Den ENDA tråden... 2.0

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag såg nyss att på sommarens UU-VM ingår ett besök på Festival of British Eventing i Gatcombe Park :banana:
Det låter ju kul, någon som har lite mer koll på vad det är?

Nu har vi säsongsdebuterat!
Red dressyr och hoppning igår, dressyren var genomgående spänd och de moment jag tyckte var hyfsat avspända klantade jag mig och fattade galopp för tidigt, gjorde halt för tidigt och red för små volter. 62,3 straff (förra året låg vi mellan 48-72 straff i dressyren så det var ju medelbra ungefär..)

Hoppningen funkade bra, fram till sista räcket där jag inte blev klar utan backade hela vägen fram och hon kom på tok för nära för att inte riva, helt och hållet mitt fel!

Och så terrängen idag. Hästen var mycket mer avspänd än förra säsongen, mindre unghästig, och tittade inte så mycket på allt runt omkring. Stod emot på något eller ett par hinder men överlag flöt det på väldigt bra. Eftersom jag gjorde bad-debut i kinda vid denna tiden förra året travade jag genom vattnet, med facit i hand hade jag nog kunnat galoppera men bättre att ta det försiktigt tänker jag. Det var en rolig och skön runda!

Trots den ganska dåliga dressyren och 4 fel i hoppningen hamnade vi på 5:e plats!

(Förra året började också bra med placering på första tävlingen, sen gick det utför resten av året.. Men så ska det INTE bli i år)

Nu har vi säsongsdebuterat!
Red dressyr och hoppning igår, dressyren var genomgående spänd och de moment jag tyckte var hyfsat avspända klantade jag mig och fattade galopp för tidigt, gjorde halt för tidigt och red för små volter. 62,3 straff (förra året låg vi mellan 48-72 straff i dressyren så det var ju medelbra ungefär..)

Hoppningen funkade bra, fram till sista räcket där jag inte blev klar utan backade hela vägen fram och hon kom på tok för nära för att inte riva, helt och hållet mitt fel!

Och så terrängen idag. Hästen var mycket mer avspänd än förra säsongen, mindre unghästig, och tittade inte så mycket på allt runt omkring. Stod emot på något eller ett par hinder men överlag flöt det på väldigt bra. Eftersom jag gjorde bad-debut i kinda vid denna tiden förra året travade jag genom vattnet, med facit i hand hade jag nog kunnat galoppera men bättre att ta det försiktigt tänker jag. Det var en rolig och skön runda!

Trots den ganska dåliga dressyren och 4 fel i hoppningen hamnade vi på 5:e plats!

(Förra året började också bra med placering på första tävlingen, sen gick det utför resten av året.. Men så ska det INTE bli i år)

Grattis, vad roligt!!

[URL=http://s935.photobucket.com/user/emma-vsm/media/Mobile%20Uploads/image_3.jpg.html][/URL]

Och lite bilder som fina @PrinceFair s mamma tagit! Tack!

image_2.jpg

Någon som vet vad som hände i Flyinge idag? @Marvin @fio kanske?
Tyckte det såg att att vara en himla massa fel i terrängen?

I 100-klassen? Jag satt som hinderdomare i den så jag kanske vet ;)

Mitt hinder hade vi några stopp på + en avtrillning. Var en tripplebrush som stod på böjt spår efter en stor låda efter en galoppsträcka.
Sedan var det den nya Trakhenergraven som ganska många hade problem med, står lite in bland träden med ganska djup grav som det rinner vatten i. Fanns alternativ till den som flera tog direkt.
Sedan var det några som hade stopp på hinder 4-5 som var räcke-hus som man skulle hoppa på sned linje. Sedan lite stopp utspritt på andra hinder också.

I 100-klassen? Jag satt som hinderdomare i den så jag kanske vet ;)

Mitt hinder hade vi några stopp på + en avtrillning. Var en tripplebrush som stod på böjt spår efter en stor låda efter en galoppsträcka.
Sedan var det den nya Trakhenergraven som ganska många hade problem med, står lite in bland träden med ganska djup grav som det rinner vatten i. Fanns alternativ till den som flera tog direkt.
Sedan var det några som hade stopp på hinder 4-5 som var räcke-hus som man skulle hoppa på sned linje. Sedan lite stopp utspritt på andra hinder också.
Jag tyckte det var rätt mycket fel överlag i både 90 och 100, tycker inte det brukar vara så mycket på den banan. Men nya hinder kan ju göra sitt till.

Vi hade också säsongspremiär i Mantorp, en låååång dag - red min terräng vid 19.13 och jag var inte ens sista ryttaren :eek:
Mycket nöjd med min lilla häst, tyckte att han gjorde en fin insats i alla grenar! Fick riktiga skitpoäng i dressyren och ett nedslag i hoppningen, han är fortfarande lite som en unghäst när han kommer in på banan, men efter att ha hoppat lite spänt och jääättehögt och rivit hinder 2 kom han på att han faktiskt kan det här med banhoppning :idea: och gjorde resten riktigt bra.
I terrängen behövde vi titta en extra gång på vattnet innan han vågade hoppa i, men annars var han helt suverän, så enkel och härlig :love:
mtorp20150418-1.jpg
mtorp20150418-2.jpg

mtorp20150418-4.jpg

Vi hade också säsongspremiär i Mantorp, en låååång dag - red min terräng vid 19.13 och jag var inte ens sista ryttaren :eek:
Mycket nöjd med min lilla häst, tyckte att han gjorde en fin insats i alla grenar! Fick riktiga skitpoäng i dressyren och ett nedslag i hoppningen, han är fortfarande lite som en unghäst när han kommer in på banan, men efter att ha hoppat lite spänt och jääättehögt och rivit hinder 2 kom han på att han faktiskt kan det här med banhoppning :idea: och gjorde resten riktigt bra.
I terrängen behövde vi titta en extra gång på vattnet innan han vågade hoppa i, men annars var han helt suverän, så enkel och härlig :love:
mtorp20150418-1.jpg
mtorp20150418-2.jpg

mtorp20150418-4.jpg

Ni är superfina och det är alltid så trevligt att träffa er :) Vilken domare dömde 100-klassen? Var hen snål överlag eller kändes det orättvist?

Banan var svår tyckte jag!
Sen var min häst inte alls på humör, och vi fick massa stopp på saker som hon normalt tycker är lätt och roligt.

AH tyckte banan var mer * och det var ju sant. Många svåra frågor som radade upp sig.. blir ju lite så på den banan eftersom det är så litet område. Finns inga direkta andningshål.

Jag tyckte banan var sjukt fin med precis alla typhinder! Men eftersom det blir så komprimerat så blir det tufft för många kanske lite mindre orutinerade hästar med så många frågor på rad. Tror nog det drabbade din häst marvin..

Senast ändrad:
Den nya trakhenergraven var ju superfin, är nog mer ett ryttarhinder egentligen för med den rejäla marklinjen så tror jag knappt hästarna ens såg den stora och djupa graven,

Ni är superfina och det är alltid så trevligt att träffa er :) Vilken domare dömde 100-klassen? Var hen snål överlag eller kändes det orättvist?
Detsamma :D alltid lika trevligt!
Ingen som jag ridit för förut tror jag (och hoppas jag slipper igen :devil: ). Jag såg inte så många ritter så jag vet inte riktigt.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Tänkte på det där med fobier och hur man faktiskt kan vända dom själv, när jag i går kväll åkte till ett ställe jag aldrig varit på och...
Svar
10
· Visningar
833
Senast: hundtant
·
Relationer Jag skulle vilja bolla lite kring det här med initiativförmåga och känslan som jag har av att alltid vara den som tar initiativ och "tar...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
6 440
Hundhälsa Hej där, Jag har en shiba som är okastrerad på nästan så exakt 2 år, han har betett sig väldigt konstigt de senaste 2 veckorna. Vi...
Svar
0
· Visningar
771
Senast: ryujaneiro
·
Ridning Jag har just nu väldigt mycket tid framför datorn och har hittat ett antal brittiska Youtubare som filmar sina uteritter med GoPro. Jag...
2 3
Svar
44
· Visningar
6 665
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar