Det olycksaliga tivolit. (Ulvlek)

Själv kan jag inte låta bli att ha reagerat på Snurrfians första inlägg där hon h tycker att jag godförklarar mig - alltså vad ska jag göra då? Hennes röst på Q talar ju inte heller till hennes fördel
Va? För att jag lägger en tidig röst första dagen på någon som lyan sen väljer att käka så skulle jag vara ond? O_o Hur tänker du då?

Va? För att jag lägger en tidig röst första dagen på någon som lyan sen väljer att käka så skulle jag vara ond? O_o Hur tänker du då?

För att du lägger en röst på en vi vet var god - det är väl självklart att det inte talar till din fördel. Eller någons röst på Habina eller Q som vi vet var goda. (eller röstade på mig för den delen).

@Lobelia ( ha ha det gick att tagga) - jag tror inte hon är ond just pga sättet hon hakar i mina funderingar. Att hon "försvarar" mig ser jag ju förstås som positivt iom att jag vet min roll. Jag tror inte det är för att rikta strålkasten på mig utan för att delge flera scenarior.

Röstlista DL2 kl 22
19:34 Blacksmithfarm röstar på Ferrari
19:47 Mirtai röstar på cirkus
20:25 Koppen röstar på Blacksmithfarm
21.19 bollen__ röstar på Mirtai
21.29 Ferrari röstar på Blacksmithfarm

21.36 Lobelia röstar på Ferrari

Ferrari 2
cirkus 1
Blacksmithfarm 2
Mirtai 1

Det som stör mig är att ulvarna kan låta rösterna komma in lite hursom - att kunna ändra en röst är så jäkla kraftfullt. Det är ju liksom inte minus en röst eller plus en röst. Det är minus en och plus en. Så det enda sättet att få ut en ond är ju att vi samlar rösterna och nu är det väl i princip bara bsf eller Ferrari med flera röster? Av dom två tror jag mer på bsf som ond, jag är verkligen inte säker - men för att inte sprida rösterna mer så

cirkus röstar på blacksmithfarm

@cirkus, det känns poänglöst att lägga på folk som inte fått röster nu, och jag tror liksom inte på BSF som ulv, för en gång skull får jag inga ond vibbar därifrån, Mirtai har jag ingen känsla för . Det verkar mest som tidsbrist.

För att du lägger en röst på en vi vet var god - det är väl självklart att det inte talar till din fördel. Eller någons röst på Habina eller Q som vi vet var goda. (eller röstade på mig för den delen).

@Lobelia ( ha ha det gick att tagga) - jag tror inte hon är ond just pga sättet hon hakar i mina funderingar. Att hon "försvarar" mig ser jag ju förstås som positivt iom att jag vet min roll. Jag tror inte det är för att rikta strålkasten på mig utan för att delge flera scenarior.
Så du menar att jag borde ha vetat att q var god igår? O_o att vi vet det i dag är ju en helt annan sak... det känns som det som om du virrar in dig en aning... är det så att du visste att q var god innan nattens dl så talar det mer för att du är ulv än att jag är det... snurrfian röstar på cirkus eftersom hon verkar gå vetat att q var god redan igår.

Kan du utveckla tankarna kring Ferrari, jag är ambivalent där, orutinerad ond eller god? Jag känner det lite som om du gillar resonemanget för att hon delvis försvarar dig.

Fast. Nu har jag varit ulv två gånger i rad så helt novis är jag inte. Jag försvarar inte cirkus, jag tycker däremot att ni som faktiskt klassas som erfarna inte ser att det finns fler än ett scenario. Eller vill ni bara ha en anledning till att rösta ut mig?

Jag har skrivit tydligt och opartiskt i mina inlägg. Jag tycker inte det går att basera dagens röster på gårdagens lunch då det var så utspridda röster. Jag reagerar mer på det faktum att jag får röster när jag påpekar att det finns ett scenario som skulle påvisa att cirkus kan vara god. Självklart kan hon vara ond med, med tanke på utgången av lunch samt käk.

Så du menar att jag borde ha vetat att q var god igår? O_o att vi vet det i dag är ju en helt annan sak... det känns som det som om du virrar in dig en aning... är det så att du visste att q var god innan nattens dl så talar det mer för att du är ulv än att jag är det... snurrfian röstar på cirkus eftersom hon verkar gå vetat att q var god redan igår.

ja, om du är ulv så bör du ha vetat det.

jag har aldrig påstått att jag visste något om q's godhet förrän efter nattDL du är HELT ute på cykelbanan. Din motivering är...sämst.

Jag vet inte vad cirkus har för roll men jag gjorde ju samma observation - ska vi kunna få ut en ond måste vi samla röster och hoppas att vi får ut direktören snart. Jag väljer också mellan Ferrari och bsf därför. Jag tolkar dikussionen mellan Ferarri och bsf som att F vill se saken från flera håll, och att BSF försöker vända detta till att F försvarar cirkus. Eftersom jag inte upfattade Ferraris inlägg så undrar jag om Bsf kan vara en ond som försöker förvränga en gods ord.

Gabby_Ossi röstar på Blacksmithfarm

Fast. Nu har jag varit ulv två gånger i rad så helt novis är jag inte. Jag försvarar inte cirkus, jag tycker däremot att ni som faktiskt klassas som erfarna inte ser att det finns fler än ett scenario. Eller vill ni bara ha en anledning till att rösta ut mig?

Jag har skrivit tydligt och opartiskt i mina inlägg. Jag tycker inte det går att basera dagens röster på gårdagens lunch då det var så utspridda röster. Jag reagerar mer på det faktum att jag får röster när jag påpekar att det finns ett scenario som skulle påvisa att cirkus kan vara god. Självklart kan hon vara ond med, med tanke på utgången av lunch samt käk.
Jag ser mycket väl fler scenarios, och har skrivit om dem, det är sättet du presenterar dem som gör det misstänkt för mig. Jag kan ha kapitalt fel, jag vet, inte mycket att gå på.

@cirkus, det känns poänglöst att lägga på folk som inte fått röster nu, och jag tror liksom inte på BSF som ulv, för en gång skull får jag inga ond vibbar därifrån, Mirtai har jag ingen känsla för . Det verkar mest som tidsbrist.

Jag är också osäker på bsf som ulv, men hon känns troligare ulv än Ferrari.
Om nu bsf är ulv så kan de ändra en röst nu och lägga den antingen på mig eller på Ferrari. Om jag eller Ferrari åker nu så ser jag två scenarior. Antingen är bsf ond och lyan försöker rädda henne eller så är hon god och lyan försöker få det att se ut som en räddning och så röstar alla på henne imorgon. Usch, jag gillar inte detta med den ändrade rösten och att den infon inte syns. Ge oss en spion snälla LL

Jag är också osäker på bsf som ulv, men hon känns troligare ulv än Ferrari.
Om nu bsf är ulv så kan de ändra en röst nu och lägga den antingen på mig eller på Ferrari. Om jag eller Ferrari åker nu så ser jag två scenarior. Antingen är bsf ond och lyan försöker rädda henne eller så är hon god och lyan försöker få det att se ut som en räddning och så röstar alla på henne imorgon. Usch, jag gillar inte detta med den ändrade rösten och att den infon inte syns. Ge oss en spion snälla LL
Ja en spion, snälla @Poisonous

Röstlista DL2 kl 22
21:19 bollen__ röstar på Mirtai
21:29 Ferrari röstar på Blacksmithfarm
21:36 Lobelia röstar på Ferrari
21:53 cirkus röstar på blacksmithfarm
21:56 Snurrfian röstar på cirkus
22:00 Gabby_Ossi röstar på Blacksmithfarm

Ferrari 2
cirkus 2
Blacksmithfarm 4
Mirtai 1

edit: redigerad 22:13 ;)

tror denna stämmer?
Röstlista DL2 kl 22
21.19 bollen__ röstar på Mirtai
21.29 Ferrari röstar på Blacksmithfarm

21.36 Lobelia röstar på Ferrari
21.53 cirkus röstar på blacksmithfarm

21.56 snurrfian röstar på cirkus
22.00 Gabby_Ossi röstar på Blacksmithfarm

Ferrari 2
cirkus 2
Blacksmithfarm 4
Mirtai 1

Haha, din är rätt @quarter4ever , missade helt Snurrfians röst då den låg mitt i inlägget :P

Satt och räknade och funderade på vems röst det var som saknades ;) var ju bara 8 ^^ och skulle vara 9, fick inte ihop det.

UPPDATERING:
tivolit var i full gång och alla lampor blinkade och lyste allt mer klart allt eftersom natten sänkte sig .

Men några som varit i farten började tappa orken och lusten för att åka mer snurriga karuseller

I stället lockade bakluckeoppisen som,låg bredvid nöjesfältet .

Och vad skådade @Blacksmithfarm s skarpa öga?
Någon dumdristig person hade ställt den högst ovanliga och mycket sällsynta svartsmurfan på sitt bord för bara 5:-!!
Snabbt som ögat pilade hon dit och lade vantarna på den.
Den skulle hon minsann lägga ut på tradera i morgon med lite tur skulle hon få minst 10000:- för den.
Lite drömmande i sina tankar såg hon sig inte riktigt för vart hon gick och rätt var det var trampade hon rätt i en vattenpöl!
Muttrandes och svärandes så blev hon ståendes och kände hur hon blev blöt ända in på bara skinnet på fötterna.
Ligisterna hade redan gjort upp en plan att de minsann skulle sabba pariserhjulet, genom att dra ur strömkabeln, så skulle de få väldigt roligt åt alla som i panik blev sittandes fast där högt uppe i luften.
En av dem fick en snilleblixt när de skrattade rått åt blacksmithfarm som stod där i vattenpölen med vatten upp ända över vaderna
Snabbt som blixten stoppade ligisten ner stömkabeln i vattnet och stackars Blacksmithfarm blev lika svart som svartsmurfan allt eftersom strömmen gick genom hennes kropp¨

Blacksmithfarm var besökare

NattDL KL 23

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 051
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 579
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 385
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 522
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar