Cirkus kommer med den livsviktiga information om var hon skriver sin röst. Hon har presterat 8 inlägg. Hon börjar med att skämtsamt insinuerar att Quarter4ever tänker bryta mot reglerna och inte rösta. I tredje inlägget påminner hon om vart hon tänker rösta, högst intressant
och så röstar hon, sig vana trogen från sin favoritlåt med sin favoritmotivering ( finner fel i någons röstinlägg) för DL1. Habina är den som felar, både i motivering och i offer (cirkus själv) allt som sig bör DL i och inget att reagera på.
Sedan kan hon inte tagga folk. Hon testade inte med mig, kan slå vad om att det funkat
Jag kollade in den så kallade godförklaringen som Snurris hittade, jag ser snarare ett desperat försök att rentvå sig själv i förebyggande syfte. Bara det att två av tre som fick mest röster i första lynchen är borta och Cirkus är ensam kvar får mig att misstänka henne.
Ser man till röst resultatet så är det enda anmärkningsvärda från cirkus sida att hon inte ändrar sin röst till Q som får sin andra 5 minuter före DL och på så vis har chans att slippa en eventuell lottning. Fast om hon nu har FF så är det rimligt att tro att hon inte kan låsa in sig hela kvällen. Runt DL skulle jag själv försöka dock. Det är också en teoretisk möjlighet att hon vet att ligister som kan manipulera röster kan hjälpa.
Jag håller ett vakande öga på cirkus, men ser inga direkta tecken på ulvighet....än.
Koppen är född skum i mina ögon, precis som Mirtai. Hon menar att hon inte är så full som det verkar, vet e katten där. Hon röstar på cirkus för att hon har FF vilket tydligen är skumt. Hur det kan vara skumt med FF begriper jag inte, men ingen röst så här långt har varit direkt välunderbyggd från någon. Vad hon sedan menar med knullfritt får hon gärna undvika att ta i detalj. Varför,det skulle vara intressant att Habina röstar på Q som hon menar begriper jag inte, men att Cirkus hämndlysten är alltid intressant, men det gör cirkus ganska ofta oavsett roll.
Tio to go...