Den (än så länge) temalösa Ulvleken

Givetvis kan Habina vara ulv men hittills så känns hon mest ivrig och teoriar om allt som finns och än så länge så finns det inte super mycket att ha teorier om.
Menar du att en ulv inte kan vara ivrig och teoria om allt som finns? Du verkar sätta det i motsats till att vara ulv.
 
Ganska säkra på hur många det är i lyan tycker jag att de här två ser ut att vara och lite sådär småpratiga med varandra.
Är det för att de vet hur det står till i lyan mån tro?

jag får besök av ett av mina barn om en liten stund och skulle behöva rösta nu. Som vanligt är DL1 värdelöst svårt och ren jävla chansning.

cirkus röstar på Hedinn
pga ovan citat dvs lite snickesnack och hur hon tänker om ulvar och antal osv + att någon av ulvarna brukar lägga tidigare röster och ett gäng sparar sig...så kanske Habina är hennes kompis

Inte skrivet i sten att jag inte kommer in senare och kan ändra om nåt annat verkar mer skumt.

Nu ska jag väl inte gräva min egen grav och komma till Hedinns försvar, men om du läser hela sammanhanget vi diskuterar kring, så utgår det ifrån att Artline räknat på 3 ulvar och jag föreslår att hon kanske glömt bort att antingen räkna psykopaten eller glömt räkna sig själv (vilket Artline senare förnekar). Därav att vi pratade om fyra ulvar som något "självklart" (vilket det ju inte är, bara ulvarna vet hur många som sitter i lyan).
 
Menar du att en ulv inte kan vara ivrig och teoria om allt som finns? Du verkar sätta det i motsats till att vara ulv.
Givetvis kan en ulv göra det. Men det känns inte som en ulv som försöker sprida misstankar.

Då känns snarare Snurrfian skum som använder habina försök att teoria mot henne.
 
Påminner alla deltagare om att fokusera på motståndarsidan, även om jag och min Med-LL har stort nöje av att se era tema funderingar :heart
 
Jag är stressad! Vet inte vad som är god sida/ulvigt att skriva, men jag vill inte vara sist att rösta och råka lägga en avgörande röst i ren nybörjartur igen😳.

Så nu kommer jag att välja rösta på heffaklumpen med den oerhört dåliga motiveringen att hon varit minst aktiv i tråden och dy kanske är av rädsla att råka avslöja sig som ulv?

Harrysen röstar på heffaklumpen
 
Nu lägger jag bort att försöka hitta temat för leken och ska läsa vad alla skrivit (lekrelaterat) och se om jag blir klokare av det (högst tvivelaktigt :angel:)

Sista gissningen @Paddington sedan ska jag försöka hitta ulvar!
Är temat AI ?
Det går inte så bra för qitis att försöka börja leta ulvar istället för att gissa på temat, visserligen intressant med att försöka komma på temat men det är väl ändå ulvar vi ska hitta.
Givetvis kan en ulv göra det. Men det känns inte som en ulv som försöker sprida misstankar.

Då känns snarare Snurrfian skum som använder habina försök att teoria mot henne.
Och vad gör du nu? Använder min teori för att teoria emot mig? Är det inte det typ det vanligaste inom ulvlekar?
Snurrfian är alltid skum på det viset.
Tycker om dig också. ;)
 
Okej... Såhär långt har mina spretiga noteringar resulterat i följande:

Artline och Elo verkar ha problem med matten. Cirkus och Hedinn diskuterar balansen i leken. Qitis håller med dem. Cirkus missförstår hur rollen Medusa fungerar och qitis förklarar. Snurrfian tycker att jag är snurrig och att det gör mig ulvig, medan Artline inte verkar tycka det. Än så länge är ju allt mest gissningar.

Vi har snöat in oss på jakten på temat istället för jakten på ulvar. Fyra har röstat;

Mirtai. Röstar på Harrysen för att Harrysen tycker att alla verkar goda.
Blacksmithfarm röstar på Artline för att Artline inte kan räkna. Varför inte rösta på Elo istället?
Hedinn röstar på hemlig för att hon verkar inställsam.
Cirkus röstar på Hedinn för att hon och jag verkar snickesnacka kring antal.

Får plötsligt känslan av att Hedinn och cirkus kanske sitter i lyan ihop? Bara en känsla då de först diskuterade balansen så trevlig och sen "kommer de kanske på" att det inte ser så bra ut, så cirkus röstar på Hedinn? OBS! Väldigt osäker teori här.
 
DL 1 22:00
15:36 Blacksmithfarm röstar på Artline
16:49 Mirtai röstar på Harrysen
19:56 Hedinn röstar på hemlig
20:19 cirkus röstar på Hedinn

20:45 Harrysen röstar på heffaklumpen



Artline 1
Harrysen 1
hemlig 1
Hedinn 1
heffaklumpen 1

9 kvar att rösta!
 
Det går inte så bra för qitis att försöka börja leta ulvar istället för att gissa på temat, visserligen intressant med att försöka komma på temat men det är väl ändå ulvar vi ska hitta.

Och vad gör du nu? Använder min teori för att teoria emot mig? Är det inte det typ det vanligaste inom ulvlekar?

Tycker om dig också. ;)


Nu blev det komplicerat. Habina teoriar om mig, du teoriar om henne och jag teoriar sedan om dig. En väldigt kedjereaktion.

Habinas teori kom när det inte fanns så mycket att teoria om. Då känns det skumt att använda det emot henne.
 
Jag är toktrött och behöver gå och lägga mig snart, en härlig förkylning som lurar i bakgrunden också tror jag.
Snurrfian röstar på qitis eftersom jag tror att hon är en ulv som kan få in mycket inlägg utan något innehåll eller teorier genom att fundera över temat istället för att leta ulvar.
 
DL 1 22:00
15:36 Blacksmithfarm röstar på Artline
16:49 Mirtai röstar på Harrysen
19:56 Hedinn röstar på hemlig
20:19 cirkus röstar på Hedinn

20:45 Harrysen röstar på heffaklumpen
20:51 Snurrfian röstar på qitis



Artline 1
Harrysen 1
hemlig 1
Hedinn 1
heffaklumpen 1
Qitis 1
 

Liknande trådar

Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 186
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 459
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
12 976
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 313
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Jämställt förhållande
  • Årets Nobelpris
  • Unga brottslingar

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp