Idag försökte jag med att vi skulle turas om att rida. Det gick typ inte så himla jättebra. Men Mathilde övade på lätt sits över hinder och det gjorde åtminstone henne glad
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Gärna, Måste bara byta däck på släpet och dra av dubbel från bilen . Skjuter på det hela tiden..Jag vill oxå rida med bara halsring, men eftersom någon verkar mata min häst med raketbränsle så avvaktar jag lite...
Idag har vi varit i en oanvänd kohage och försökt göra någon slags nytta. Vi har bara lite olika syn på hur det ser ut... Jag vill helst trava, men knashästen tycker "grääääs, vi rejsar järnet". När jag protesterar, protesterar hon oxå. På tvären, på höjden, i luften. Vi travade några steg, sen fick hon galoppera, men inte i det tempot hon önskade. När det värsta övertrycket var utsläppt, kunde hon trava i riktigt fin form. Efteråt fick hon skritta uppför och nerför den lilla backen i hagen några gånger.
Någon som är sugen på att hänga med till Öved el ngt i helgen. Jag vill inte rida ensam, så som hon är nu. Vi håller ff på att bygga kondis och styrka, så det blir inget maratonpass. @the_connemara ? @Buck ?
Saknat mig, dearest??? Jag blev uppäten
förstår inte hur du kan beskriva dig själv som feg när du flänger runt i bara halsring eller hoppar terräng .
jag vågar knappt skritta ut i dressyrsadeln av rädsla för att hästen ska få fnatt och bocka .
Ja det där att bli drillad från ung missades nog med c.. Har hört fina historier om hur svår hon var att rida in och hur hennes mamma var likadan i temperament.Alltså hela poängen är ju att jag sitter på en häst typ ingen annan suttit på (eller iaf inte gjort något "grovjobb" med) och jag har hållt honom kort så länge att han inte ens vet hur man gör något dumt Det är liksom min enda "specialité", att få oinridna djur att bli ridhästar snälla som lam och som inte öht vet att de kan ta bettet o sticka. Och då behöver man ju inte vara rädd eller hur Eller märkt väl, ridPONNYER, jag vågar inte rida stora hästar! Jag är helt enkelt för feg för att bara åka med på deras känsloyttringar, de ska gå dit nosen pekar, stanna när jag vill, gå fram när jag vill och de får bara göra små luftsprång o bocksprång i farten om de är glada. Resten sätts det P för från första turen, skräm inte matte!!!! Det är säkerligen det som gör att jag varken kan eller vågar rida stora hästar, man får liksom ibland gilla läget lite och våga rida framåt utan o hänga i tyglarna, stora djur är inte lika beskedliga som ponnys.
Ditt djur eller Leia eller typ alla andra hade jag aldrig för mitt liv klättrat upp på! Corle har ju haft mig som största fan hela sitt liv så jag vara bara tvungen (precis som jag bara var tvungen att vara lite medis på Calera även om det såklart slutade med att jag åkte av när jag skrämde den arma hästen o sen inte vågade klättra upp igen ). Senaste gången fick vi hoppa, jag trodde jag skulle dö men litade blint på @Equilina och han var så snäll ju (den gången slutade med att jag inte kunde svänga höger o därför började vi rida lite mer seriöst med halsring hemma jag o Tiger ).
På Tiger är jag rädd när han är tokspänd o vi är på en ridbana, då vet varken han eller jag vartåt han flyger i luften- Varför tror du jag har halsring och handtag på sadeln alltid när vi är iväg Det är för de där första minutrarna han är på det humöret. Och jag är rädd om han blir spänd och vi inte har något huvudlag alls, eftersom jag innerst inne vet att han inte alls är utbildad för att gå utan huvudlag, vi är så vana vid att ha någon kontakt och jag har honom inte alls lydig för sitsen. Därför övar jag just nu på den rädslan (eller ja, egentligen övar jag på att svänga korrekt med min osamarbetsvilliga sits men detta kommer ju på köpet om man helt tar av huvudlaget), för jag vet att vad han än gör hemma i hagen så blir det aldrig farligt. Ska bara ge fan i o bli rädd för det också
Alltså hela poängen är ju att jag sitter på en häst typ ingen annan suttit på (eller iaf inte gjort något "grovjobb" med) och jag har hållt honom kort så länge att han inte ens vet hur man gör något dumt Det är liksom min enda "specialité", att få oinridna djur att bli ridhästar snälla som lam och som inte öht vet att de kan ta bettet o sticka. Och då behöver man ju inte vara rädd eller hur Eller märkt väl, ridPONNYER, jag vågar inte rida stora hästar! Jag är helt enkelt för feg för att bara åka med på deras känsloyttringar, de ska gå dit nosen pekar, stanna när jag vill, gå fram när jag vill och de får bara göra små luftsprång o bocksprång i farten om de är glada. Resten sätts det P för från första turen, skräm inte matte!!!! Det är säkerligen det som gör att jag varken kan eller vågar rida stora hästar, man får liksom ibland gilla läget lite och våga rida framåt utan o hänga i tyglarna, stora djur är inte lika beskedliga som ponnys.
Ditt djur eller Leia eller typ alla andra hade jag aldrig för mitt liv klättrat upp på! Corle har ju haft mig som största fan hela sitt liv så jag vara bara tvungen (precis som jag bara var tvungen att vara lite medis på Calera även om det såklart slutade med att jag åkte av när jag skrämde den arma hästen o sen inte vågade klättra upp igen ). Senaste gången fick vi hoppa, jag trodde jag skulle dö men litade blint på @Equilina och han var så snäll ju (den gången slutade med att jag inte kunde svänga höger o därför började vi rida lite mer seriöst med halsring hemma jag o Tiger ).
På Tiger är jag rädd när han är tokspänd o vi är på en ridbana, då vet varken han eller jag vartåt han flyger i luften- Varför tror du jag har halsring och handtag på sadeln alltid när vi är iväg Det är för de där första minutrarna han är på det humöret. Och jag är rädd om han blir spänd och vi inte har något huvudlag alls, eftersom jag innerst inne vet att han inte alls är utbildad för att gå utan huvudlag, vi är så vana vid att ha någon kontakt och jag har honom inte alls lydig för sitsen. Därför övar jag just nu på den rädslan (eller ja, egentligen övar jag på att svänga korrekt med min osamarbetsvilliga sits men detta kommer ju på köpet om man helt tar av huvudlaget), för jag vet att vad han än gör hemma i hagen så blir det aldrig farligt. Ska bara ge fan i o bli rädd för det också
Känner att det är dags för draken, dvs @Speedway att lägga in film när hon "joggar" bakom sin häst i skogen?? Framförallt med ljud då...
Jag har ett med en drake också@PrinceFair Hahaha, det där är ett hinder helt i min smak.
hahahahhahahaha stackars @the_connemara, inte ta ifrån henne hennes hoppupplevelser nu @Equilina!
Känner att det är dags för draken, dvs @Speedway att lägga in film när hon "joggar" bakom sin häst i skogen?? Framförallt med ljud då...
Jag har ett med en drake också
Hoppa?! Du kanske hoppade, men Corle galopperade över sockerbitar
Hon kan få hoppa också om hon vill Men då får du inte hänga i tyglarna @the_connemara