrandeJag tolkar det som att det blir ett samlingsord (och att de då valt den svenska varianten)
På din andra fundering har jag inget svar heller, utan undrar lite samma sak
Som @Elo var jag inne på samlingsnamn men då får jag inte ihop att de använder samtliga namn igen på nästa och sedan specar baucher som ju är ett hanging cheek… som vanligt alltför förvirrande.Läser i nya TR och fattar inte en sak gällande bettändringarna. Kanske någon här som kan förklara?
Visa bifogad fil 104573
Parerstänger står kvar vid ledade bett men fulmer stryks. Innebär det att man bara får ha parerstänger med fast bettring eller är det mer att parerstänger blir ett samlingsord? Tänker på Fagers Baby Fulmer?
Fattar inte poängen med att tillåta olika bettringar beroende på om bettet är rakt eller ledat. Vet att det varit så även innan men kan inte riktigt begripa varför..
Samma förvirring här!Som @Elo var jag inne på samlingsnamn men då får jag inte ihop att de använder samtliga namn igen på nästa och sedan specar baucher som ju är ett hanging cheek… som vanligt alltför förvirrande.