Om jag läser ovanstående så tolkar jag det som att rösten ändras privat, den görs alltså av den speciella ligisten, privat till lekledaren. Så ligisten kan i teorin ha ändrat vilken röst som helst. Det mest logiska är då att ligisten inte har valt att ändra röst på de som röstade på Habina. För då hade ju blivit lottning, bättre att säkert få ut en ond? Fast det beror väl också till stor del på ifall det var någon ligist bland de tre som var uppe för lynch...? Var det tre goda så kanske lottning inte var hela världen.
Så låt oss säga att Q är ligist, hon kanske inte är den speciella ligisten, men de vet om varandra så de kanske diskuterade tillsammans om vilken röst som skulle ändras. Om Q då visste att rösten skulle ändras (från vem som helst egentligen som inte röstade på Habina), så behövde Q inte oroa sig för att det stod 2-2 till henne, Cirkus och Habina. För då visste hon att Habina skulle åka ut ändå?
Jag säger inte att Q är ond, jag tycker det är lite tidigt för det ännu, jag säger bara att det är konstigt att lägga en udda-röst när man har fler röster på sig själv... och kan riskera att åka ut.