Det olycksaliga tivolit. (Ulvlek)

Jag kunde ge mig fan på det. :(
Förlåt bsf - jag tror tyvärr att vi inte gör annat än spelar ulvarna i händerna just nu.
De behöver inte ens använda sina knep för att få ut goda.

Röstlista dl 1 kl 22 ( sverigetid;))
18:46 Snurrfian röstar på quarter4ever
19:43 Blacksmithfarm röstar på mirtai
21.04 Habina röstar på cirkus
21.08 Ferrari röstar på Habina
21.12 cirkus röstar på Habina
21.22 bollen__ röstar på Snurrfian
21.30 Lobelia röstar på bollen
21.33 Koppen röstar på Cirkus
21.55 Mirtai röstar på quarter4ever
21.58 quarter4ever röstar på blacksmithfarm
21.59 Gabby_Ossi röstar på Koppen

Habina lynchas, besökare
quarter4ever blir käkad, besökare

Röstlista DL2 kl 22
19:34 Blacksmithfarm röstar på Ferrari
19:47 Mirtai röstar på cirkus
20:25 Koppen röstar på Blacksmithfarm
21.19 bollen__ röstar på Mirtai
21.29 Ferrari röstar på Blacksmithfarm
21.36 Lobelia röstar på Ferrari
21.53 cirkus röstar på blacksmithfarm
21.56 snurrfian röstar på cirkus
22.00 Gabby_Ossi röstar på Blacksmithfarm

Blacksmithfarm lynchas, besökare

Hur är det nu vi är 8 kvar? - om käket lyckas och det är 4 ulvar är leken slut redan ikväll.
om käket misslyckas och det är 4 ulvar så behöver de bara få ut en god imorgondagens lynch så ha de vunnit.

Vilken tur att käket blev stoppat! Nu får vi hoppas att vi får ut en ligist imorgon, så vi inte förlorar fler goda... har ju gått helt åt fel håll.

Ska sätta mig och läsa igenom allting, nu eller imorgon... får fundera på det, och komma fram med en liten sammanställning.

Röstlista dl 1 kl 22 ( sverigetid;))
18:46 Snurrfian röstar på quarter4ever
19:43 Blacksmithfarm röstar på mirtai
21.04 Habina röstar på cirkus
21.08 Ferrari röstar på Habina
21.12 cirkus röstar på Habina
21.22 bollen__ röstar på Snurrfian
21.30 Lobelia röstar på bollen
21.33 Koppen röstar på Cirkus
21.55 Mirtai röstar på quarter4ever
21.58 quarter4ever röstar på blacksmithfarm
21.59 Gabby_Ossi röstar på Koppen

Habina lynchas, besökare
quarter4ever blir käkad, besökare

Röstlista DL2 kl 22
19:34 Blacksmithfarm röstar på Ferrari
19:47 Mirtai röstar på cirkus
20:25 Koppen röstar på Blacksmithfarm
21.19 bollen__ röstar på Mirtai
21.29 Ferrari röstar på Blacksmithfarm
21.36 Lobelia röstar på Ferrari
21.53 cirkus röstar på blacksmithfarm
21.56 snurrfian röstar på cirkus
22.00 Gabby_Ossi röstar på Blacksmithfarm

Blacksmithfarm lynchas, besökare
Noterar att Mirtai och Snurrfian röstat lika i två lyncher..
Om jag inte minns fel (orkar inte gå tillbaka o kolla via mobilen) så har Snurrfian spridit lite misstankar kring cirkus. Mirtai hade ju dåligt med tid och har väl i princip bara röstat.

Tivolidirektoren marker att besokarna blir farre och farre nar ligisterna harjar fritt.
Han tar darfor mod till sig och sager att han inte langre tanker sta till tjanst med formaner.
Money is power som man sager.

Tivolidirektoren omvandlas harmed till vanlig ligist.

Hint; I den forsta lynchen blev mycket riktigt en rost andrad. Namligen Snurrfians rost.
Oj! Men då måste alltså min röst ha hamnat på Habina? Då vet vi åtminstone vad som hände i den lynchen även om jag inte tycker att det känns så kul att ha varit den som slog ut Habina.

ja, om du är ulv så bör du ha vetat det.

jag har aldrig påstått att jag visste något om q's godhet förrän efter nattDL du är HELT ute på cykelbanan. Din motivering är...sämst.
Men det var ju du som sa att min röst på Q gjorde mig skum i och med att vi nu vet att Q var god, då är ju frågan vad din röst på BSF säger i och med att vi nu vet att hon också är god?
Men jag känner att jag fastnar i diskussioner med dig som inte bär framåt så jag kommer att försöka läsa igenom de andra istället idag.

Men det var ju du som sa att min röst på Q gjorde mig skum i och med att vi nu vet att Q var god, då är ju frågan vad din röst på BSF säger i och med att vi nu vet att hon också är god?
Men jag känner att jag fastnar i diskussioner med dig som inte bär framåt så jag kommer att försöka läsa igenom de andra istället idag.

Nja, snarare så skrev jag att den inte talar till din fördel, men inte INNAN NattDL igår, vilket du försökte få det till att jag visste. All in all och som jag också skrivit förut. INGEN röst på en som vi vet är god är en fördel för den som lagt den rösten. Så min egen röststatistik är ju inte briljant den heller. Igår valde jag bsf även om jag inte kände mig säker, men jag var inte säker på nån annan heller så för att inte sprida rösterna lag jag rösten där.

Nu är det en ny dag och jag tror vi gör klokt i att inte dividera du och jag.

Oj! Men då måste alltså min röst ha hamnat på Habina? Då vet vi åtminstone vad som hände i den lynchen även om jag inte tycker att det känns så kul att ha varit den som slog ut Habina.

Spontant så vill jag sätta dig åt det goda hållet pga denna ändring. Men det kan ju ändå vara så att de valt att ändra en egen medlems röst bara för att få ut just Habina
Eftersom lyan inte kunde vetat från början att röständringen skulle synas så känns den jäkligt awkward faktiskt. Frågan är ju bara varför såg de till att Habina åkte? Det enda alternativet är att de ville peka ut mig som den som blev "räddad".

Noterar att Mirtai och Snurrfian röstat lika i två lyncher..
Om jag inte minns fel (orkar inte gå tillbaka o kolla via mobilen) så har Snurrfian spridit lite misstankar kring cirkus. Mirtai hade ju dåligt med tid och har väl i princip bara röstat.

Ja. De har röstat lika i två lyncher, fast sen så visade det sig att Snurrfians röst ändrades till Habina.

jag gillar inte heller hur det har spritts misstankar på mig och ffa inte på det sättet som Snurrfian har gjort det. Men faktum är att även om jag inte gillar det så gör det inte henne till ond

Nja, snarare så skrev jag att den inte talar till din fördel, men inte INNAN NattDL igår, vilket du försökte få det till att jag visste. All in all och som jag också skrivit förut. INGEN röst på en som vi vet är god är en fördel för den som lagt den rösten. Så min egen röststatistik är ju inte briljant den heller. Igår valde jag bsf även om jag inte kände mig säker, men jag var inte säker på nån annan heller så för att inte sprida rösterna lag jag rösten där.
Du mer än valde BSF i mina ögon, du ändrade rösten till henne och till synes för att rädda Ferrari och fick med dig någon till, det som får mig att inte skrika ulv direkt här är att det känns lite uppenbart för en ulv att göra och just därför gör de ju sådana saker. Du kan lika gärna vara god som trodde mer på BSF än på Ferrari som ond, men vet e katten.

Jag får fundera på saken, kanske borde jag göra som quamikaze och försöka lyncha dig för att få svar, men vi har liksom inte råd med det. 8 kvar och troligen 3-4 ligister och måste ha ut en ulv.

HJÄLP

Spontant så vill jag sätta dig åt det goda hållet pga denna ändring. Men det kan ju ändå vara så att de valt att ändra en egen medlems röst bara för att få ut just Habina
Eftersom lyan inte kunde vetat från början att röständringen skulle synas så känns den jäkligt awkward faktiskt. Frågan är ju bara varför såg de till att Habina åkte? Det enda alternativet är att de ville peka ut mig som den som blev "räddad".
Eller att rädda dig...

Du mer än valde BSF i mina ögon, du ändrade rösten till henne och till synes för att rädda Ferrari och fick med dig någon till, det som får mig att inte skrika ulv direkt här är att det känns lite uppenbart för en ulv att göra och just därför gör de ju sådana saker. Du kan lika gärna vara god som trodde mer på BSF än på Ferrari som ond, men vet e katten.

Jag får fundera på saken, kanske borde jag göra som quamikaze och försöka lyncha dig för att få svar, men vi har liksom inte råd med det. 8 kvar och troligen 3-4 ligister och måste ha ut en ulv.

HJÄLP

Jag har inte ändrat någon röst - vad dillar du om.
Av de som hade fler än en röst igår så trodde jag mer på bsf som ond än på Ferrari.
Jag tror fortfarannde inte att Ferrari är ond i allafall inte pga de teorier som framkommit om henne. Jag förstår ju att hypotesen med mig som ulv också gör det troligt med henne som ulv som "försvarat" mig. Men jag vet ju att jag inte är ulv och då ser jag ju hennes försvar som osannolikt från en ulv. Om vi vore ulvar tillsammans, tror du inte att jag hade spelat lite smartare då? Både vad det gäller "räddningen" och försvaret? Så i min bok är nog Ferrari troligare god än ond.

Ja. De har röstat lika i två lyncher, fast sen så visade det sig att Snurrfians röst ändrades till Habina.

jag gillar inte heller hur det har spritts misstankar på mig och ffa inte på det sättet som Snurrfian har gjort det. Men faktum är att även om jag inte gillar det så gör det inte henne till ond
Vem misstänker du då? Vad tänker du om Mirtai nu du lade en enkel röst på henne tidigt, men det var före alla diskussioner igår så lite förklarligt men den skaver också.

Jag försöker få reda i mina tankar, om du är ond eller om ulvarna vill lura oss och tro att du är det.

Jag har inte ändrat någon röst - vad dillar du om.
Av de som hade fler än en röst igår så trodde jag mer på bsf som ond än på Ferrari.
Jag tror fortfarannde inte att Ferrari är ond i allafall inte pga de teorier som framkommit om henne. Jag förstår ju att hypotesen med mig som ulv också gör det troligt med henne som ulv som "försvarat" mig. Men jag vet ju att jag inte är ulv och då ser jag ju hennes försvar som osannolikt från en ulv. Om vi vore ulvar tillsammans, tror du inte att jag hade spelat lite smartare då? Både vad det gäller "räddningen" och försvaret? Så i min bok är nog Ferrari troligare god än ond.
Förlåt, läste fel, det var Mirtai som röstade på dig och inte tvärt om, tar tillbaks det direkt.

Vem misstänker du då? Vad tänker du om Mirtai nu du lade en enkel röst på henne tidigt, men det var före alla diskussioner igår så lite förklarligt men den skaver också.

Jag försöker få reda i mina tankar, om du är ond eller om ulvarna vill lura oss och tro att du är det.

Mirtai är trolig kandidat i min lya, liksom Koppen och Gabby_ossi.
gabby_ossi funderade jag på redan efter DL1 - hon behövde inte sticka ut alls eftersom lyan redan hade kontroll på röstningen. Istället för att tex lägga en röst på Habina så hon tydligt åkte valde hon att lägga en obetydlig röst på Koppen och låta röständringen göra jobbet - samtidigt som jag blev utpekad. Dessutom var det hon som var tydlig med att samla rösterna - jag håller med, men det är klart i det läget så fanns det röster på Ferrari som jag tror är god och bsf hon ville väl inte ha flera röster på Mirtai om nu de sitter i lyan tillsammans - det var G_O som fick mig att rösta på bsf (över Ferrari). Mirtai tycker jag har smugit med och dessutom la hon en röst på mig igår som kkändes väldigt dåligt motiverad och trots att hon senare kom in med nytt fräscht bredband kom inte en enda teori till. Nothing. Nada. Zip. Det talar inte för hennes godhet precis att hon inte ville tänka ett par varv till och teoria om någon annan. Sen har vi då Koppen. Hon var en av de som bäddade för att misstänkliggöra mig i DL1. Hon lägger första rösten på bsf och fick med sig Ferrari (antagligen för att hon såg att det skulle handla om dom två) och mig, och sen den potentiella kollegan G_O

Detta är mina två cent just nu. Men jag är inte säker på nånting. Det är bara mina teorier för stunden.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 051
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 580
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 385
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 522
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Brukshunds- och kelpiefunderingar
  • Uppdateringstråd 30