Vid min genomgång noterar jag att flera gillar karuseller och våfflor. Lobelia, Ferrari, Q, bollen__ och Mirtai. Inte troligt att det är ngt annat än OT...
Blacksmithfarm - that's me
bollen__ röstar på Snurrfian.
Uppmärksammar Q's extra siffror (när Q påpekar att jag räknat fel).
Snurrfian anser att berg och dalbanor är förenade med livsfara och tycker att det är skumt att gilla dem. Kan det månne vara så att hon är en liten ligist som saboterar berg o dalbanorna eftersom hon inte gillar dem?
bollen__ röstar på Snurrfian
OT-motiverad röst...
cirkus röstar på Habina
Tycker det verkar mastigt med onda utefter den rollistan leken har. Tycker det är dumt att räkna lågt, men har som hypotes 3 onda.
Jag behöver rösta - är på den berömda en liten stund, men j´kan inte stanna för länge.
varför väljer Habina att rösta på mig? För namnet på mitt nick?
cirkus röstar på Habina
för hennes extremt enkla motivering - mitt nick lixon?
Detta känns som en "shit-vad-klockan-går-jag-måste-rösta-på-någon"-röst. Typ. Samtidigt skaver det att cirkus är den enda av de som fick två röster igår som fortfarande är vid liv. Men det kan ju vara en strategi från lyan - antingen att misstänkliggöra goda cirkus eller för att ge onda cirkus "alibi" (avd. så skulle inte en lya göra)
Så det var tre upp till lynch - jag, Habina och q4.
De andra två har åkt och jag är kvar.
Det känns skakigt att vara jag. För om jag inte hade varit jag hade jag riktiat blickarna mot mig själv. Det tänker jag inte göra. Jag tänker rikta blicken mot typ alla andra än mig själv.
Tja, jag håller med du. Det känns helt klart knepigt med käkvalet... Men frågan är ju om det är en taktik av lyan och i så fall på vilket sätt det är taktik (misstänkliggöra en god eller godförklara en ond)?
Ferrari röstar på Habina
Q4 skriver på som hon brukar, dock är det inte så många här för att ge respons. Men alla är väl upptagna med att utforska nöjesfältet. Antagligen är det väl sabotörerna som framförallt kollar in alla möjligheter till sabotage?
Hajjade till lite på denna kommentaren från Ferrari. "ulvarna sitter och snackar i lyan" fritt översatt. Vet Ferrari något om detta?
Ferrari röstar på Habina
Hon klagar på att det är alldeles för lugnt på tivolit, vill hon ha lite action? Låter ju som en "olycka" är det bästa knepet för att göra dagen på tivolit mer, actionfylld? Att hon dessutom väljer barnattraktionerna (som är lugna, & rätt tråkiga), trots att hon tycker att det är väldigt lugnt på tivolit. Varför då inte välja något med mer tempo? Hmmm.
OT-röst. Svårt att säga något om OT-röster. Lätt sätt för en ond att gömma sig. Samtidigt kan det vara svårt för goda att ta ställning redan DL1 då ingen utom lyan vet något.
Det
GÖR mig inte god, jag
ÄR god
men har ingen aning om Cirkus roll i det hela....
Här håller Ferrari med cirkus. Om att ulvarna inte borde ha käkat Q. Men de kan ju ha valt att göra det just för att de inte borde? (i scenariot ond cirkus)
Om jag läser ovanstående så tolkar jag det som att rösten ändras privat, den görs alltså av den speciella ligisten, privat till lekledaren. Så ligisten kan i teorin ha ändrat vilken röst som helst. Det mest logiska är då att ligisten inte har valt att ändra röst på de som röstade på Habina. För då hade ju blivit lottning, bättre att säkert få ut en ond? Fast det beror väl också till stor del på ifall det var någon ligist bland de tre som var uppe för lynch...? Var det tre goda så kanske lottning inte var hela världen.
Detta kommenterade jag igår, att det inte blivit lottning om någon röst på Habina var ändrad? Då kunde hon inte ha åkt. Bättre att få ut en god (Ferraris felskrivning ond/god) - ja, men om alla tre vore goda spelar det ingen roll. Endast om cirkus är ond så hade lyan behövt ingripa...
Gabby_Ossi röstar på Koppen
Gabby_Ossi röstar på Koppen
För att hon använder cirkus IRL-planer för att misstänka henne.
Väldigt kort motivering. Inget som gör att jag kan sätta henne åt något håll.
Habina röstar på cirkus LYNCHAS
Detta gör att varken cirkus eller Ferraris röster kan vara ogiltiga/ändrade av lyan - då hade inte Habina åkt.
Koppen röstar på cirkus
Skriver en hel del OT.
Jag har läst leken hittils och det jag mest reagerat på är Cirkus.
Cirkus räknar rollfördelningen och kommer frM TILL ANTAL onda vs goda.
SEN skriver hon FF?? Föräldrafritt? FF = kn*llfritt... Cirkus är så säker på sin roll att hon lägger sig och myser med sin kille...
Koppen röstar på Cirkus
Räknade verkligen cirkus? Det var väl jag och Q som pratade mest om det. cirkus kommenterade visserligen mitt inlägg och sa att hon trodde att 3 var troligast. Men hon skrev aldrig att hon var säker (det gjorde ingen).
Tja, inget av detta är tillräckligt för att säga något om vilken sida Koppen spelar på.
Det är andrarösten på cirkus. Innan Q har fått sin andraröst.
Lobelia röstar på bollen__
Funderar över min tankevurpa och ska hålla koll på mig pga det.
Lobelia röstar på bollen, jag tror bollen själv saboterat berg och dal banan och vill hitta en syndabock.
Lägger rösten på bollen__ när Habina är den enda som har två röster. Med en OT-motivering.
Mirtai röstar på quarter4ever
Mirtai röstar på quarter4ever
För jag tycker det är skumt att hon försöker få BSF matte till något den inte är
Först när jag läste detta kändes det bra med någon som "backade upp" att det bara var ett misstag från min sida. Men det är inget jag tänker ha som grund för en godförklaring.
quarter4ever röstar på Blacksmithfarm - KÄKAS
Noterar att cirkus lägger dagens första andra röst i något som "ser ut" att kunna vara en hämndröst ...
Vilket hon inte brukar göra ( lägga hämndröster) vad betyder det ? FF tja kanske
eller försöker hon dölja det i det? Hm
Q är en av dem som röstar på cirkus och som själv har två röster. Borde för att ha säkrat sin plats vid lynch lagt en avgörande röst på cirkus eller Habina. Nu käkades Q så vi vet att hon är god. Frågan jag ställer mig är varför? Var inte just det faktum att Q inte räddade sig något som lyan skulle kunna ha spelat på för att misstänkliggöra den goda Q?
Snurrfian röstar på quarter4ever
Lägger en röst på Q med en, i mina ögon, OT-motivering (det är hon inte ensam om). Svårt att säga något om det.
Det här ser lite skumt ut, först försöker Cirkus godförklara sig själv, och sen kommer Ferrari och backar upp godförklaringen. Det känns lite jag vet inte men tillrättalagt? Men samtidigt, Cirkus vet jag är rutinerad, skulle hon verkligen försöka sig på ett sånt upplägg? Men något skaver i det här. Och varför undrar Ferrari om ligisterna verkligen ville ha bort Q? Det känns väl rätt uppenbart att ligisterna ville käka Q i och med att hon blev käkad?
Noterar att Ferrari verkar backa upp cirkus. Tycker det känns tillrättalagt. Och jag håller med. Något hos Ferrari skaver... Men är det så lätt som att de är onda? (cirkus och ferrari)
cirkus svarar:
Vadå försöker godförklara mig själv? Vad menar du? Tycker inte du att det är rätt intressant att av alla tre som låg på lika antal röster igår så har två redan åkt. Såklart att blickarna *borde* riktas på den tredje som dessutom röstade på en av de som åkt. Jag hade allafall reagerat på det. MEN nu är ju jag själv den där tredje (och vet min roll) och jag undrar om inte lyan varit så jäkla fräcka att de gör såhär för att rikta misstankarna mot mig. Precis som också Ferrari är inne på. Anledningen tll att de vlle ha bort Q var nog just att rikta blickarna på mig (det hade kunnat vara omvänt också, men nu föll det sig såhär).
Tja, det gör det inte klarare för mig, tyvärr.
Ferrari svarar:
Men OM nu
@cirkus är ligist så hade de ju varit väldigt osmart att käka Q. Just för att då riktas ju såklart blickarna mot Cirkus, och man börjar undra om hon är ligist. I det läget, om cirkus hade varit ond, så tror jag att ligisterna valt ut någon annan som offer. Någon som inte var uppe för lynch igår.
Känns verkligen som att Ferrari vill ha cirkus som god - men varför? Ingen god har fått info än, och jag tycker inte att käket av Q är nog för att godförklara cirkus. Detta skaver.
Sammanfattning:
Ber om ursäkt för röran i inlägget...
Många OT-röster, kan säkert bero på den korta tiden mellan lekstart och första DL.
Det finns, som alltid, lite olika scenarier till varför saker och ting är som de är. Bl.a. varför Habina åkte - lottning eller inte? Anledningen till att Q käkades?
Utifrån min genomgång känns nog Ferrari och cirkus mest skumma. Framförallt Ferrari som verkar vilja hålla cirkus om ryggen.