Det olycksaliga tivolit. (Ulvlek)

Vadå försöker godförklara mig själv? Vad menar du? Tycker inte du att det är rätt intressant att av alla tre som låg på lika antal röster igår så har två redan åkt. Såklart att blickarna *borde* riktas på den tredje som dessutom röstade på en av de som åkt. Jag hade allafall reagerat på det. MEN nu är ju jag själv den där tredje (och vet min roll) och jag undrar om inte lyan varit så jäkla fräcka att de gör såhär för att rikta misstankarna mot mig. Precis som också Ferrari är inne på. Anledningen tll att de vlle ha bort Q var nog just att rikta blickarna på mig (det hade kunnat vara omvänt också, men nu föll det sig såhär). Dessutom tycker jag att hela din tanke om att Ferrari skulle veta ngt som har hänt bakom kulisserna låter rätt befängt. Jag tror ALDRIG att LL nånsin skulle be ulvarna käka någon specifik.
Fast grejen är att om du nu sitter i lyan, och ni bestämmer er för att göra så här och att du sedan lyfter fram det som en möjlighet så blir det lätt så att vi goda tycker att du verkar god eftersom du lyfter möjligheten. Nu säger jag inte att du på det verkligen sitter i lyan, jag tycker bara att det skaver lite. Samtidigt är det som sagt det enda vettiga som god att göra också.
Vi har olika åsikter, och nu har Pois svarat att hon inte har bett lyan käka någon speciell, men det var en tanke som slog mig med Ferraris inlägg och skulle jag inte ha reagerat på det då?

I övrigt så är det föredömligt lite inlägg även om det även gör att det finns lite att gå på. Röstningens igår är ju väldigt svår att säga något om, det finns lite för många alternativ som kan ha skett...

Vid min genomgång noterar jag att flera gillar karuseller och våfflor. Lobelia, Ferrari, Q, bollen__ och Mirtai. Inte troligt att det är ngt annat än OT...

Blacksmithfarm - that's me :D

bollen__
röstar på Snurrfian.
Uppmärksammar Q's extra siffror (när Q påpekar att jag räknat fel).
Snurrfian anser att berg och dalbanor är förenade med livsfara och tycker att det är skumt att gilla dem. Kan det månne vara så att hon är en liten ligist som saboterar berg o dalbanorna eftersom hon inte gillar dem?
bollen__ röstar på Snurrfian
OT-motiverad röst...

cirkus röstar på Habina
Tycker det verkar mastigt med onda utefter den rollistan leken har. Tycker det är dumt att räkna lågt, men har som hypotes 3 onda.
Jag behöver rösta - är på den berömda en liten stund, men j´kan inte stanna för länge.

varför väljer Habina att rösta på mig? För namnet på mitt nick?

cirkus röstar på Habina
för hennes extremt enkla motivering - mitt nick lixon?
Detta känns som en "shit-vad-klockan-går-jag-måste-rösta-på-någon"-röst. Typ. Samtidigt skaver det att cirkus är den enda av de som fick två röster igår som fortfarande är vid liv. Men det kan ju vara en strategi från lyan - antingen att misstänkliggöra goda cirkus eller för att ge onda cirkus "alibi" (avd. så skulle inte en lya göra)
Så det var tre upp till lynch - jag, Habina och q4.

De andra två har åkt och jag är kvar.
Det känns skakigt att vara jag. För om jag inte hade varit jag hade jag riktiat blickarna mot mig själv. Det tänker jag inte göra. Jag tänker rikta blicken mot typ alla andra än mig själv.
Tja, jag håller med du. Det känns helt klart knepigt med käkvalet... Men frågan är ju om det är en taktik av lyan och i så fall på vilket sätt det är taktik (misstänkliggöra en god eller godförklara en ond)?

Ferrari
röstar på Habina
Q4 skriver på som hon brukar, dock är det inte så många här för att ge respons. Men alla är väl upptagna med att utforska nöjesfältet. Antagligen är det väl sabotörerna som framförallt kollar in alla möjligheter till sabotage?
Hajjade till lite på denna kommentaren från Ferrari. "ulvarna sitter och snackar i lyan" fritt översatt. Vet Ferrari något om detta?
Ferrari röstar på Habina
Hon klagar på att det är alldeles för lugnt på tivolit, vill hon ha lite action? Låter ju som en "olycka" är det bästa knepet för att göra dagen på tivolit mer, actionfylld? Att hon dessutom väljer barnattraktionerna (som är lugna, & rätt tråkiga), trots att hon tycker att det är väldigt lugnt på tivolit. Varför då inte välja något med mer tempo? Hmmm.
OT-röst. Svårt att säga något om OT-röster. Lätt sätt för en ond att gömma sig. Samtidigt kan det vara svårt för goda att ta ställning redan DL1 då ingen utom lyan vet något.
Det GÖR mig inte god, jag ÄR god :) men har ingen aning om Cirkus roll i det hela.... O_o
Här håller Ferrari med cirkus. Om att ulvarna inte borde ha käkat Q. Men de kan ju ha valt att göra det just för att de inte borde? (i scenariot ond cirkus)
Om jag läser ovanstående så tolkar jag det som att rösten ändras privat, den görs alltså av den speciella ligisten, privat till lekledaren. Så ligisten kan i teorin ha ändrat vilken röst som helst. Det mest logiska är då att ligisten inte har valt att ändra röst på de som röstade på Habina. För då hade ju blivit lottning, bättre att säkert få ut en ond? Fast det beror väl också till stor del på ifall det var någon ligist bland de tre som var uppe för lynch...? Var det tre goda så kanske lottning inte var hela världen.
Detta kommenterade jag igår, att det inte blivit lottning om någon röst på Habina var ändrad? Då kunde hon inte ha åkt. Bättre att få ut en god (Ferraris felskrivning ond/god) - ja, men om alla tre vore goda spelar det ingen roll. Endast om cirkus är ond så hade lyan behövt ingripa...

Gabby_Ossi röstar på Koppen
Gabby_Ossi röstar på Koppen

För att hon använder cirkus IRL-planer för att misstänka henne.
Väldigt kort motivering. Inget som gör att jag kan sätta henne åt något håll.

Habina röstar på cirkus LYNCHAS
Detta gör att varken cirkus eller Ferraris röster kan vara ogiltiga/ändrade av lyan - då hade inte Habina åkt.

Koppen röstar på cirkus
Skriver en hel del OT.
Jag har läst leken hittils och det jag mest reagerat på är Cirkus.
Cirkus räknar rollfördelningen och kommer frM TILL ANTAL onda vs goda.
SEN skriver hon FF?? Föräldrafritt? FF = kn*llfritt... Cirkus är så säker på sin roll att hon lägger sig och myser med sin kille...

Koppen röstar på Cirkus
Räknade verkligen cirkus? Det var väl jag och Q som pratade mest om det. cirkus kommenterade visserligen mitt inlägg och sa att hon trodde att 3 var troligast. Men hon skrev aldrig att hon var säker (det gjorde ingen).
Tja, inget av detta är tillräckligt för att säga något om vilken sida Koppen spelar på.
Det är andrarösten på cirkus. Innan Q har fått sin andraröst.

Lobelia röstar på bollen__
Funderar över min tankevurpa och ska hålla koll på mig pga det.
Lobelia röstar på bollen, jag tror bollen själv saboterat berg och dal banan och vill hitta en syndabock.
Lägger rösten på bollen__ när Habina är den enda som har två röster. Med en OT-motivering.

Mirtai röstar på quarter4ever
Mirtai röstar på quarter4ever

För jag tycker det är skumt att hon försöker få BSF matte till något den inte är
Först när jag läste detta kändes det bra med någon som "backade upp" att det bara var ett misstag från min sida. Men det är inget jag tänker ha som grund för en godförklaring.

quarter4ever röstar på Blacksmithfarm - KÄKAS
Noterar att cirkus lägger dagens första andra röst i något som "ser ut" att kunna vara en hämndröst ...
Vilket hon inte brukar göra ( lägga hämndröster) vad betyder det ? FF tja kanske ;)eller försöker hon dölja det i det? Hm
Q är en av dem som röstar på cirkus och som själv har två röster. Borde för att ha säkrat sin plats vid lynch lagt en avgörande röst på cirkus eller Habina. Nu käkades Q så vi vet att hon är god. Frågan jag ställer mig är varför? Var inte just det faktum att Q inte räddade sig något som lyan skulle kunna ha spelat på för att misstänkliggöra den goda Q?

Snurrfian röstar på quarter4ever
Lägger en röst på Q med en, i mina ögon, OT-motivering (det är hon inte ensam om). Svårt att säga något om det.
Det här ser lite skumt ut, först försöker Cirkus godförklara sig själv, och sen kommer Ferrari och backar upp godförklaringen. Det känns lite jag vet inte men tillrättalagt? Men samtidigt, Cirkus vet jag är rutinerad, skulle hon verkligen försöka sig på ett sånt upplägg? Men något skaver i det här. Och varför undrar Ferrari om ligisterna verkligen ville ha bort Q? Det känns väl rätt uppenbart att ligisterna ville käka Q i och med att hon blev käkad?
Noterar att Ferrari verkar backa upp cirkus. Tycker det känns tillrättalagt. Och jag håller med. Något hos Ferrari skaver... Men är det så lätt som att de är onda? (cirkus och ferrari)
cirkus svarar:
Vadå försöker godförklara mig själv? Vad menar du? Tycker inte du att det är rätt intressant att av alla tre som låg på lika antal röster igår så har två redan åkt. Såklart att blickarna *borde* riktas på den tredje som dessutom röstade på en av de som åkt. Jag hade allafall reagerat på det. MEN nu är ju jag själv den där tredje (och vet min roll) och jag undrar om inte lyan varit så jäkla fräcka att de gör såhär för att rikta misstankarna mot mig. Precis som också Ferrari är inne på. Anledningen tll att de vlle ha bort Q var nog just att rikta blickarna på mig (det hade kunnat vara omvänt också, men nu föll det sig såhär).
Tja, det gör det inte klarare för mig, tyvärr.
Ferrari svarar:
Men OM nu @cirkus är ligist så hade de ju varit väldigt osmart att käka Q. Just för att då riktas ju såklart blickarna mot Cirkus, och man börjar undra om hon är ligist. I det läget, om cirkus hade varit ond, så tror jag att ligisterna valt ut någon annan som offer. Någon som inte var uppe för lynch igår.
Känns verkligen som att Ferrari vill ha cirkus som god - men varför? Ingen god har fått info än, och jag tycker inte att käket av Q är nog för att godförklara cirkus. Detta skaver.

Sammanfattning:
Ber om ursäkt för röran i inlägget...
Många OT-röster, kan säkert bero på den korta tiden mellan lekstart och första DL.
Det finns, som alltid, lite olika scenarier till varför saker och ting är som de är. Bl.a. varför Habina åkte - lottning eller inte? Anledningen till att Q käkades?
Utifrån min genomgång känns nog Ferrari och cirkus mest skumma. Framförallt Ferrari som verkar vilja hålla cirkus om ryggen.

I övrigt så är det föredömligt lite inlägg även om det även gör att det finns lite att gå på. Röstningens igår är ju väldigt svår att säga något om, det finns lite för många alternativ som kan ha skett...

Jag tycker tvärt om att det finns väldigt få alternativ vad som skedde igår.
Antingen lottning eller så bestämde sig lyan för att få ut just Habina genom att ändra en röst.

quarter4ever röstar på Blacksmithfarm - KÄKAS

Q är en av dem som röstar på cirkus och som själv har två röster. Borde för att ha säkrat sin plats vid lynch lagt en avgörande röst på cirkus eller Habina. Nu käkades Q så vi vet att hon är god. Frågan jag ställer mig är varför? Var inte just det faktum att Q inte räddade sig något som lyan skulle kunna ha spelat på för att misstänkliggöra den goda Q?

.

Nä Q röstade inte på mig. ;)
Absolut tat lyan skulle kunnat spelat på att misstänkligga den gode Q såsom du tänker - om Q hade överlevt. Nu valde de en annan strategi - att peka på mig.

Antingen lottning eller så bestämde sig lyan för att få ut just Habina genom att ändra en röst.
Ja, det är de två alternativen jag ser med. Lottning är ett alternativ om du är god, annars tror jag lyan räddade dig.

Nä Q röstade inte på mig. ;)
Absolut tat lyan skulle kunnat spelat på att misstänkligga den gode Q såsom du tänker - om Q hade överlevt. Nu valde de en annan strategi - att peka på mig.
Nä, det blev fel där.:o Men det syns ju i fortsättningen av meningen (att du eller Habina var alternativ om hon skulle ha räddat sig), där stämmer det ju.

Mja @Blacksmithfarm , jag håller inte Cirkus om ryggen alls. Jag säger bara att det finns flera möjligheter än att hon definitivt måste vara ond. Självklart kan hon säkert sitta bland ligisterna och flina nu när jag skrev att det finns chans till att hon är god. Jadu, det är något man får ta ställning till. Jag försöker bara vända och vrida på alla möjligheter, och så som dagen ser ut idag, så har vi inte kommit så mycket längre.

Imorgon borde vi fått någon sia? Men innan dess, ja, då får vi väl sitta här och klura på inläggen som skrivits.

*jag återkommer snart då jag käkat*

Jag ska laga mat och eventuellt byta till en annan bredbands-box-grej. Så jag väljer att rösta nu, då det inte finns någon god att invänta info från - så är jag säker på att rösten kommer in.

Blacksmithfarm röstar på Ferrari

Då jag vid min genomläsning reagerade på hennes sätt att "försvara" cirkus. Det känns skumt.
Klipper in mina kommentarer om cirkus och Ferrari från mitt teoriinlägg:
cirkus röstar på Habina
Tycker det verkar mastigt med onda utefter den rollistan leken har. Tycker det är dumt att räkna lågt, men har som hypotes 3 onda.

Detta känns som en "shit-vad-klockan-går-jag-måste-rösta-på-någon"-röst. Typ. Samtidigt skaver det att cirkus är den enda av de som fick två röster igår som fortfarande är vid liv. Men det kan ju vara en strategi från lyan - antingen att misstänkliggöra goda cirkus eller för att ge onda cirkus "alibi" (avd. så skulle inte en lya göra)

Tja, jag håller med du. Det känns helt klart knepigt med käkvalet... Men frågan är ju om det är en taktik av lyan och i så fall på vilket sätt det är taktik (misstänkliggöra en god eller godförklara en ond)?

Ferrari
röstar på Habina

Hajjade till lite på denna kommentaren från Ferrari. "ulvarna sitter och snackar i lyan" fritt översatt. Vet Ferrari något om detta?

OT-röst. Svårt att säga något om OT-röster. Lätt sätt för en ond att gömma sig. Samtidigt kan det vara svårt för goda att ta ställning redan DL1 då ingen utom lyan vet något.

Här håller Ferrari med cirkus. Om att ulvarna inte borde ha käkat Q. Men de kan ju ha valt att göra det just för att de inte borde? (i scenariot ond cirkus)

Detta kommenterade jag igår, att det inte blivit lottning om någon röst på Habina var ändrad? Då kunde hon inte ha åkt. Bättre att få ut en god (Ferraris felskrivning ond/god) - ja, men om alla tre vore goda spelar det ingen roll. Endast om cirkus är ond så hade lyan behövt ingripa...

Noterar att Ferrari verkar backa upp cirkus. Tycker det känns tillrättalagt. Och jag håller med. Något hos Ferrari skaver... Men är det så lätt som att de är onda? (cirkus och ferrari)
Känns verkligen som att Ferrari vill ha cirkus som god - men varför? Ingen god har fått info än, och jag tycker inte att käket av Q är nog för att godförklara cirkus. Detta skaver.

Sammanfattning:
Ber om ursäkt för röran i inlägget...
Många OT-röster, kan säkert bero på den korta tiden mellan lekstart och första DL.
Det finns, som alltid, lite olika scenarier till varför saker och ting är som de är. Bl.a. varför Habina åkte - lottning eller inte? Anledningen till att Q käkades?
Utifrån min genomgång känns nog Ferrari och cirkus mest skumma. Framförallt Ferrari som verkar vilja hålla cirkus om ryggen.

Jag är bortbjuden på middag i kväll så hinner bara kolla snabbt. Dessutom 2% batteri kvar...

Mirtai röstar på cirkus

Jag tycker hennes resonemang runt sin egen godhet sticker ut

Ferrari gillar berg och dalbanor, sockervadd och våfflor. Tycker det är skönt med få deltagare och menar att Q skriver som vanligt. Hon räknar in folket och röstar på Habina för hon vill ha action och så pudlar hon som bara den för att hon varit med och lynchat Habina. Sedan beklagar hon sig för att lekledaren inte ger facit till hur lynch. Hon reagerar på att Q inte försökt rädda sig själv och där får jag hålla med. Och inte kan i fråga Q hon är ju kidnappad som LL efter att flytt spökhuset.

En lite skum grej är att hon skriver ond och menar god vid ett tillfälle, det luktar lite ulv om det, men bara en aning.

En annan intressant grej är att Ferrari så smått hittar att Cirkus är god utifrån röst resultatet och käket. Det känns ganska så skumt faktiskt. I min bok behöver jag veta mer för att kunna lägga någon som god eller ond än ett t entydigt röst resultat som kan peka åt båda hållen.

Blacksmithfarm ( eller var det smurfen? ) Räknar på onda och goda och får det till att vi är 14-15 i leken, vill hon hinta om att hon verkligen inte vet antalet och därmed inte sitter i lyan fast hon gör det? Nja uppenbart, men man kan inte veta. Hon diskuterar även roller och regeltolkning.

Hon röstar med OT motivering som de flesta andra, och då på mirtai då det tydligen är skumt att inte gilla karuseller.

BSF tar också den märkliga slutsatsen att Cirkus och Ferraris röster inte trollades. Hur hon får till det och vad hon egentligen syftar på är oklart ( om det är individernas röster eller de röster som är lagda på dem. Trolleri här kan så lite hur som eftersom det är jämnt. Klart att det inte är någon som trollat att rösta på cirkus eller Ferrari, då hade de rimligen lynchats. Är det det du menar?

Och angående lynchen. Det enda som kan sägas med säkerhet är att varken Ferraris eller cirkus röster "trollades". Då hade Habina nämligen klarat sig.
Det gör å andra sidan varken Ferrari eller cirkus goda.

BSF är också en hejare på röstlistor :bow:

Sammantaget vid genomgången så är det ingen solklar ulv, jag har några, främst Ferrari, cirkus och bsf som är en aning misstänkta, men vi har ingen info alls att gå på. LL är uppenbarligen ond och på ligisterna sida.och sedan har vi ju koppen som är obegriplig och Snurris som snurrat till det som också är misstänkta. Och förmodligen någon jag glömt.

Jag är bortbjuden på middag i kväll så hinner bara kolla snabbt. Dessutom 2% batteri kvar...

Mirtai röstar på cirkus

Jag tycker hennes resonemang runt sin egen godhet sticker ut

Ok.
Så om du varit i mitt läge - hade du bara låtsas som om ingenting? jag ser ju hur ulvarna lagt ut en fälla - du verkar hoppa på det tåget. För mig säger det ju rätt mycket om dig.
Väldigt tråkigt att det var den enda teorin du hade om någon det hade ju vart bra att se nån tanke mer av dig.

Antingen lottning mellan tre goda
eller röständring för att rädda dig som ond
eller röständring trots tre goda för att få dig misstänkt
eller röständring utan baktanke...
Så nog finns det flera alternativ och att du inte ens vill se dem? O_o

Jaha, och det är fortfarande bara två alternativ.
Lottning eller röständring.
Jag fattar inte varför du drar upp en massa ditten och datten, det är fortfarande bara två alternativ. Sen VARFÖR en eventuell röständrig skett är vet bara lyan, ingen annan kommer ju nånsin kunna se den iom att det inte finns nån sån info.

Nu är jag tillbaka igen! Mitt möte drog ut på tiden igår så kom inte hem från stallet förrän 21.30, så jag hade inte så mycket tid på mig att läsa igenom och formulera en röst...

Som flera redan konstaterat hade vi 3 st med 2 röster var igår - Habina åkte ut, antingen via lottning eller ändrad röst från direktören. q4 som också hade två röster blev sedan käkad och är nu LL. cirkus var den tredje som hade två röster och tror att lyan har lagt en fälla för henne genom att äta q, för att försöka få henne misstänkt. Mirtai tycker det är skumt att cirkus tar upp detta och röstar på cirkus.

Jag tycker alltid början är svår och brukar inte komma igång förrän efter ett par dagar, men nu är vi ju så få att jag kanske får skärpa till mig och börja bidra med något. :angel:

Ang cirkus som är det som diskuterats mest idag så kan det såklart vara så att lyan försöker få cirkus misstänkt. Eller så är cirkus ond och försöker bli godförklarad genom att själv vara den som drar upp att "hade hon inte vetet sin egen roll hade hon blivit misstänksam mot sig själv" (fritt citerat...) Det är hugget som stucket i mina ögon :p

Ska gå tillbaka och läsa igenom igen för att se om det hänt något mer som är värt att kommentera...

Ferrari gillar berg och dalbanor, sockervadd och våfflor. Tycker det är skönt med få deltagare och menar att Q skriver som vanligt. Hon räknar in folket och röstar på Habina för hon vill ha action och så pudlar hon som bara den för att hon varit med och lynchat Habina. Sedan beklagar hon sig för att lekledaren inte ger facit till hur lynch. Hon reagerar på att Q inte försökt rädda sig själv och där får jag hålla med. Och inte kan i fråga Q hon är ju kidnappad som LL efter att flytt spökhuset.

En lite skum grej är att hon skriver ond och menar god vid ett tillfälle, det luktar lite ulv om det, men bara en aning.

En annan intressant grej är att Ferrari så smått hittar att Cirkus är god utifrån röst resultatet och käket. Det känns ganska så skumt faktiskt. I min bok behöver jag veta mer för att kunna lägga någon som god eller ond än ett t entydigt röst resultat som kan peka åt båda hållen.

Blacksmithfarm ( eller var det smurfen? ) Räknar på onda och goda och får det till att vi är 14-15 i leken, vill hon hinta om att hon verkligen inte vet antalet och därmed inte sitter i lyan fast hon gör det? Nja uppenbart, men man kan inte veta. Hon diskuterar även roller och regeltolkning.

Hon röstar med OT motivering som de flesta andra, och då på mirtai då det tydligen är skumt att inte gilla karuseller.

BSF tar också den märkliga slutsatsen att Cirkus och Ferraris röster inte trollades. Hur hon får till det och vad hon egentligen syftar på är oklart ( om det är individernas röster eller de röster som är lagda på dem. Trolleri här kan så lite hur som eftersom det är jämnt. Klart att det inte är någon som trollat att rösta på cirkus eller Ferrari, då hade de rimligen lynchats. Är det det du menar?

BSF är också en hejare på röstlistor :bow:

Sammantaget vid genomgången så är det ingen solklar ulv, jag har några, främst Ferrari, cirkus och bsf som är en aning misstänkta, men vi har ingen info alls att gå på. LL är uppenbarligen ond och på ligisterna sida.och sedan har vi ju koppen som är obegriplig och Snurris som snurrat till det som också är misstänkta. Och förmodligen någon jag glömt.
Jag menade deras röster på habina. Hade nnågon röst där trollats bort så hade habina överlevt lynchen.

@Ferrari - du skriver att du vänder och vrider men känslan jag får när jag läser tråden är att du försvarar cirkus. Kanske inte helt öppet, men ändå.

Nejnejnej, nu ser du det helt fel. Cirkus skrev att om det hade varit någon annan än hon som hade varit i samma plats (enda kvar utav tre som var uppe för "lottning" - eller vad slutresultatet var...) så hade HON kollat mera på den sista personen som faktiskt var kvar. Jag vände lite på det, och sa att eftersom Habina OCH Q4 var goda, hade ligisterna verkligen varit så "dumma" att de riskerat att sätta sin kompis upp i rampljuset genom att skrämma iväg just Q4? Inget annat. Självklart gör det Cirkus misstänkt också, men jag försökte se saker ur ett annat perspektiv. Cirkus roll vet jag INTE, så jag kan inte säga om hon är god eller ond.

Eller så bytte de inte ens röst... de var ju inte tvungna att använda det kortet varje lynch :)

Nejnejnej, nu ser du det helt fel. Cirkus skrev att om det hade varit någon annan än hon som hade varit i samma plats (enda kvar utav tre som var uppe för "lottning" - eller vad slutresultatet var...) så hade HON kollat mera på den sista personen som faktiskt var kvar. Jag vände lite på det, och sa att eftersom Habina OCH Q4 var goda, hade ligisterna verkligen varit så "dumma" att de riskerat att sätta sin kompis upp i rampljuset genom att skrämma iväg just Q4? Inget annat. Självklart gör det Cirkus misstänkt också, men jag försökte se saker ur ett annat perspektiv. Cirkus roll vet jag INTE, så jag kan inte säga om hon är god eller ond.
Ja? Och den vändningen känns som ett försvar av cirkus. Tycker jag.
Har fetat.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 051
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 579
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 385
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 522
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar