Det olycksaliga tivolit. (Ulvlek)

Röstlista dl 1 kl 22 ( sverigetid;))
18:46 Snurrfian röstar på quarter4ever
19:43 Blacksmithfarm röstar på mirtai
21.04 Habina röstar på cirkus
21.08 Ferrari röstar på Habina
21.12 cirkus röstar på Habina
21.22 bollen__ röstar på Snurrfian
21.30 Lobelia röstar på bollen
21.33 Koppen röstar på Cirkus
21.55 Mirtai röstar på quarter4ever
21.58 quarter4ever röstar på blacksmithfarm
21.59 Gabby_Ossi röstar på Koppen

Habina lynchas
quarter4ever blir käkad

Kon till spokhuset ar lang och det borjar narma sig stangningstid.
En av besokarna smyger tveksamt in och ser sig omkring, osaker pa om hon vagar ga in. Hon tar mod till sig och gar in, overallt ror sig skuggor och naganstans pa vagen villar hon bort sig. De andra besokarna borjar bege sig hemover och endast denna lilla besokare ar kvar i spokhusets vrar.
Arbetarna ar trotta for dagen och kollar bara igenom lite snabbt och ser darfor inte att quarter4ever gommer sig i ett horn.
Efter en natts skrack bestammer sig quarter4ever for att fly utomlands till ett stalle dar solen aldrig ga ner for att aldrig mer se skuggor.

quarter4ever var besokare.

DAGDL Imorgon klockan 22.00
Typiskt ulvarna att ge sig på Q :(

Vad hade du i spökhuset att göra Q?

Jag måste läsa på bättre, ska ut till hästen nu, men återkommer i e.m /kväll.

Inte för att jag vill bli mistänkt men det var jag som efterlyste sällskap i berg och dalbanan. Varför är Q mer skum än mig? Och inte är berg och dalbanor farliga, de är ju kul.
Du hade inte funderat över ligisterna... :p Men det kanske borde ha gjort dig mer skum än Q? :cautious: :D Berg och dalbanor är läskiga! :nailbiting: Jag har åkt en i hela mitt liv och jag svor på att aldrig göra det igen...

@Koppen FF är FredagsFest - en liten tillställning jag har anordnat de senaste 10 fredgarna i ren protest mot att det aldrig blev sommar.

Så det var tre upp till lynch - jag, Habina och q4.

De andra två har åkt och jag är kvar.
Det känns skakigt att vara jag. För om jag inte hade varit jag hade jag riktiat blickarna mot mig själv. Det tänker jag inte göra. Jag tänker rikta blicken mot typ alla andra än mig själv.

Det här ser lite skumt ut, först försöker Cirkus godförklara sig själv, och sen kommer Ferrari och backar upp godförklaringen. Det känns lite jag vet inte men tillrättalagt? Men samtidigt, Cirkus vet jag är rutinerad, skulle hon verkligen försöka sig på ett sånt upplägg? Men något skaver i det här. Och varför undrar Ferrari om ligisterna verkligen ville ha bort Q? Det känns väl rätt uppenbart att ligisterna ville käka Q i och med att hon blev käkad? Eller vet Ferrari något som har hänt bakom kulisserna och att LL ville ha Q som sidekick och därför bad ligisterna käka Q?

Det här ser lite skumt ut, först försöker Cirkus godförklara sig själv, och sen kommer Ferrari och backar upp godförklaringen. Det känns lite jag vet inte men tillrättalagt? Men samtidigt, Cirkus vet jag är rutinerad, skulle hon verkligen försöka sig på ett sånt upplägg? Men något skaver i det här. Och varför undrar Ferrari om ligisterna verkligen ville ha bort Q? Det känns väl rätt uppenbart att ligisterna ville käka Q i och med att hon blev käkad? Eller vet Ferrari något som har hänt bakom kulisserna och att LL ville ha Q som sidekick och därför bad ligisterna käka Q?

Vadå försöker godförklara mig själv? Vad menar du? Tycker inte du att det är rätt intressant att av alla tre som låg på lika antal röster igår så har två redan åkt. Såklart att blickarna *borde* riktas på den tredje som dessutom röstade på en av de som åkt. Jag hade allafall reagerat på det. MEN nu är ju jag själv den där tredje (och vet min roll) och jag undrar om inte lyan varit så jäkla fräcka att de gör såhär för att rikta misstankarna mot mig. Precis som också Ferrari är inne på. Anledningen tll att de vlle ha bort Q var nog just att rikta blickarna på mig (det hade kunnat vara omvänt också, men nu föll det sig såhär). Dessutom tycker jag att hela din tanke om att Ferrari skulle veta ngt som har hänt bakom kulisserna låter rätt befängt. Jag tror ALDRIG att LL nånsin skulle be ulvarna käka någon specifik.

Fast nu måste jag kliva in
Att jag bad q hjälpa mig har två andledningar. Ligister valde att ta ut henne tidigt vilket jag tyckte var tråkigt eftersom hon behövde leken som distraktion.
Och jag har varit galet nervös över att va LL eftersom det var flera år sedan sist, nu har jag dessutom fått datorproblem.

Jag må va en ond LL men jag påverkar inte spelets gång

Habina lynchas
quarter4ever blir käkad
Lite intressant med Habinas röst på C och Cs röst tillbaka på henne.
Ska läsa igenom en gång till och se om det blir klarare. Troligtvis inte men man vet aldrig

Men OM nu @cirkus är ligist så hade de ju varit väldigt osmart att käka Q. Just för att då riktas ju såklart blickarna mot Cirkus, och man börjar undra om hon är ligist. I det läget, om cirkus hade varit ond, så tror jag att ligisterna valt ut någon annan som offer. Någon som inte var uppe för lynch igår.

Och resterande är för befängt för att ens svara på. Pois kunde likväl ha frågat Habina, nu föll det sig som så att Q åkte och Pois ville ge henne något att göra när hon åkte ut så tidigt.

Det roliga ar att de var de forsta hon gjorde xD "Synd for dig, jag har trakigt sa jag tanker spamma dig"
Sedan far jag dethar
"serious tal-king inatt"
"hm, nevärm"
"Moi????
Q-ue????"
"skyller på phomen -sorry! men dun förstod ändå - right?!!?"
Sa jag typ slangde LL rollen over henne xD

lösa rykten och elakt förtal!!!:eek::p
( eller en elak telefon :cool:)

Föredömligt få i leken, 9 kvar om jag räknar rätt.

Gabby_Ossi med föredömligt få inlägg, hela 3 stycken varav ett helt OT, ett med klargörande att om DL och sedan rösten på på Koppen med motiveringen "För att hon använder cirkus IRL-planer för att misstänkahenne"

Jag hoppas verkligen jag får se mer av henne. Noterbart är annars att flertalet motiveringar hade OT karaktär, inte bara Koppens. Så varför välja just koppen?

Snurrfian har föredömlig antal inlägg hon också, satsar må minimalistiska 4 inlägg. Hon moriverar sig med "Jag ser att det är ett gäng som verkar hålla sig till berg och dalbanor, det tycker jag är väldigt skumt för jag anser att de är förenade med livsfara... jag håller mig helst till snälla små attraktioner... så för att basera min röst på det så här jag några alternativ. Q verkar väldigt intresserad av ligisterna och det får mig att fundera på om hon försöker se god ut.Men det finns som sagt inte så mycket att gå på just nu. Snurrfian röstar på quarter4ever. "

Snurris anser tydligen att ligister tycker om vilda attraktioner och att det är skumt att åka berg och dalbana. Vi så hur skum stackars Quarter4ever var. Nu väl motivering mer åt OT hållet så det säger inte så mycket egentligen. Då jag också gillar berg och dalbanor så förtydligar Snurris att Q var skummaste för att hon funderade över ligisterna men inte jag och nu när Q var bevisligen god så verkar hon ångra att hon inte röstade på mig istället för att jag inte skrev något om ligister.

Det är Snurris och ulvspels i ett nötskal, you are damnd If you dom and damnd If you don't

I nästa inlägg kommenterar Snurris cirkus godförklaring av sig själv (en aning övertolkar där) och att Ferrari hänger på och backar upp. Hon tycker det är skumt. Jag tolkade mest Cirkus inlägg som frustrerat. Och så börjar hon dill om att LL skulle uppmanat ligister att lyncha Q. Snurris är sig lik helt klart, men om hon är ond eller god återstår att se. Det gnager att hon blandar in lekledaren.

Mirtai är alltid skum i min bok, oavsett om hon är det eller inte. Lite småtjobbigt - 5 inlägg har hon i skrivandets stund. Hon gillar i vart fall våfflor, men det gör väl både ulvar och tivolibesökare? Så mycket matnyttigt förutom ett mycket torftigt röstinlägg har hon inte presterat. Lite intressant är det att hon väljer goda Q utifrån att Q får fel på siffrorna när hon kommenterar BSsmurfs konstiga matte. Det är lite som att märka ord på den som märker ord. Inte så värst snällt men högst mänskligt, tveksamt om det är ulvigt också.

Bollen__ har hela 8 inlägg, älskar karuseller och våfflor. Skrattar åt Quarter4evers räkneövningar och röstar på Snurrfian. Bollen går på linjen att folk är ligister för att de ogillar berg och dalbanor och därför saboterar dem. Ännu en i mina ögon OT motivering.

Sedan säger bollen godnatt för att återkomma med att granska Ferraris smått struliga analys av lynchen. Bollen verkar inte kunna se något skumt utifrån den (innan ulvarnas käk tidsmässigt) och ifrågasätter Ferraris tankar.

Återkommer med nästa 4 om jag får tid.

Cirkus kommer med den livsviktiga information om var hon skriver sin röst. Hon har presterat 8 inlägg. Hon börjar med att skämtsamt insinuerar att Quarter4ever tänker bryta mot reglerna och inte rösta. I tredje inlägget påminner hon om vart hon tänker rösta, högst intressant :p och så röstar hon, sig vana trogen från sin favoritlåt med sin favoritmotivering ( finner fel i någons röstinlägg) för DL1. Habina är den som felar, både i motivering och i offer (cirkus själv) allt som sig bör DL i och inget att reagera på.

Sedan kan hon inte tagga folk. Hon testade inte med mig, kan slå vad om att det funkat ;)

Jag kollade in den så kallade godförklaringen som Snurris hittade, jag ser snarare ett desperat försök att rentvå sig själv i förebyggande syfte. Bara det att två av tre som fick mest röster i första lynchen är borta och Cirkus är ensam kvar får mig att misstänka henne.

Habina lynchas
quarter4ever blir käkad

Ser man till röst resultatet så är det enda anmärkningsvärda från cirkus sida att hon inte ändrar sin röst till Q som får sin andra 5 minuter före DL och på så vis har chans att slippa en eventuell lottning. Fast om hon nu har FF så är det rimligt att tro att hon inte kan låsa in sig hela kvällen. Runt DL skulle jag själv försöka dock. Det är också en teoretisk möjlighet att hon vet att ligister som kan manipulera röster kan hjälpa.

Jag håller ett vakande öga på cirkus, men ser inga direkta tecken på ulvighet....än.

Koppen är född skum i mina ögon, precis som Mirtai. Hon menar att hon inte är så full som det verkar, vet e katten där. Hon röstar på cirkus för att hon har FF vilket tydligen är skumt. Hur det kan vara skumt med FF begriper jag inte, men ingen röst så här långt har varit direkt välunderbyggd från någon. Vad hon sedan menar med knullfritt får hon gärna undvika att ta i detalj. Varför,det skulle vara intressant att Habina röstar på Q som hon menar begriper jag inte, men att Cirkus hämndlysten är alltid intressant, men det gör cirkus ganska ofta oavsett roll.

Tio to go...

Cirkus kommer med den livsviktiga information om var hon skriver sin röst. Hon har presterat 8 inlägg. Hon börjar med att skämtsamt insinuerar att Quarter4ever tänker bryta mot reglerna och inte rösta. I tredje inlägget påminner hon om vart hon tänker rösta, högst intressant :p och så röstar hon, sig vana trogen från sin favoritlåt med sin favoritmotivering ( finner fel i någons röstinlägg) för DL1. Habina är den som felar, både i motivering och i offer (cirkus själv) allt som sig bör DL i och inget att reagera på.

Sedan kan hon inte tagga folk. Hon testade inte med mig, kan slå vad om att det funkat ;)

Jag kollade in den så kallade godförklaringen som Snurris hittade, jag ser snarare ett desperat försök att rentvå sig själv i förebyggande syfte. Bara det att två av tre som fick mest röster i första lynchen är borta och Cirkus är ensam kvar får mig att misstänka henne.

Ser man till röst resultatet så är det enda anmärkningsvärda från cirkus sida att hon inte ändrar sin röst till Q som får sin andra 5 minuter före DL och på så vis har chans att slippa en eventuell lottning. Fast om hon nu har FF så är det rimligt att tro att hon inte kan låsa in sig hela kvällen. Runt DL skulle jag själv försöka dock. Det är också en teoretisk möjlighet att hon vet att ligister som kan manipulera röster kan hjälpa.

Jag håller ett vakande öga på cirkus, men ser inga direkta tecken på ulvighet....än.

Koppen är född skum i mina ögon, precis som Mirtai. Hon menar att hon inte är så full som det verkar, vet e katten där. Hon röstar på cirkus för att hon har FF vilket tydligen är skumt. Hur det kan vara skumt med FF begriper jag inte, men ingen röst så här långt har varit direkt välunderbyggd från någon. Vad hon sedan menar med knullfritt får hon gärna undvika att ta i detalj. Varför,det skulle vara intressant att Habina röstar på Q som hon menar begriper jag inte, men att Cirkus hämndlysten är alltid intressant, men det gör cirkus ganska ofta oavsett roll.

Tio to go...
Nu kan jag plötsligt tagga andra än Habina, men det verkar bara funka när jag har citerat ett inlägg (testade ett vanlgt nlägg först)
@Lobelia @quarter4ever @Poisonous Hej hej på er!

Men, jag undrar vad du får det tll att Habina röstar på Q. Hon röstade ju på mig.
Jag var inte i första hand hämndlysten igår när jag röstade på Habina, om hon röstat på någon annan med en lika kass motivering hade jag också kunna lägga min röst på Habina, särskild om den andra var nån jag tyckte verkar god

Nu kan jag plötsligt tagga andra än Habina, men det verkar bara funka när jag har citerat ett inlägg (testade ett vanlgt nlägg först)
@Lobelia @quarter4ever @Poisonous Hej hej på er!

Men, jag undrar vad du får det tll att Habina röstar på Q. Hon röstade ju på mig.
Jag var inte i första hand hämndlysten igår när jag röstade på Habina, om hon röstat på någon annan med en lika kass motivering hade jag också kunna lägga min röst på Habina, särskild om den andra var nån jag tyckte verkar god
Hm, jag vet inte hur jag fick till det med Habina och Q, det var ju ni två som röstade på varandra( dumpa Habina). Jo du har en tendens att rösta på den som misstänker dig :) men kanske av andra skäl än hämnd.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 051
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 579
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 385
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 522
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar