Drak-och-enhörningsdrottningen strejkar!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Barnet var nöjt 1,5 h igår när vi tittade på film och åt chips ihop, det gick bra men det är inte något man kan göra i tre veckor i sträck... :cautious:
Varför inte :confused::p
Jag kan komma och rulla dig ur soffan sen... :D och ta med en vit rock med armarna åt fel håll :angel:

Isbitar!?! Du menar att jag ska offra dessa dyrbarheter som jag ska ha i glaset på BARNET :nailbiting:

Varför inte :confused::p
Jag kan komma och rulla dig ur soffan sen... :D och ta med en vit rock med armarna åt fel håll :angel:

Isbitar!?! Du menar att jag ska offra dessa dyrbarheter som jag ska ha i glaset på BARNET :nailbiting:
Ha tre veckor på soffan med chips, du skulle kunna rulla runt mig som en gigantisk badboll! Och rock? Du lär ta till ett täcke för shirehästar för att det ska nå runt mig! ;)

Eh du vet att isbitar är fryst vatten va? Och det går att frysa in tex i tomma glasskartonger, jag kommer nog att ha ett antal tomma här inom ett par veckor, och det blir jättestora bra isbitar att göra isbad åt gnälliga BARN med! :D

Jo, det gör jag. Men har inte vågat lyfta på boxen och känna på den. ;)
*muttrar* Jag skulle ha behövt dricka väldigt mycket sangria innan jag åkte med familjen och försöka hitta ett par skor till äldsta BARNET :banghead: De ska vara svarta, typ springskor men inte de där, det står joggingskor, nej de där är för svarta, de är hårda på ovansidan, de är för mjuka, de känns inte rätt helt enkelt :banghead::banghead::banghead:
till slut var det en stackare på XXL som visst hade gått charmkursen snart tonåring som fick ta hand om BARNET och det slutade med att BARNET köpte ett par grå och rosa joggingskor. Tjejen som sålde kom förbi och frågade vilken prisklass som var okej och vi konstatera att efter 2,5 h i skoaffärer att allt upp till runt 1000 lappen var helt okej bara ungen blev nöjd... :arghh: Så 800 kr fattigare men ett nöjt barn senare kunde vi åka hem. Då hade även det yngsta barnet lite på sidan av lyckats köpa sig ett par springskor, en ny ryggsäck för födelsedagspengar och en vattenflaska utan särskilt många problem. ;)
Nu har jag tröstätit lite chips och tänker lägga mig en stund och återhämta mig... Vi måste snart tillbaka för att hitta jeans till det stora BARNET också.... :nailbiting::arghh:

@Snurrfian: Jag förstår att ni som har BARN älskar dem oreserverat men när jag läser det där är jag faktiskt glad att jag inte har några :crazy: :D precis som när bebisar skriker eller luktar, det är underbart att lämna tillbaka dem till föräldrarna då :sneaky: fast av någon anledning brukar småskrikarna somna i knäet på mig, enligt en fd kollega har jag "trösteknä" :cautious:

Själv köpte jag födelsedagspresent till väninnans 10-åriga nästan tonårsmonster av honkön häromdagen. Det blev en hit, hon har precis fått sitt rum tillfixat så jag köpte lite inredningsprylar. Väninnan rapporterade att hon slängt ut täcket och sovit med fleecepläden jag köpt och var väldigt noga att lägga den överst när hon bäddade dagen efter. Tant Helena kan! :D

Lycka till med jeansshoppingen!

@Snurrfian: Jag förstår att ni som har BARN älskar dem oreserverat men när jag läser det där är jag faktiskt glad att jag inte har några :crazy: :D precis som när bebisar skriker eller luktar, det är underbart att lämna tillbaka dem till föräldrarna då :sneaky: fast av någon anledning brukar småskrikarna somna i knäet på mig, enligt en fd kollega har jag "trösteknä" :cautious:

Själv köpte jag födelsedagspresent till väninnans 10-åriga nästan tonårsmonster av honkön häromdagen. Det blev en hit, hon har precis fått sitt rum tillfixat så jag köpte lite inredningsprylar. Väninnan rapporterade att hon slängt ut täcket och sovit med fleecepläden jag köpt och var väldigt noga att lägga den överst när hon bäddade dagen efter. Tant Helena kan! :D

Lycka till med jeansshoppingen!

:cautious: Vad då oreserverat? Jag kan påminna mig om flera tillfällen när jag har tänkt tanken att barnlös skulle vara rätt trevligt faktiskt... Det är bluff och båg att man alltid känner någon fantastiskt glädje över att ha barn, de är nog som trevligast när de sover i sina egna sängar, när de sover i min säng så tänker jag inte alltid så snälla tankar, speciellt inte när man får en armbåge i ansiktet....
Fast det är värsta är att man knappt får säga att det inte alltid är så fantastiskt underbart, jag är ju så otroligt lyckligt lottad som faktiskt har kunnat få barn, tänk på alla dem som inte har fått barn, så våga inte gnäll! ;)

Och jag måste säga att med en snart tonåring så står jag oftare :banghead: än :love: här hemma... Även om hon kan ha sin ljuspunkter ibland... :idea:

:cautious: Vad då oreserverat? Jag kan påminna mig om flera tillfällen när jag har tänkt tanken att barnlös skulle vara rätt trevligt faktiskt... Det är bluff och båg att man alltid känner någon fantastiskt glädje över att ha barn, de är nog som trevligast när de sover i sina egna sängar, när de sover i min säng så tänker jag inte alltid så snälla tankar, speciellt inte när man får en armbåge i ansiktet....
Fast det är värsta är att man knappt får säga att det inte alltid är så fantastiskt underbart, jag är ju så otroligt lyckligt lottad som faktiskt har kunnat få barn, tänk på alla dem som inte har fått barn, så våga inte gnäll! ;)

Och jag måste säga att med en snart tonåring så står jag oftare :banghead: än :love: här hemma... Även om hon kan ha sin ljuspunkter ibland... :idea:

Hehe, du och min bästa väninna verkar vara ganska ense :p Hon har ju lotsat en av hankön genom tonåren och det var väl inte helt lätt jämt men lilla damen kommer nog att ge sin mamma många gråa hår! Jag har ju hela tiden varit tant Helena och nog älskar jag dem fast de är lite knöliga ibland :love: :cool: Tant Helena fräste faktiskt i till slyngeln vid ett tillfälle (med min jobb-röst när jag pratar med jobbiga borrare). Det fungerade kan jag säga, mor hans var imponerad :p

Skönt med ett kvällsdopp efter gräsklippningen, orkade bara klippa ca 1/4 då jag hade sällskap av en jädrans massa bevingad ohyra = smådrakar. Tänd grill och lite vin på det här hoppas jag sova som en stock inatt nu när det är svalare väder på väg in. :grin:

Puh, efter en hyfsad natt har jag tagit in hästarna en stund, klippt nästan hela gräsmattan, ätit ett par munfullar nyplockade smaskiga druvor :d, ett morgondopp och pratat med veterinär. För de som inte vet så går det alldeles, alldeles utmärkt att sova under täcket hos matte även om man har tratt på huvudet! :idea:

Att jag fått ligga med fötter och täcke i vädret medan någon behagat lägga sig tillrätta innan jag kunnat sänka ner fötter och dito täcke igen är helt ok, för vissa. Så natten har tillbringats i vanlig ordning med katter på och under täcket samt en som legat under hakan och ville bli hållen i tassen. :love:

Morgondoppet nogsamt övervakat av vov, katten i tratten och traktorkatten. Nu är alla inne i väntan på regnet.

Har ett problem.
Nu när @Scata äntligen verkar ha tyglar drakarna så vet jag inte hur man klär sig. Efter att ha gått i shorts, linne och sandaler i en hel evighet så börjar jag vela. Skor? har jag sådana eller inte. Jacka? Längd på ärmen på tröja? Så många frågor som dyker upp när temperaturen sjunker.

Som vanligt är det inte tjejen i filmen som skrivit brevet.

Har ett problem.
Nu när @Scata äntligen verkar ha tyglar drakarna så vet jag inte hur man klär sig. Efter att ha gått i shorts, linne och sandaler i en hel evighet så börjar jag vela. Skor? har jag sådana eller inte. Jacka? Längd på ärmen på tröja? Så många frågor som dyker upp när temperaturen sjunker.

Som vanligt är det inte tjejen i filmen som skrivit brevet.
Här regnar det så dagens outfit blir byxor, t-shirt med 3/4-ärm och regnjacka när jag åker till veterinären strax. Morgondoppet intogs i paradisdräkt och gräsklippningen samt hästfix i t-shirt, byxor och stövlar pga fästingnoja.

Blev jeans som går att vika upp, långärmad t-shirt och nyinköpta promenadskor.
På jobbet sitter jag nu i kofta, kanske överlever eftermiddagens besiktningsröntgen.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
4 368
Senast: gullviva
·
Samhälle Jag startar en ny tråd eftersom ämnet kommit upp i flera andra trådar (så mod inte skäller på oss :angel:). Så, vad säger Buke...
19 20 21
Svar
402
· Visningar
19 852
Senast: MJLee
·
Kropp & Själ Jag har för mig att jag hade en liknande tråd när dottern var nyfödd men nu hittar jag den inte, så startar en ny. Det här med amningen...
2 3
Svar
58
· Visningar
5 433
Senast: Jojo
·
Kläder & Bli fin Är i mitten av de trettio och har på senare år upplevt att det är så himla svårt att hitta kläder att ha på sig. Har tidigare i livet...
Svar
9
· Visningar
1 941
Senast: Buzzter
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama