Den ENDA tråden... 2.0

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag måste verkligen ut och kolla Teds bana, man känner knappt igen den änden sen förra året. :p Jag vågar inte hoppa med Leia än, så jag får väl göra studiebesök till fots.

Men backen / kullen med stocken är vill ny?
Är pigg på att åka iväg på lite träning :), är dumt bara att varken hästen eller jag har kondition för det riktigt.. är för dålig på att galoppera då jag rider ute själv, och på gräsbanan kan man ju bara rida då det är torrt.

AH tyckte banan var mer * och det var ju sant. Många svåra frågor som radade upp sig.. blir ju lite så på den banan eftersom det är så litet område. Finns inga direkta andningshål.

Jag tyckte banan var sjukt fin med precis alla typhinder! Men eftersom det blir så komprimerat så blir det tufft för många kanske lite mindre orutinerade hästar med så många frågor på rad. Tror nog det drabbade din häst marvin..

Egentligen inte, för hon tjurade ihop långt innan svårigheterna började, ville inte hoppa kom-igång-hinderna i början heller. Fick dåliga språng och jag mesade ur. Även när hon har haft lite dålig galopp har hon ju innan tagit sig an hinderna med glädje, men inte igår.
Dålig uppladdning med träningen där hon slog sig på vattenhindret veckan innan.

Vår nästa start blir stilterräng i 90 på hemmaplan, förhoppningsvis tycker hon att det känns lätt och roligt.

Men visst var banan fin!

@fio Himla tur att ni iaf rörde er på filmen så man såg er....:D Grattis till placeringen, välförtjänt och jag hoppas ni får en riktigt bra säsong.

Vi var med ponnyn i Mantorp, hon red P90 och satte sitt andra kval lätt som en plätt.:bump: Men även vi hade en sanslöst tjurig dressyrdomare som inte hade en enda glad kommentar, tänker dom inte på att det är barn som rider?? Ska tillägga att hon inte fick dåliga poäng på nåt sätt utan bara tjurig domare.
Annars flöt det väldigt bra i Mantorp, jag satt hindervakt i P70 och P80, de var ju smarta nog att skriva ut i RM att de sökte hindervakter och då var det lätt att se när man kunde hjälpa till. Fler borde haka på det.

• Gilla
Reactions: fio
Men backen / kullen med stocken är vill ny?
Är pigg på att åka iväg på lite träning :), är dumt bara att varken hästen eller jag har kondition för det riktigt.. är för dålig på att galoppera då jag rider ute själv, och på gräsbanan kan man ju bara rida då det är torrt.

Ja den kullen är ny.. den börjar ju med trakhenern och så upp på kullen och så stocken i backen.. mkt fin.

Denna linjen var fin tyckte jag, blev mkt bättre än när det bara är det räcket som står där när man vänder upp från staketet.
3 galoppsprång

gottis%2520029.jpg

Jag tyckte 100-banan verkade jätterolig, jag vill också prova! Nästa år kanske om Bruce blir lika målsökande på terränghinder som på vanliga :p

Stackars dig, @RostKaptenen, snart rullar väl havregrynsgröten ur din mun när du pratar också!:devil:

Skåneland åker man bara till o tävlar eller på genomfart, det krävs ju både pass och språköra för att klara sig därnere!:nailbiting:

@Novali01 Saknar du mig, lilla hjärtat? ;)

Jag jobbar stenhårt och börjar komma i toppform efter allt springandes framför, bakom och vid sidan av hästen. Hon behöver dock lära sig att lyfta på fötterna men det hjälpte tydligen att banka i tassarna i bommarna ett par gånger för sen gick det finfint. Hon är inte alls stel. :rofl:

Blåa bommar.....+ några andra färger som inte fastnade lika bra. :laugh:

Och spänstig häst. :angel:

Spänstig häst????:eek: du behöver gå en kurs i hästspråk, inte i tömkörning...:devil:
Hon skriker ju: BOMMAR????:eek::arghh::nailbiting: Är du helt galen människa, jag är ju en DRESSYRHÄST!!!:mad::rage:

Epona som hon själv ser sig:
Dressyrh-st.jpg

Epona som vi ser henne:
6_139581912.jpg

Epona som @Speedway tror (ja speedie är lite färgblind också:
hoppande-skimmel_176336794.jpg

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Tänkte på det där med fobier och hur man faktiskt kan vända dom själv, när jag i går kväll åkte till ett ställe jag aldrig varit på och...
Svar
10
· Visningar
833
Senast: hundtant
·
Relationer Jag skulle vilja bolla lite kring det här med initiativförmåga och känslan som jag har av att alltid vara den som tar initiativ och "tar...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
6 442
Hundhälsa Hej där, Jag har en shiba som är okastrerad på nästan så exakt 2 år, han har betett sig väldigt konstigt de senaste 2 veckorna. Vi...
Svar
0
· Visningar
771
Senast: ryujaneiro
·
Ridning Jag har just nu väldigt mycket tid framför datorn och har hittat ett antal brittiska Youtubare som filmar sina uteritter med GoPro. Jag...
2 3
Svar
44
· Visningar
6 665
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar