Det olycksaliga tivolit. (Ulvlek)

Jag är hemma igen och dödstrött. Skall läsa igenom leken (snällt att ni inte skrivit så mycket) och se om nått ens fastnar i min trötta skalle. Hör ni inte av mig har jag somnat i tangentbordet :meh:

Nu är jag tillbaka igen! Mitt möte drog ut på tiden igår så kom inte hem från stallet förrän 21.30, så jag hade inte så mycket tid på mig att läsa igenom och formulera en röst...

Som flera redan konstaterat hade vi 3 st med 2 röster var igår - Habina åkte ut, antingen via lottning eller ändrad röst från direktören. q4 som också hade två röster blev sedan käkad och är nu LL. cirkus var den tredje som hade två röster och tror att lyan har lagt en fälla för henne genom att äta q, för att försöka få henne misstänkt. Mirtai tycker det är skumt att cirkus tar upp detta och röstar på cirkus.

Jag tycker alltid början är svår och brukar inte komma igång förrän efter ett par dagar, men nu är vi ju så få att jag kanske får skärpa till mig och börja bidra med något. :angel:

Ang cirkus som är det som diskuterats mest idag så kan det såklart vara så att lyan försöker få cirkus misstänkt. Eller så är cirkus ond och försöker bli godförklarad genom att själv vara den som drar upp att "hade hon inte vetet sin egen roll hade hon blivit misstänksam mot sig själv" (fritt citerat...) Det är hugget som stucket i mina ögon :p

Ska gå tillbaka och läsa igenom igen för att se om det hänt något mer som är värt att kommentera...
Du sammanfattar mina ta kar kring cirkus väl, jag har å ena sidan en känsla av att Cirkus är god och smått desperat försöker försvara sig och å andra sidan att hon lurar byxorna av mig jämnt. Vet inte vad jag ska tro.

Det blir också skumt med Snurris och Mirtai som går på henne. Å andra sidan skulle en ulv blotta sig och vilja gå i spetsen för att lyncha någon? Jag är lite villrådig där.

Ja? Och den vändningen känns som ett försvar av cirkus. Tycker jag.
Har fetat.

Nog för att det kan kännas som försvar, men det är det inte. Suck. Självklart kan det vara ren taktik, för att få cirkus att verka god utifrån det perspektivet jag beskrev. Eller så är cirkus helt enkelt god och så sitter dom och har allmänt kul åt att ni röstar på mig för att jag "försvarar" henne så som du ser det. Det faktum att du röstar på mig utifrån detta får mig att fundera på vilken roll du egentligen har. Du röstar på mig, utifrån din känsla av att jag försvarar cirkus, vad har du för tankar om lynchen? Var tror du att cirkus står? Är det verkligen helt otroligt osannolikt att ligisterna skulle ha valt att käka Q4 enbart för att få cirkus (OM hon nu är god), för att få cirkus att framstå som ond?

Läste BSFs inlägg nedan och funderade lite på det.
Ja, det är de två alternativen jag ser med. Lottning är ett alternativ om du är god, annars tror jag lyan räddade dig.
Jag tycker BSF spelar bra, och när hon är ond brukar jag sällan pricka in hennes roll.
Här tycker hon att Cirkus bara kan vara god om det skett en lottning? Så uppfattade jag det iaf
Cirkus försvarar sig ganska mycket när det kommer misstankar på henne vilket får mig att undra om hon verkligen är ond.
Och att BSF skriver som hon gör gör att jag börjar fundera på om hon är ond som försöker få ut en god.

Jag ska bort ikväll och måste rösta nu. Det är det bästa jag har just nu

Koppen röstar på Blacksmithfarm

Röstlista DL2 kl 22
19:34 Blacksmithfarm röstar på Ferrari
19:47 Mirtai röstar på cirkus
20:25 Koppen röstar på Blacksmithfarm

Ferrari 1
cirkus 1
Blacksmithfarm 1

Läste BSFs inlägg nedan och funderade lite på det.

Jag tycker BSF spelar bra, och när hon är ond brukar jag sällan pricka in hennes roll.
Här tycker hon att Cirkus bara kan vara god om det skett en lottning? Så uppfattade jag det iaf
Cirkus försvarar sig ganska mycket när det kommer misstankar på henne vilket får mig att undra om hon verkligen är ond.
Och att BSF skriver som hon gör gör att jag börjar fundera på om hon är ond som försöker få ut en god.

Jag ska bort ikväll och måste rösta nu. Det är det bästa jag har just nu

Koppen röstar på Blacksmithfarm
Vet inte om jag hänger med? Du röstar på mig för att jag spelar bra?
(men tack fär komplimangen:love:)

Har läst igenom. Känner inte att jag har så mycket att komma med tyvärr.
Det har vänts och vridits kring cirkus. Att antingen är hon god och ulvarna kanske åt Q för att kasta misstankar på cirkus, eller så är hon ond för att ulvarna skulle väl inte äta q4 och slänga såna misstankar på sin "egen". Tja, båda alternativen kan ju stämma och jag känner inte direkt att det väger över åt något av hållen för mig just nu.
BSF tycker att Ferrari försvarar cirkus. Ferrari funderar över BSF eftersom hon inte tycker att det är osannolikt att ulvarna kan ha gjort alternativ 1 ovan.
Kan hålla med BSF om att det lite kan ses som ett försvar men kan också hålla med Ferrari om att det inte är ett osannolikt scenario.
Koppen röstar på BSF för hon tycker att BSF menar att cirkus bara kan vara god om lottning skett. Jag tolkar inte BSFs mening exakt så men det kanske är så den ska tolkas, som Koppen gör? Men jag vet inte om jag tycker att det gör BSF god? Lottning kan ju ha skett? Koppen är svår att läsa.
Lobelia har gjort en genomgång av alla (tror jag). Får inga skumvibbar av henne såhär långt liksom av de flesta.

Tycker att det finns väldigt lite att ta på ikväll och jag är så himla trött att jag knappt ser vad jag skriver. Suck.

Röstlista dl 1 kl 22 ( sverigetid;))
18:46 Snurrfian röstar på quarter4ever
19:43 Blacksmithfarm röstar på mirtai
21.04 Habina röstar på cirkus
21.08 Ferrari röstar på Habina
21.12 cirkus röstar på Habina
21.22 bollen__ röstar på Snurrfian
21.30 Lobelia röstar på bollen
21.33 Koppen röstar på Cirkus
21.55 Mirtai röstar på quarter4ever
21.58 quarter4ever röstar på blacksmithfarm
21.59 Gabby_Ossi röstar på Koppen

Habina lynchas
quarter4ever blir käkad

Tänkte om man kunde se något som tyder på en räddning av cirkus om cirkus vore ond, utifrån röstningen. Habina har redan 2 röster, när Koppen lägger sin röst på cirkus och ger henne 2. Drygt 20 minuter senare lägger Mirtai sin röst på Q.
Om då cirkus och Mirtai är i lyan borde Mirtai lagt rösten på Habina istället för Q.
Känner inte att jag kan utläsa något försök till räddning av cirkus utifrån röstningen iallafall.
Det kan ju mkt väl vara så att alla tre var goda. Visst kan fortfarande ulvar ha röstat på dem men de kan ju lika gärna ha lagt ströröster.

Jag somnar snart.
Jag tycker att Mirtais röst på cirkus känns lite väl "lätt". (Ja inte för att den här rösten blir mer uppbackad men..) Tycker inte att Mirtai skrivit så mycket och förstår väl att rösten är lätt att lägga om man har tidsbrist men det känns inte som att hon vändit och vridit på cirkus ond vs god så mkt. Visst kan man se det som att cirkus godförklarar sig själv men det gör väl alla? Ferrari har ju också skrivit att hon är god, varför skaver inte det för Mirtai?
bollen__ röstar på Mirtai

Tänkte om man kunde se något som tyder på en räddning av cirkus om cirkus vore ond, utifrån röstningen. Habina har redan 2 röster, när Koppen lägger sin röst på cirkus och ger henne 2. Drygt 20 minuter senare lägger Mirtai sin röst på Q.
Om då cirkus och Mirtai är i lyan borde Mirtai lagt rösten på Habina istället för Q.
Känner inte att jag kan utläsa något försök till räddning av cirkus utifrån röstningen iallafall.
Det kan ju mkt väl vara så att alla tre var goda. Visst kan fortfarande ulvar ha röstat på dem men de kan ju lika gärna ha lagt ströröster.

Håller med. Dock utesluter jag inte att Mirtai och cirkus är i lyan ihop bara för att Mirtai inte röstade på Habina, iom att lyan kan ändra en röst så måste de ju inte göra några uppenbara räddningar i röstningen. Vilket såklart gör röstningarna svårare att tolka.

(Men så kanske du inte menade heller?)

Håller med. Dock utesluter jag inte att Mirtai och cirkus är i lyan ihop bara för att Mirtai inte röstade på Habina, iom att lyan kan ändra en röst så måste de ju inte göra några uppenbara räddningar i röstningen. Vilket såklart gör röstningarna svårare att tolka.

(Men så kanske du inte menade heller?)
Precis! Jag har inte riktigt helt grepp hur den där röständringen de kan göra fungerar men som du skriver behöver de ju inte synas i röstlistan att cirkus ev. blev räddad!

Röstlista DL2 kl 22
21.19 bollen__ röstar på Mirtai

Ferrari 1
cirkus 1
Blacksmithfarm 1
Mirtai 1

Jag gillar egentligen inte att det blir så spridda röster igen, med tanke på hur få vi är och lyans ändring så känns det jättelätt för de onda att styra röstningen utan att behöva avslöja sig :nailbiting:

Men jag har fortfarande ingen aning om vad jag ska rösta på :banghead:

Edit: vem jag ska rösta på menar jag såklart, får jag välja vad så väljer jag såklart en ligist :cautious:

Ferrari röstar på Blacksmithfarm

för att hon tycker jag försvarar cirkus, även om jag inte skrivit något om att cirkus faktiskt är god, utan enbart påtalat att JAG är god, men jag vet inte cirkus roll. Det känns som hon grabbar efter halmstrån och röstar på mig för att jag väljer att se mer än en möjlig utgång. Sen så tycker jag att det skaver att BSF röstar på mig, för att jag säger att chansen finns att cirkus är god, med en bra motivering till hur det kan vara. Och då röstar BSF på mig, för att jag enligt henne insinuerar att cirkus är god. Om hon tror att cirkus är ond, varför inte rösta på henne i det läget?

Du sammanfattar mina ta kar kring cirkus väl, jag har å ena sidan en känsla av att Cirkus är god och smått desperat försöker försvara sig och å andra sidan att hon lurar byxorna av mig jämnt. Vet inte vad jag ska tro.

Det blir också skumt med Snurris och Mirtai som går på henne. Å andra sidan skulle en ulv blotta sig och vilja gå i spetsen för att lyncha någon? Jag är lite villrådig där.
Men va? Går på henne? Det var något jag reagerade på i hastigheten i morse när jag läste igenom, sen har jag varit borta hela dagen och inget annat har dykt upp?

Röstlista DL2 kl 22
21.19 bollen__ röstar på Mirtai
21.29 Ferrari röstar på Blacksmithfarm

Ferrari 1
cirkus 1
Blacksmithfarm 2
Mirtai 1

Allt rör sig om Cirkus idag, är cirkus en förslagen ulv eller försöker lyan att få ut henne.

Förutom det som nämnts så är jag inte så säker på att ulvarna brytt sig så mycket om vilka misstankar de eventuellt spridit. Jag tror helt enkelt de tog chansen i akt och skrämde bort en skicklig spelare.

När jag läser diskussionerna här blir jag mest misstänksam mot Ferrari som försvarar Cirkus och sedan inte vill bortförklara och förminska det. Nej jag tolkar inte Ferraris inlägg som ett regelrätt försvar men det kan vara ett osmidigt försök från en ovan ulv att rikta misstankarna från en kompis eller bara uppmärksamma cirkus och få någon annan att rösta där.

Lobelia röstar på Ferrari enligt ovan.

Hemma igen och har laddat telefonen. Förstår att min röst kan verka lätt, men det var en snabb röst eller ingen alls.

Jag har haft sjukt dåligt med tid idag, därför jag inte skrivit något. Lovar bättring imorgon om jag överlever!

Det här ser lite skumt ut, först försöker Cirkus godförklara sig själv, och sen kommer Ferrari och backar upp godförklaringen. Det känns lite jag vet inte men tillrättalagt? Men samtidigt, Cirkus vet jag är rutinerad, skulle hon verkligen försöka sig på ett sånt upplägg? Men något skaver i det här. Och varför undrar Ferrari om ligisterna verkligen ville ha bort Q? Det känns väl rätt uppenbart att ligisterna ville käka Q i och med att hon blev käkad? Eller vet Ferrari något som har hänt bakom kulisserna och att LL ville ha Q som sidekick och därför bad ligisterna käka Q?

Bara det att två av tre som fick mest röster i första lynchen är borta och Cirkus är ensam kvar får mig att misstänka henne.

Samtidigt skaver det att cirkus är den enda av de som fick två röster igår som fortfarande är vid liv. Men det kan ju vara en strategi från lyan - antingen att misstänkliggöra goda cirkus eller för att ge onda cirkus "alibi" (avd. så skulle inte en lya göra)

Jag tycker ju att det inte är konstigt att jag försöker försvara mig. Det ÄR ju ett tänkbart scenario att jag är ond - som man kan se ovan är det ju fler än en som funderar i de banorna. Jag tror nästan alla har nämnt det.

Själv kan jag inte låta bli att ha reagerat på Snurrfians första inlägg där hon h tycker att jag godförklarar mig - alltså vad ska jag göra då? Hennes röst på Q talar ju inte heller till hennes fördel

Jag personligen tycker ju att Ferrari resonerar klokt runt mig - hon ser fler scenarior. Jag vet ju min roll och det gör att jag inte tror att Ferrari är i lyan. Hade hon varit ulv så tror jag inte att hon tagit upp tanken som hon gjorde. Om nu vi två skulle vara i lyan tillsammans så skulle vi ha spelat skamligt illa säger jag.

Jag vill egentligen inte heller sprida rösterna idag, men jag tycker inte att bsf är så superskum heller - visst gillar jag inte hennes röst på Ferrari, men den känns inte som skäl nog att rösta där.

Jag tycker ju att det inte är konstigt att jag försöker försvara mig. Det ÄR ju ett tänkbart scenario att jag är ond - som man kan se ovan är det ju fler än en som funderar i de banorna. Jag tror nästan alla har nämnt det.

Själv kan jag inte låta bli att ha reagerat på Snurrfians första inlägg där hon h tycker att jag godförklarar mig - alltså vad ska jag göra då? Hennes röst på Q talar ju inte heller till hennes fördel

Jag personligen tycker ju att Ferrari resonerar klokt runt mig - hon ser fler scenarior. Jag vet ju min roll och det gör att jag inte tror att Ferrari är i lyan. Hade hon varit ulv så tror jag inte att hon tagit upp tanken som hon gjorde. Om nu vi två skulle vara i lyan tillsammans så skulle vi ha spelat skamligt illa säger jag.

Jag vill egentligen inte heller sprida rösterna idag, men jag tycker inte att bsf är så superskum heller - visst gillar jag inte hennes röst på Ferrari, men den känns inte som skäl nog att rösta där.
Kan du utveckla tankarna kring Ferrari, jag är ambivalent där, orutinerad ond eller god? Jag känner det lite som om du gillar resonemanget för att hon delvis försvarar dig.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 051
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 580
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 385
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 522
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar