Den (än så länge) temalösa Ulvleken

Alltså jag förstår att BSF röstade på Artline pga att hon (eller hen, gud vad glömsk jag är?) inte kan räkna. Men borde inte Elo vara lika ulvig, som inte tycker att det blir några bybor i leken? Dvs 4-5 ulvar och 6 goda specialroller ger 3-4 bybor.

Här menar jag alltså att BSF lika gärna kunde röstat på Elo. Eller kom Elos inlägg senare? *går tillbaka och kollar*
 
Alltså jag förstår att BSF röstade på Artline pga att hon (eller hen, gud vad glömsk jag är?) inte kan räkna. Men borde inte Elo vara lika ulvig, som inte tycker att det blir några bybor i leken? Dvs 4-5 ulvar och 6 goda specialroller ger 3-4 bybor.

Här menar jag alltså att BSF lika gärna kunde röstat på Elo. Eller kom Elos inlägg senare? *går tillbaka och kollar*

Nix, Elos inlägg kom före BSF:s röst.
Med fyra (?) ulvar och 6 goda specialroller... blir det några bybor kvar? :laugh:

Temat kanske är "spelet där alla har en roll!"
Jag skabstrax börja jobba, så vill rösta nu för säkerhets skull.

Här har vi 2 somnfjäskar för LL🤔






Artline räknade fel, lågt, på antalet ulvar. Trots att hon nyss varit med-LL. Kan här vara en ulv som vill inlagda goda i falsk trygghet?

Blacksmithfarm röstar på Artline pga ovan.


Edit, stavfel.

@Blacksmithfarm vad är det som gör att du röstar på Artline och inte Elo? Är det ulvigare att inte ha koll på antalet ulvar än antalet bybor?
 
Alltså jag förstår att BSF röstade på Artline pga att hon (eller hen, gud vad glömsk jag är?) inte kan räkna. Men borde inte Elo vara lika ulvig, som inte tycker att det blir några bybor i leken? Dvs 4-5 ulvar och 6 goda specialroller ger 3-4 bybor.

Här menar jag alltså att BSF lika gärna kunde röstat på Elo. Eller kom Elos inlägg senare? *går tillbaka och kollar*

Eller så var Elos inlägg lite sarkastiskt uppgivet.


Hur ska jag kunna hålla reda på alla specialförmågor!:crazy:
 
Eller så var Elos inlägg lite sarkastiskt uppgivet.


Hur ska jag kunna hålla reda på alla specialförmågor!:crazy:

Men du får inte prata om dig själv i tredjeperson. :arghh: Jag blev förvirrad och undrade vem som så snabbt kom till ditt försvar. :cautious:

Helt okej att vara uppgiven, men jag tycker ändå att det är intressant att BSF inte ens nämner att du också förvirrade dig med siffrorna.
 
Sen blandar sig BSF in i leken och talar om att Art har fel om antalet ulvar. Jag undrar om BSF möjligen har facit, hur kan hon annars veta att @Artline har fel. Sen låter det onekligen som att 3 är väl lågt - men vet gör bara LL och ulvarna. Försäger sig BSF eller är det mest att hon utgår från att antalet är för lågt?
Fast nog var väl BSF före Snurrfian med sina tankar ? BSF röstade ju först av alla ? Eller missuppfattar jag vad du menade ?
Hänger dock med på vad du anför om BSF (om hon vet hur många ulvar det finns osv ) men fattar inte just det att ”sedan kommer BSF” efter snurrfians inlägg?
 
Vi börjar terminen lite lätt med uppsatsskrivning. Uppsatsen ska innehålla svaret på frågorna - Vad tror du är temat för denna lek och vilken kurs/program har du valt att gå under hösten? Uppsatsen ska vara inne innan DL1 för att räknas in i terminsbetyget.

@Paddington Jag förstår inte riktigt frågan, du begär in en uppsats, som ska räknas in i terminsbetyget.

Det är då uppenbart att leken utspelar sig i skolmiljö. Frågan är väl mer vilken skola och vilken inriktning, Jag tror att leken kommer att utspela sig på Stjärnsberg (eller solbacka om man inte låter Guilliou döpa om den). Året är 1983, skolan lades ner runt 1970 då den inte fick status som riksinternat. Under nu 1981 renoverades skolan av @Paddington och hon återuppliva skolans paradnummer med kamratuppfostran. Det gick inte riktigt som tänkt och nu flyr lärarna då kamratuppostran även började tillämpas på dem. Givetvis har jag anmält mig till skrivarkursen så jag kan få betyg.
 
Alltså jag förstår att BSF röstade på Artline pga att hon (eller hen, gud vad glömsk jag är?) inte kan räkna. Men borde inte Elo vara lika ulvig, som inte tycker att det blir några bybor i leken? Dvs 4-5 ulvar och 6 goda specialroller ger 3-4 bybor.

Här menar jag alltså att BSF lika gärna kunde röstat på Elo. Eller kom Elos inlägg senare? *går tillbaka och kollar*
Vi kan ju hoppas att lekens tema inte är matte!
 
Fast nog var väl BSF före Snurrfian med sina tankar ? BSF röstade ju först av alla ? Eller missuppfattar jag vad du menade ?
Hänger dock med på vad du anför om BSF (om hon vet hur många ulvar det finns osv ) men fattar inte just det att ”sedan kommer BSF” efter snurrfians inlägg?
Jag kollade inte på vem som var först utan på BSF tvärsäkra uttalande om att det är fel antal och sen såg jag snurris post där hon verkar ha missat BSF. Jag funderar också på varför hon missat det, förutom BSF tvärsäkra uttalande.
 
Jo, det förstod jag. Men jag menade att en av ulvarna titulerar sig psykopat, så det blir tre ulvar + en ulvpsykopat. Förstår du då hur jag tänker?

Jaaa. Alltså jag kan ju bara relatera till hur jag skulle tänka. Men så brukar jag glömma bort nån/några i lyan när jag är ulv. :oAlternativt att Artline sitter i lyan och glömt räkna med sig själv.
Rimlig teori ändå men så klantig är jag faktiskt inte 😂
 
grekisk mytologi, Dracula/vampyr, kartor, skola, påhakning från förra leken med Harry Potter, skolor, uppsatser🧐. Ordet termin har nämnts många gånger i beskrivningen av leken också.

Har verkligen ingen aning😅
 
Jag tycker att @Habina snurrar in sig lite i hur @Artline skulle ha kunnat tänkt, frågan är om habina tänker rätt och Artline är ulv eller om det är habina som är ulv och försöker göra artline till ulvig?
Givetvis kan Habina vara ulv men hittills så känns hon mest ivrig och teoriar om allt som finns och än så länge så finns det inte super mycket att ha teorier om.
 
Jag kollade inte på vem som var först utan på BSF tvärsäkra uttalande om att det är fel antal och sen såg jag snurris post där hon verkar ha missat BSF. Jag funderar också på varför hon missat det, förutom BSF tvärsäkra uttalande.
Ok jag fick inget sammanhang på det helt enkelt
Tack för förklaringen :)
 
grekisk mytologi, Dracula/vampyr, kartor, skola, påhakning från förra leken med Harry Potter, skolor, uppsatser🧐. Ordet termin har nämnts många gånger i beskrivningen av leken också.

Har verkligen ingen aning😅
Hm. Termin? På engelska semester = vi ska på semester :angel1:
 
Om ni undrar vad temat är, så kan det finnas ledtrådar om man är uppmärksam, men lekens huvudtema kommer inte att avslöjas förrän vid DagDL 1 Torsdag 22:00.
Jag har gått igenom alla inlägg av LL, men hittar då inga ledtrådar.

Wohooo! Äntligen är sommaren slut och vi får gå tillbaka till skolan!
Alla antagningsbesked har skickats ut och ett gäng förväntansfulla studenter gör sig redo att inta lärosätets salar. Lärarna bävar för en ny omgång elever, omgivningen darrar och undrar vad årets studenter ska hitta på. Förra terminen terminerade i en enda stor förskräckelse som fick hela staden på fötter och alla har fortfarande inte återhämtat sig.

Kursadministrationen har redan beslutat för ett flertal ändringar i både kursupplägg och hur fritt alla kan röra sig och vi ber samtliga elever, anhöriga och annat löst folk att läsa antagningsbreven noggrant. Pga nedskärningar så kommer kursadministrationen ha stängt stora delar av terminen och bara finnas tillgänglig provisoriskt så lärare och elever får helt enkelt hjälpa varandra till rätta.

Om ni undrar vad temat är, så kan det finnas ledtrådar om man är uppmärksam, men lekens huvudtema kommer inte att avslöjas förrän vid DagDL 1 Torsdag 22:00.

Vi börjar terminen lite lätt med uppsatsskrivning. Uppsatsen ska innehålla svaret på frågorna - Vad tror du är temat för denna lek och vilken kurs/program har du valt att gå under hösten? Uppsatsen ska vara inne innan DL1 för att räknas in i terminsbetyget.

Roller

Goda

Spionen - får veta alla specialrollers val NattDL
Siare – får sia en person per natt NattDL
Siren – kan en gång under lekens gång göra så att allas röster hamnar på den personen hon själv har röstat på. DagDL
Jägare - tar med sig en person in i döden. Skickar varje NattDL pm om vem den vill ta med sig om den dör. Om jägaren inte gör något nytt val så räknas det senaste.
Ängel – kan varje natt beskydda en deltagare NattDL
Medusa - Den person som lägger allra första rösten på Medusa blir förstenad och dennes röst kommer inte räknas vid nästkommande lynch (passiv förmåga, inget val från Medusa själv) personen får ej veta detta.
Bybor

Onda
Ulvar – finns i lyan och kan kommunicera med varandra
Psykopat, en av ulvarna är psykopat och kommer dra med sig en god när denne där (LL lottar)

Vinstvillkor
Goda vinner när ulvarna är döda
Ulvarna vinner när de är fler än de goda

Deltagare
1. hemlig
2. Heffaklumpen
3. qitis
4. Harrysen
5. Habina
6. Blacksmithfarm
7. cirkus
8. Snurrfian
9. Hedinn
10. Artline
11. LenaH
12. Elo
13. Mirtai
14. Lobelia

varför ha regler när jag vet att ni kommer bryta de flesta av dem ändå :angel:

Allra första rösten.
spelar ingen roll om ngn ändrar sig. inga andra gånger, bara första gången.

Alla aktiva händelser finns i spioninfon under rätt dygn

Tyvärr verkar det som majoriteten (alla) elever blir försenad till terminsstart då ingen har hittat rätt än.

Hoppas att åtminstone någon hittar en kartbok inom kort

Visa bifogad fil 128015

Vissa av er vet att jag har dykt djupt ner i AI-träsket och skapar en hel del bilder med hjälp av AI. Det här är en helt fiktiv headmaster som är lite, lite besviken på er. Men samtidigt helt på temat :sneaky:

Kan bli en väldigt kort lek då och med en helt oväntad vinnarsida :angel:

Möjliga ledtrådar: regelbrytare, kartbok, AI, kort lek (kortlek?).
Är temat Alice i Underlandet?
 
Lärarna bävar för en ny omgång elever, omgivningen darrar och undrar vad årets studenter ska hitta på. Förra terminen terminerade i en enda stor förskräckelse som fick hela staden på fötter och alla har fortfarande inte återhämtat sig.

Jag fastnade för det här i beskrivningen. Finns det någon berättelse eller film som handlar om nåt sånt? Jag får lite Stephen King-vibbar men kan inte sätta fingret på exakt vad det är. Carrie?
 

Liknande trådar

Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 186
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 459
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
12 975
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 313
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2025
  • Uppdateringstråd 30
  • Avels fråga

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp