Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag personligen tycker ju att Ferrari resonerar klokt runt mig - hon ser fler scenarior. Jag vet ju min roll och det gör att jag inte tror att Ferrari är i lyan. Hade hon varit ulv så tror jag inte att hon tagit upp tanken som hon gjorde. Om nu vi två skulle vara i lyan tillsammans så skulle vi ha spelat skamligt illa säger jag.
@cirkus
I vilken lek har jag inte blandat ihop något såsom vem som röstar på vem, jag brukar drabba mig en eller ett par gånger per lek. Jag kan inte komma på någon, visst jag skulle kunna ha gjort det medvetet men det brukar inte behövas. Jag jobbar på att undvika det istället .
När det gäller att jag inte har blivit uppäten och inte varit misstänkt så är vi som sagt flera som tillhör den kategorin, det har ju också vänt för dig och som ulv hade jag definitivt haft dig som kandidat där liksom bollen. Du pekar ut en inte flera.
Jag börjar bli lite mer misstänksam mot dig, eller lite mer misstänksam rättare sagt. Efter att ha lynchat koppen där du gick först så kändes du mer genuint god men nu vet e katten. Informationen som kommit ut så här långt är att ängeln vet vem som ulvarna misslyckades att käka och siaren har fått en sia. Du har mer eller mindre godförklarat Ferrari och det verkar luta åt det samma med bollen och så lyckades du hitta en ulv. Du har till synes mer information än du borde kunna ha. Som god kan du ha utfört ett lyckat beskydd eller en sia, du har pekat ut 3 som onda efternamnet goda. Jag får inte ihop matten här.
Harkel jag känner mig också lite förkyld, jag vill ha samma plåster!
Okej.
Cirkus påpekar att jag känns god utifrån mina svar och "teorier" som jag kommit upp med änsålänge. Även om jag tekniskt sett borde vara den som känns mest skyldig utifrån röstresultatet. Först röstar jag på Habina, som sedan åker ut. Och sedan röstar jag på BSF som nummer 2, och även hon åker ut. Cirkus tenderade redan igår att "ta min sida", vilket jag tycker känns lite marigt. Jag vet ju min roll, hon verkar vara rätt övertygad om att jag är god. De enda som tekniskt sett visste om det igår, och idag (siaren vet något om någon), är ligisterna.
Koppen röstade först på BSF, aldrig spelat med hen innan så vet inte riktigt hur spelstilen är. Så där har jag ingen aning....
Mirtai har varit inaktiv, så även där har jag svårt att få grepp.
*ska läsa mera*
Ferrari röstar på Cirkus
För att hon godförklarade mig redan igår (och inte vice versa), onda brukar tendera att godförklara de goda för att stå på deras "bra sida". Sen är hon sist kvar av de tre som var uppe för lynch i dl1, och iom att Snurrfians röst ändrades (mest troligt till Habina), så känns det som att det var ett lämpligt skydd för cirkus. Det är något som jag inte kan sätta fingret på, men har funderat hela dagen på vem som känns mest luden och bara cirkus namn som poppar upp....
Men hur ska hon kunna veta att jag är god? och det redan igår, då fanns inga sior... /och idag har jag inga sett, kan vara blind?
Jag fick en känsla, av att jag kanske gör fel val. Läste cirkus ovanstående citat, och sedan G_O som skriver att det är osannolikt att både jag och cirkus är goda. Hur kan det var så osannolikt? Cirkus har rätt uppfattning om mig, och visst, det kan mycket väl vara ulvtaktik. Men G_O's resonemang om att det är osannolikt att båda kan vara onda, och det faktum att hon var den som påpekade att det var bättre att rösta "ihop" gör att hon känns lurig. Om nu cirkus hade varit luden, så borde hon gått efter mig idag, med tanke på min första röst på Habina, andraröst på BSF och det faktum att jag "godförklarade" henne. Så jag tror faktiskt...
Ferrari byter röst till Gabby_Ossi
För att hon anser att det är osannolikt att både jag och cirkus är goda, försöker hon få det att verka som att någon av oss är ond? Sen så la hon en sista, avgörande röst på BSF, som gjorde att hon skulle åka/eller 50% chans till det.
Vojne vojne har du fått en karlförkylning? Stackars dig, det finns stor risk att du kommer att gnälla rätt mycket! Eller om det var stackars oss?Lite förkyld?! Jag är för fasiken döende här!
*äter håning med vänster hand och sockervadd med höger*
bollen__ - Snurrfian, Mirtai, Koppen
Hon har inte kommit med så mycket mer från igår. Så hon får ligga kvar samma läge som går. Troligt god.
Ferrari - Habina, Blacksmithfarm, (cirkus) Gabby_Ossi,
Bra sammanställning, men jag saknar lite teorier. Vad tänker du om de som är kvar?
Hennes röständrng igår är värt att notera (och för min personliga del tycker jag ju att den är till hennes fördel) om vi än så länge inte vet var gabby_ossi står, men jag har ju G_O som trolig ulv av flera skäl. Möjlig god
Lobelia - Bollen_, Ferrari, Koppen
Har jag egentligen inte haft några ulvvibbar ifrån, just för hennes uppenbara fel som hon gjorde igår (jag tänker ju att en ulv borde ha grynkoll) , men så läser jag igenom saker igen. Påpekar att en ulv inte borde räkna fel då de har exakt koll på antalet(angående bsf) -som Ferrari tog upp i sn sammanställnng - här nånstans börjar det skava litegrann (för att hon själv ju har varit snurrig, men det känns som lte regisserat på ngt vis). Sen kan jag nte hålla med henne om att sättet Ferrar presenterar olika scenarion på ser misstänkt ut - även det skaver. jag reagerar just på tanken om att SÄTTET skiulle vara misstänkt. Så jag undrar om inte Lobelia kanske lurat mig med en lite "snurrig" approach. Sen är det en sak till som skaver - varför käkades Mirtai igår och inte Lobelia? Mirtai hade endel msstankar på sig och då brukar lyan välja nån utan misstankar, Lobelia är fram till nu rätt skonad från såna - så varför käkade de inte henne? har hoppat upp ett hack på misstänkta listan
Gabby_Ossi - Koppen, Blacksmithfarm, Koppen
Två saker - dels hur hon vll få det till att jag och Ferrari inte kan vara goda bägge två - det gör ju att om folk tror på henne och röstar ut antingen mig eller F så lär den andra åka i nästa lynch med den tanken. Sen det andra som kanske är mer graverande. Det är rösten i DL1 på Koppen. Koppen brukar alltid reagera kraftigt på röster hon får på sig - jag tror den uteblivna reaktionen helt enkelt är för att de var överens i lyan om detta.
Snurrfian - Svårplacerad för mig. Hon är svajig och snurrig men på ett sätt som känns random och inte med en massa bakrundsinfo. Hennes teori idag om att Ferrari försökte rädda Koppen kan jag hålla med om på ett vis, men jag tror inte att det är så eftersom jag tror att gabby också är ond. Neutral
Vojne vojne har du fått en karlförkylning? Stackars dig, det finns stor risk att du kommer att gnälla rätt mycket! Eller om det var stackars oss?
Din logik säger dig alltså att en som inte är misstänkt och inte blivit uppäten är god och den andra i samma situation är misstänkt. Jag förstår inte riktigt hur du får ihop det. Bollen har dessutom varit tämligen inaktiv, ganska många inlägg men har liksom inte satt några spår. Du hittar inget att misstänka så hon är inte misstänkt...Jag tar det som en komplimang att du tycker att jag verkar ha mer information än vad jag borde ha. Jag försöker tänka logiskt och när det gäller Ferrari och bollen__ så har min logik tagit mig dit jag är. Dock så är jag inte 100% superduper dundersäker. Det kan ju vara så jävligt att Ferrari är ond och försöker ställa sig in hos mig- men ärligt talat så tror jag inte det. Jag tror inte att en ond hade vågat rösta på mig igår när vi visste att jag var troligt siad.
Krya på dig!Jag har haft den i två (!) veckor och dessutom under min semester. Har inte gnällt innan men nu börjar jag bli less.
Halsont, feber och snuva. Idag även hosta.
Sådär, nu är jag klar med gnället. Heja goda!!!
Våfflor serveras i normalfallet med grädde för att undvika stopp i röret (sas)Och vad får man för kompensation för den där livsfarliga våfflan då? Va? Va? Va?
@Gabby_Ossi
Jag är känd för att vara snurrig och velig . Inte irl dock. Förstod att du skulle rösta på mig. Jag fick en uppenbarelse igår efter min röst på cirkus igår och ändrade mig efteråt. Tydligen negativt att byta röst kanske ska sluta med det^^