Den (än så länge) temalösa Ulvleken

DL 1 22:00
15:36 Blacksmithfarm röstar på Artline
16:49 Mirtai röstar på Harrysen
19:56 Hedinn röstar på hemlig
20:19 cirkus röstar på Hedinn

20:45 Harrysen röstar på heffaklumpen
20:51 Snurrfian röstar på qitis


Artline 1
Harrysen 1
hemlig 1
Hedinn 1
heffaklumpen 1
qitis 1

8 kvar att rösta!
 
Jag är toktrött och behöver gå och lägga mig snart, en härlig förkylning som lurar i bakgrunden också tror jag.
Snurrfian röstar på qitis eftersom jag tror att hon är en ulv som kan få in mycket inlägg utan något innehåll eller teorier genom att fundera över temat istället för att leta ulvar.

Krya på dig! Jag är inne på dygn 17 av min förkylning. :down:
 
Lobelia röstar på BSF
BSF verkar vara väl säker på hur många ulvarna inte är, har hon månde koll på hur många de är också?
 
Ganska säkra på hur många det är i lyan tycker jag att de här två ser ut att vara och lite sådär småpratiga med varandra.
Är det för att de vet hur det står till i lyan mån tro?

jag får besök av ett av mina barn om en liten stund och skulle behöva rösta nu. Som vanligt är DL1 värdelöst svårt och ren jävla chansning.

cirkus röstar på Hedinn
pga ovan citat dvs lite snickesnack och hur hon tänker om ulvar och antal osv + att någon av ulvarna brukar lägga tidigare röster och ett gäng sparar sig...så kanske Habina är hennes kompis

Inte skrivet i sten att jag inte kommer in senare och kan ändra om nåt annat verkar mer skumt.

Skulle vara intressant att höra varför cirkus väljer Hedinn och inte mig att rösta på? Om det nu är två ulvar som snickesnackar enligt hennes teori?
 
Känns som att temat skulle kunna vara vad som helst. Men någon form av grekisk mytologi, som många andra sagt, tillsammans med en twist låter rimligt. Jag går ju fortfarande i skolan (gymnasiet) så svaret på vad jag ska läsa får helt enkelt bli de kurserna jag läser i år: Svenska 3, Mandarin steg 3, Engelska 7, Fysik 2 och Matte 5.
Förlåt, men mandarin? Är inte det ett språk som talas i Kina? :o
 
DL 1 22:00
15:36 Blacksmithfarm röstar på Artline
16:49 Mirtai röstar på Harrysen
19:56 Hedinn röstar på hemlig
20:19 cirkus röstar på Hedinn

20:45 Harrysen röstar på heffaklumpen
20:51 Snurrfian röstar på qitis
20:54 Lobelia röstar på Blacksmithfarm


Artline 1
Harrysen 1
hemlig 1
Hedinn 1
heffaklumpen 1
qitis 1
Blacksmithfarm 1

7 kvar att rösta!
 
Jag är här!

Känns som temat kanske kan vara lilla sjöjungfrun, med tanke på siren = sjöjungfru?

Min kurs heter ”den ultimata marmeladmackan - allt du aldrig visste att du behövde kunna” så att jag kan skapa sådär riktigt goda skapelser till världens sötaste lilla björn ❤️
Tre ynka, rätt intetsägande inlägg. Inte med i nån diskussion alls. Tror vi har en ulv som ligger lågt.
hemlig röstar på Mirtai
 
DL 1 22:00
15:36 Blacksmithfarm röstar på Artline
16:49 Mirtai röstar på Harrysen
19:56 Hedinn röstar på hemlig
20:19 cirkus röstar på Hedinn
20:45 Harrysen röstar på heffaklumpen
20:51 Snurrfian röstar på qitis
20.58 hemlig röstar på Mirtai


Artline 1
Harrysen 1
hemlig 1
Hedinn 1
heffaklumpen 1
qitis 1
mirtai 1
 
DL 1 22:00
15:36 Blacksmithfarm röstar på Artline
16:49 Mirtai röstar på Harrysen
19:56 Hedinn röstar på hemlig
20:19 cirkus röstar på Hedinn

20:45 Harrysen röstar på heffaklumpen
20:51 Snurrfian röstar på qitis
20:54 Lobelia röstar på Blacksmithfarm
20:58 hemlig röstar på Mirtai


Artline 1
Harrysen 1
hemlig 1
Hedinn 1
heffaklumpen 1
qitis 1
Blacksmithfarm 1
Mirtai 1

6 kvar att rösta!
 
Något som jag vill ta upp tillbaka som jag redan tagit upp tidigare är att sedan det blev klarlagt tidigare idag ,är att den första rösten kan vara riskabel i denna leken både för goda och onda (iom att en första röst på medusa gör att rösten i nästa Lynch inte räknas )
Så förutsatt att alla har förstått det så tenderar jag att sätta alla som röstar udda (första röst ) lite mindre skumma än de som följer röster
Sedan inser jag att alla röster hittills (som jag sett ) är udda röster ?
Så kanske är fel ute i den tanken
 
De jag tycker varit skummast hittills är Blacksmithfarm och cirkus. Men jag har frågat dem kring detta och hoppas att de hinner in innan 22 för att svara. Annars lutar det åt att rösta på cirkus, men det kanske är dumt om det blir lottning. Avskyr att lägga en avgörande röst dock när det finns så lite att gå på och blacksmithfarm inte är inne och försvarar sig.
 
Något som jag vill ta upp tillbaka som jag redan tagit upp tidigare är att sedan det blev klarlagt tidigare idag ,är att den första rösten kan vara riskabel i denna leken både för goda och onda (iom att en första röst på medusa gör att rösten i nästa Lynch inte räknas )
Så förutsatt att alla har förstått det så tenderar jag att sätta alla som röstar udda (första röst ) lite mindre skumma än de som följer röster
Sedan inser jag att alla röster hittills (som jag sett ) är udda röster ?
Så kanske är fel ute i den tanken

Samtidigt är det ju inte mycket man kan göra åt det och man slipper iaf veta om det när/om det händer. Kanske är det snarare smart om alla lägger förstaröster på alla, så vi har Medusa-förmågan ur världen? Som jag förstått det blir Medusa en vanlig bybo efter det?
 
Tre ynka, rätt intetsägande inlägg. Inte med i nån diskussion alls. Tror vi har en ulv som ligger lågt.
hemlig röstar på Mirtai
Jag tycker nog att hemlig är tillräckligt rutinerad för att inte rösta på någon för att den har dålig akvitet.

Även om jag håller med hemlig om att det är svårt första dagen så kanske min teori jag hade nyss om att hon inte behövde hitta ulvar stämmer?


Artline röstar på hemlig
 
Habina teoriar fram och tillbaka kring alla? Kanske ulvigt. Kanske oskyligt. Kanske en 'komma igång och spela efter lång tid borta' grej.

Art räknar på ett lågt antal ulvar. Vill hon invagga resten av oss i ett falskt lugn genom att få oss att tro att det finns få ulvar? Känns mkt ulvigt!

BSF lägger tidig röst. Kanske ulvigt. Kanske RL. Dock låter hon väldigt tvärsäker på sin sak! Det är ulvigt. Ingen vet ju någonting i spelet, än, förutom ulvarna.

Jag gillar egentligen inte att lägga en andraröst i DL2, men å andra sidan börjar det bli löjligt med att alla bara röstar på sådana som inte fått nån röst.

Men, pga den ganska tvärsäkra uttalandet om Art så:

Elo röstar på Blacksmithfarm

(edit pga knepig stavning)
 
Samtidigt är det ju inte mycket man kan göra åt det och man slipper iaf veta om det när/om det händer. Kanske är det snarare smart om alla lägger förstaröster på alla, så vi har Medusa-förmågan ur världen? Som jag förstått det blir Medusa en vanlig bybo efter det?

Spinner vidare på detta. Egentligen är det ju smart om vi gör så, för då får spionen korn på åtminstone en person vars röst inte räknas nästa gång. Eller tänker jag fel nu? Spioninformationen kanske bara är "medusa förstenar en person" och inte "medusa förstenar Niyama"?
 
Jag tänker rösta nu jag med

Jag tycker det är skumt att Lobelia skriver att ”sedan kommer BSF in” i sitt inlägg som jag kommenterat tidigare eftersom hon verkar syfta till att snurrfian var först på bollen


Qitis röstar på Lobelia
 
DL 1 22:00
15:36 Blacksmithfarm röstar på Artline
16:49 Mirtai röstar på Harrysen
19:56 Hedinn röstar på hemlig
20:19 cirkus röstar på Hedinn

20:45 Harrysen röstar på heffaklumpen
20:51 Snurrfian röstar på qitis
20:54 Lobelia röstar på Blacksmithfarm
20:58 hemlig röstar på Mirtai
21:03 Artline röstar på hemlig
21:04 Elo röstar på Blacksmithfarm
21:04 Qitis röstar på Lobelia



hemlig 2
Blacksmithfarm 2
Artline 1
Harrysen 1
Hedinn 1
heffaklumpen 1
qitis 1
Mirtai 1
Lobelia 1

3 kvar att rösta!
 
Rösterna på bsf känns sådär. Även om bsf kan vara ulv så känns det väldigt lätt att rösta på någon som var tvungen att rösta tidigt
 

Liknande trådar

Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 186
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 460
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
12 976
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 317
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp