Den (än så länge) temalösa Ulvleken

Habina teoriar fram och tillbaka kring alla? Kanske ulvigt. Kanske oskyligt. Kanske en 'komma igång och spela efter lång tid borta' grej.

Art räknar på ett lågt antal ulvar. Vill hon invagga resten av oss i ett falskt lugn genom att få oss att tro att det finns få ulvar? Känns mkt ulvigt!

BSF lägger tidig röst. Kanske ulvigt. Kanske RL. Dock låter hon väldigt tvärsäker på sin sak! Det är ulvigt. Ingen vet ju någonting i spelet, än, förutom ulvarna.

Jag gillar egentligen inte att lägga en andraröst i DL2, men å andra sidan börjar det bli löjligt med att alla bara röstar på sådana som inte fått nån röst.

Men, pga den ganska tvärsäkra uttalandet om Art så:

Elo röstar på Blacksmithfarm

(edit pga knepig stavning)

Nänänä, försök inte. Jag teoriar inte kring alla. Har tex inte sagt ett ljud om Mirtai och harrysen.
 
Jag tänker rösta nu jag med

Jag tycker det är skumt att Lobelia skriver att ”sedan kommer BSF in” i sitt inlägg som jag kommenterat tidigare eftersom hon verkar syfta till att snurrfian var först på bollen


Qitis röstar på Lobelia
Sen blandar sig BSF in i leken och talar om att Art har fel om antalet ulvar. Jag undrar om BSF möjligen har facit, hur kan hon annars veta att @Artline har fel. Sen låter det onekligen som att 3 är väl lågt - men vet gör bara LL och ulvarna. Försäger sig BSF eller är det mest att hon utgår från att antalet är för lågt?
Citerar här det jag menade. Så det framgår tydligt
Leker 100% på mobilen sedan några år och det är ibland en utmaning !
 
Jag tänker rösta nu jag med

Jag tycker det är skumt att Lobelia skriver att ”sedan kommer BSF in” i sitt inlägg som jag kommenterat tidigare eftersom hon verkar syfta till att snurrfian var först på bollen


Qitis röstar på Lobelia

Kan du förtydliga din teori? Jag hänger inte med alls...
 
Spinner vidare på detta. Egentligen är det ju smart om vi gör så, för då får spionen korn på åtminstone en person vars röst inte räknas nästa gång. Eller tänker jag fel nu? Spioninformationen kanske bara är "medusa förstenar en person" och inte "medusa förstenar Niyama"?

@Paddington hur får spionen info om Medusas förstening? Nämns det nåt namn på Medusa och/eller den som blir förstenad eller är det bara typ "medusa förstenar en person"?
 
Ok, jag utgår ifrån att spioninfon kring Medusa är som i tidigare lekar med spionen. Med det sagt, vi borde verkligen rösta på olika personer i DL 1 för att underlätta för spionen.
 
Men det känns inte sådär med den tidigare rösten på mig?
Du behövde väl inte rösta tidigt? BSF röstade först och då blir man ju ofta ett enkelt offer. Speciellt om man inte är inne mer efter det. Du röstade ju inte tidigt, utan fick en röst på dig innan du röstat själv, så det är ju något annat?
 
Om jag fattat det rätt om medusa så är det första rösten på hen som räknas, oavsett vilken lynch den kan hamna i? Om Medusa får sin första röst i lynch 3 räknas den personens röst inte i lynch 4?

Något som jag vill ta upp tillbaka som jag redan tagit upp tidigare är att sedan det blev klarlagt tidigare idag ,är att den första rösten kan vara riskabel i denna leken både för goda och onda (iom att en första röst på medusa gör att rösten i nästa Lynch inte räknas )
Så förutsatt att alla har förstått det så tenderar jag att sätta alla som röstar udda (första röst ) lite mindre skumma än de som följer röster
Sedan inser jag att alla röster hittills (som jag sett ) är udda röster ?
Så kanske är fel ute i den tanken

Samtidigt är det ju inte mycket man kan göra åt det och man slipper iaf veta om det när/om det händer. Kanske är det snarare smart om alla lägger förstaröster på alla, så vi har Medusa-förmågan ur världen? Som jag förstått det blir Medusa en vanlig bybo efter det?
OM man vet att den som lägger första rösten på medusa är god är det ju en bra tanke att det avklaras så fort som möjligt. Men det kan ju lika gärna vara en ond som gör det och då vore det ju bra om den rösten försvinner i ett senare skede när det kan vara en avgörande lynch
 
Jag tänker rösta nu jag med

Jag tycker det är skumt att Lobelia skriver att ”sedan kommer BSF in” i sitt inlägg som jag kommenterat tidigare eftersom hon verkar syfta till att snurrfian var först på bollen


Qitis röstar på Lobelia
Hur tänker du här? Jag är med på att du noterat mitt misstag, men om du nu inte tror på min förklaring att jag inte syftade på någon specifik ordning. Vad är ulvigt? Att blanda ihop inläggen? Eller menar du att jag har något motiv med det och gör det avsiktligt?
 
Eftersom vi vill sprida rösterna så mycket det bara går (om min tanke att medusa då hittas av spionen, dvs en god hittar en god) så kommer min röst nu.

Habina röstar på cirkus

Detta då cirkus och Hedinn tidigare i leken pratade om balansen i leken och kändes som kompisar och sen lite out of the blue röstar cirkus på Hedinn (då hon med samma teori hade kunnat rösta på mig). Därför får jag en känsla av att cirkus vill ta lite avstånd från Hedinn pga att de sitter i lyan ihop. Eftersom vi inte ska försöka rösta på samma personer, så väljer jag att rösta på cirkus framför Hedinn.
 
DL 1 22:00
15:36 Blacksmithfarm röstar på Artline
16:49 Mirtai röstar på Harrysen
19:56 Hedinn röstar på hemlig
20:19 cirkus röstar på Hedinn

20:45 Harrysen röstar på heffaklumpen
20:51 Snurrfian röstar på qitis
20:54 Lobelia röstar på Blacksmithfarm
20:58 hemlig röstar på Mirtai
21:03 Artline röstar på hemlig
21:04 Elo röstar på Blacksmithfarm
21:04 Qitis röstar på Lobelia
21:18 Habina röstar på cirkus


hemlig 2
Blacksmithfarm 2
Artline 1
Harrysen 1
Hedinn 1
heffaklumpen 1
qitis 1
Mirtai 1
Lobelia 1
cirkus 1

2 kvar att rösta!
 
Eftersom vi vill sprida rösterna så mycket det bara går (om min tanke att medusa då hittas av spionen, dvs en god hittar en god) så kommer min röst nu.

Habina röstar på cirkus

Detta då cirkus och Hedinn tidigare i leken pratade om balansen i leken och kändes som kompisar och sen lite out of the blue röstar cirkus på Hedinn (då hon med samma teori hade kunnat rösta på mig). Därför får jag en känsla av att cirkus vill ta lite avstånd från Hedinn pga att de sitter i lyan ihop. Eftersom vi inte ska försöka rösta på samma personer, så väljer jag att rösta på cirkus framför Hedinn.
Vill vi verkligen sprida rösterna så mycket som möjligt? Det blir ju enklare för ulvarna att styra då…
 
OM man vet att den som lägger första rösten på medusa är god är det ju en bra tanke att det avklaras så fort som möjligt. Men det kan ju lika gärna vara en ond som gör det och då vore det ju bra om den rösten försvinner i ett senare skede när det kan vara en avgörande lynch

Jo, men vill vi inte ge spionen en chans att hitta en god?
 
Det är två olika saker. Bsf får röster för att hon var tvungen att rösta tidigt.

Hedinn röst på dig känns som en typisk första dagsröst när det är svårt att hitta en motivering.
Men du la ju upp mig mot BSF. När dom enda som kan ha koll på nåt hittills är ulvarna.

hemlig ändrar röst till BSF, för att delvis rädda mig själv. Kanske prickade en ulv med min första röst också då.
 
Hur tänker du här? Jag är med på att du noterat mitt misstag, men om du nu inte tror på min förklaring att jag inte syftade på någon specifik ordning. Vad är ulvigt? Att blanda ihop inläggen? Eller menar du att jag har något motiv med det och gör det avsiktligt?
Första DL. Jag reagerade mest på detta idag.
Men ja. Syftningsfelet var det som fick mig fundersam faktiskt
 

Liknande trådar

Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 186
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 460
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
12 976
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 317
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hur är processen
  • Valp 2025
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp