Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Fick lite feeling idag och bokade biljett till SIHS för att se GPn på lördagen. Har varit lite kluven att åka dit iom att den omtalade ungdomsryttaren ska starta där. Men tänker stt det är hoppning så jag stöttar ändå bara dressyren. Ser verkligen fram mot att se JBvW och Dalera live!
Nån mer som ska dit?
Jag skulle vilja åka dit men jag har inte riktigt fått ihop det ännu. Behöver dock inte planera så mycket då jag har gångavstånd till arenan. Dalera såg jag förra året, och det var givetvis en upplevelse, i år vill jag gärna se hennes halvbror på fädernet, Hermés.Fick lite feeling idag och bokade biljett till SIHS för att se GPn på lördagen. Har varit lite kluven att åka dit iom att den omtalade ungdomsryttaren ska starta där. Men tänker stt det är hoppning så jag stöttar ändå bara dressyren. Ser verkligen fram mot att se JBvW och Dalera live!
Nån mer som ska dit?
Jag har biljett till fredagen bara. Jag åker in själv och kollar på dressyren, går på mässan och bara chillar!Fick lite feeling idag och bokade biljett till SIHS för att se GPn på lördagen. Har varit lite kluven att åka dit iom att den omtalade ungdomsryttaren ska starta där. Men tänker stt det är hoppning så jag stöttar ändå bara dressyren. Ser verkligen fram mot att se JBvW och Dalera live!
Nån mer som ska dit?
Det tas väl bort nästa år om jag tolkar nya tr rätt:Såg att det är dags att vaccinera. Tolkar jag rätt att man fortfarande får överskrida ett årsdagen med 21 dagar?
3. Överskridande av senaste vaccinationsdag.
3.1. I det fall kortare tid än 21 dagar gått mellan vaccination A och B räknas detta som en ny Avaccination.
3.2. I det fall längre tid än 56 dagar gått mellan vaccination A och B krävs ny Avaccination.
3.3. I det fall kortare tid än 90 dagar gått mellan vaccination B och C räknas detta som ny Bvaccination.
3.4. I det fall längre tid än 180 dagar gått mellan vaccination B och C inträder startförbud. Då måste hästen åter grundvaccineras enligt 170 B 1.1.
3.5. I det fall mer än 365 dagar gått mellan Cvaccination och Rvaccination eller mellan två Rvaccinationer inträder start förbud. Då måste hästen åter grundvaccineras enligt 170 B 1.1.
Tack! Dendär nya hade jag missat. Men då törs jag skjuta en vecka iallafall.Det tas väl bort nästa år om jag tolkar nya tr rätt:
Men enligt nuvarande tr är det tillåtet, så gissar att det beror på om du vaccinerar/sista dag för vaccination är före eller efter årsskiftet.
Här är ett bildexempel på underskänkeln som flaxar men ändå står rätt ut:Jag måste verkligen försöka få ordning på min stabilitet i sadeln. Blir galen när jag tittar på mig själv på film och ser hur jag flaxar omkring med både ben och armar
Tror det är en kombo med dålig styrka, spänning någonstans (höfter och knä?) och kanske också att sadeln inte riktigt hjälper mig att komma intill med underskänkeln. På några filmer jag har syns det jättetydligt att benen liksom står rätt ut, underskänkeln flaxar omkring men är oftast inte ens nära hästen..
Jag tror du har för långa stigläder. Benet kan ju inte böja sig någon annanstans än i knät sas för att komma intill om du förstår hur jag menar. Så för att komma ntill med underskänkeln behöver du böja benet mer och lossa knät från sadeln.Här är ett bildexempel på underskänkeln som flaxar men ändå står rätt ut:
Visa bifogad fil 106006
Det är ändå från en bättre stund där hästen rörde sig fint för egen maskin så det beror inte på att jag sitter och driver.
Någon som har tips på hur man får ordning på sig själv?
Jag tycker inte de känns långa, har längt på tränarens inrådan och det känns rätt bra.Jag tror du har för långa stigläder. Benet kan ju inte böja sig någon annanstans än i knät sas för att komma intill om du förstår hur jag menar. Så för att komma ntill med underskänkeln behöver du böja benet mer och lossa knät från sadeln.
Jag tycker inte de känns långa, har längt på tränarens inrådan och det känns rätt bra.
Har förövrigt alltid varit flaxig, även förr när jag hade kortare läder.. Ingen skillnad på den punkten.
Tycker också du har långa läder. Hade velat vinkla om ditt ben så du får tårna i framåtriktning och insidan av skänkeln intill hästen. Om en kollar på toppryttare som JBvW, Dufour och Langehanenberg rider alla med rätt mycket kortare läder än traditionellt. Jag är ju lite för förtjust i korta läder haha, tycker det är väldigt bekvämt och känns stadigt.Här är ett bildexempel på underskänkeln som flaxar men ändå står rätt ut:
Visa bifogad fil 106006
Det är ändå från en bättre stund där hästen rörde sig fint för egen maskin så det beror inte på att jag sitter och driver.
Ja, vet att en del har kortare. Men det här problemet har funnits oavsett hur långa eller korta läder jag haft så jag tror problemet sitter någon annan stans..Tycker också du har långa läder. Hade velat vinkla om ditt ben så du får tårna i framåtriktning och insidan av skänkeln intill hästen. Om en kollar på toppryttare som JBvW, Dufour och Langehanenberg rider alla med rätt mycket kortare läder än traditionellt. Jag är ju lite för förtjust i korta läder haha, tycker det är väldigt bekvämt och känns stadigt.
Tycker också du har för långa läder och ser ut (av det jag kan se från bilderna) att du klämmer med lårbenet och därför glappar med skänkeln. Skulle vilja att du har tån mer rakt fram så du får en annan vinkel och kan trampa ner hälen och hålla benet längs med hästen istället.Här är ett bildexempel på underskänkeln som flaxar men ändå står rätt ut:
Visa bifogad fil 106006
Jag skulle nog vilja att du vrider om låret uppe i höften så du sitter lite längre fram på låret än du gör nu.Här är ett bildexempel på underskänkeln som flaxar men ändå står rätt ut:
Visa bifogad fil 106006
Ja jag har lätt för att bli klämmig! Har jobbat jättemycket med det, det är bättre men definitivt inte bra. Kämpar vidareTycker också du har för långa läder och ser ut (av det jag kan se från bilderna) att du klämmer med lårbenet och därför glappar med skänkeln. Skulle vilja att du har tån mer rakt fram så du får en annan vinkel och kan trampa ner hälen och hålla benet längs med hästen istället.