Jag såg nyss att på sommarens UU-VM ingår ett besök på Festival of British Eventing i Gatcombe Park
Det låter ju kul, någon som har lite mer koll på vad det är?
Det låter ju kul, någon som har lite mer koll på vad det är?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Starta högre klasser där det är mycket byten . Så får ni rätt på de momenten i alla fallUpptagning? Jag kan ju inte röra henne (eller mig) utan att hon byter.
Starta högre klasser där det är mycket byten . Så får ni rätt på de momenten i alla fall
Nu har vi säsongsdebuterat!
Red dressyr och hoppning igår, dressyren var genomgående spänd och de moment jag tyckte var hyfsat avspända klantade jag mig och fattade galopp för tidigt, gjorde halt för tidigt och red för små volter. 62,3 straff (förra året låg vi mellan 48-72 straff i dressyren så det var ju medelbra ungefär..)
Hoppningen funkade bra, fram till sista räcket där jag inte blev klar utan backade hela vägen fram och hon kom på tok för nära för att inte riva, helt och hållet mitt fel!
Och så terrängen idag. Hästen var mycket mer avspänd än förra säsongen, mindre unghästig, och tittade inte så mycket på allt runt omkring. Stod emot på något eller ett par hinder men överlag flöt det på väldigt bra. Eftersom jag gjorde bad-debut i kinda vid denna tiden förra året travade jag genom vattnet, med facit i hand hade jag nog kunnat galoppera men bättre att ta det försiktigt tänker jag. Det var en rolig och skön runda!
Trots den ganska dåliga dressyren och 4 fel i hoppningen hamnade vi på 5:e plats!
(Förra året började också bra med placering på första tävlingen, sen gick det utför resten av året.. Men så ska det INTE bli i år)
TackGrattis, vad roligt!!
Jag tyckte det var rätt mycket fel överlag i både 90 och 100, tycker inte det brukar vara så mycket på den banan. Men nya hinder kan ju göra sitt till.I 100-klassen? Jag satt som hinderdomare i den så jag kanske vet
Mitt hinder hade vi några stopp på + en avtrillning. Var en tripplebrush som stod på böjt spår efter en stor låda efter en galoppsträcka.
Sedan var det den nya Trakhenergraven som ganska många hade problem med, står lite in bland träden med ganska djup grav som det rinner vatten i. Fanns alternativ till den som flera tog direkt.
Sedan var det några som hade stopp på hinder 4-5 som var räcke-hus som man skulle hoppa på sned linje. Sedan lite stopp utspritt på andra hinder också.
Vi hade också säsongspremiär i Mantorp, en låååång dag - red min terräng vid 19.13 och jag var inte ens sista ryttaren
Mycket nöjd med min lilla häst, tyckte att han gjorde en fin insats i alla grenar! Fick riktiga skitpoäng i dressyren och ett nedslag i hoppningen, han är fortfarande lite som en unghäst när han kommer in på banan, men efter att ha hoppat lite spänt och jääättehögt och rivit hinder 2 kom han på att han faktiskt kan det här med banhoppning och gjorde resten riktigt bra.
I terrängen behövde vi titta en extra gång på vattnet innan han vågade hoppa i, men annars var han helt suverän, så enkel och härlig
Banan var svår tyckte jag!
Sen var min häst inte alls på humör, och vi fick massa stopp på saker som hon normalt tycker är lätt och roligt.
Detsamma alltid lika trevligt!Ni är superfina och det är alltid så trevligt att träffa er Vilken domare dömde 100-klassen? Var hen snål överlag eller kändes det orättvist?