Del IIII Hur går det för era 06:or?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Del IIII Hur går det för era 06:or?

haha ja lite bar mark har vi faktiskt.. nja de är något is täcke som ligger där över men sjävla sanden är inte frusen annars hade jag inte velat rida där. och tyvärr ska man väl aldrig rida utan hjälm, men tyvärr har jag fått tillbaka min gamla ovana så har inte alls hjälm nå mer inte ens vid uteritt men är nog gammal att veta att de är dumt men ändå är jag korkad nog att inte sätta på en förutom när jag rider in hästar. Tar inte illa upp man vänjer sig =P

Blev en helrakning för Sickan idag, älskar att se när hovskägget och allt bara försvinner =) Nu är han hårlös och mkt fin. Mätte han också idag, och ursh säger jag bara 175cm är killen idag =(

Ke? Nu förstår jag ingenting? Om hon inte är till salu så är väl det bra??

KL

Idag är stolt över min tokfia. Hoppade idag igen, och det var nemas problemas över hindrena. Hon hoppar SÅÅÅ HÖGT! Jag trillar framåt efter nästan varje hinder. Till nästa gång blir det att korta lädrena. Bommarna låg nog på ca 60-70 skulle jag tro.

*KL*
En liten film från oss...Nu är jag ju "otekniskast" i världen så den är lite lång:o.. Dessutom har vi ju mest lullat i skogen så jag tycker hon ser kort ut och det är lite otaktmässigt och orytmiskt, men, hi,hi, en film iallafall..
Hon är iallafall väldigt rolig och jobba med..
Jag önskar mig en snabbkurs i filmredigering, annars får gubben lära sig filma korta stunder och då endast när hon går bra;)!!

Håll till godo!!

http://www.youtube.com/watch?v=_eDMUgwZQCc

Jag hade en annan ponny tidigare (på prov för köp) som sen åkte på tillridning på där hon stog först. Fick hem Jezzie och skulle prova henne men ägarna vill ha henne som avelssto i framtiden.

Jag kom på detta imorse när jag tänkte vidare på det. Så tråkigt. Men hur går det nu med den första ponnyn? Har det blivit bättre?

Jag är ju inte världsbäst på att bedöma via film men jag tycker det ser lugnt och harmoniskt ut. För att bara har lullat runt i skogen tycker jag Ni är en bra bit på väg! Hur kändes det i övrigt att träna för tränare?

För filmredigeringen kan du använda dig utav Microsofts Movie Maker, finns hur bra handledning som helst där ;)

Joo, vi har nog lullat på ett gga bra sätt men tycker att den här tjejen jag rider för vill lite mer än vad jag tycker vi är mogna för:), fast det kanske bara jag som tror att vi inte kan??
Men min Loppis är bussig och har lätt för sig, det är bogarna som man får passa och att hon tar för sig framåt. Ska komma iväg nästa fredag hoppas jag till min "vanliga" tränare:D. Har också en "blåbärsdressyr" i sikte den 18 april. Antinngen fyraårsprogrammet eller LC1:an..blir spännande, om vi kommer iväg. Åtmindstonde ett litet mål;).

Ser väldigt bra ut, tycker jag!:laugh:
KL
Slås av att allas 4 åringar ser så grymt stadiga ut! Min är fortf som en älg att rida ( kan tänka mig iaf;) ), vinglig o ostadig..Men vi jobbar på.

Kan fortf inte få in mina filmer..MP4 filer, va 17 är det? Lite OT, men det finns ju även duktiga ryttare på datorer här har jag noterat;)

Tyckte din ridning såg trevlig ut!
Verkar som din häst har en bra bjudning och går i en fin unghästform.
Var nöjd med ditt arbete så här långt!:) (såg bara första delen av filmen)

kl
Min häst har i ca en vecka ätit sitt grovfoder lite sämre än vanligt. Har tänkt att det beror på att vi just öppnat en ny ensilagebal....eller att han fäller riktigt ordentligt nu, eller...

Men igår tittade jag i munnen på honom och på ena sidan där "hingsttanden" (vet ej vad den heter) håller på att komma upp så var han svullen och det såg nästan ut som det var ett blåmärke vid sidan om. Har för mig att carre skrivit om detta?
Jag tänkte avvakta några dagar och hålla koll på munnen för att se om det blir värre eller bättre. Vill inte sätta bett i munnen nu så det får bli lite ofrivillig vila:(.

Hingsbetar heter dem enl min vet.
Min hade väldiga problem i ca en månads tid. Han åt grovfodret men inte kraften. Han fick Metacam i 5 dgr, men vet inte om det gjorde ngn skillnad ( han åt inte kraften då heller ). Han hade ingen temp el infl, men VÄLDIGT öm.
Sen en dag så var allt bra igen.. Hade uppe vet efter igen och då var allt bra.

Hoppas att det bara sitter i en kort tid på din pålle. :)

*MP 4 är döden... ;) Ta och googla på mp4 konverter/konverterare så hittar du program som du kan använda dig utav för att andra fil namn. Det är lite meck..

Jag vill ju ha tillbaka henne igentligen men vill inte ha en krubbitare som drar ner alla trådar i hagen och gnager sönder stolparna ;) funderar på att kasta ut henne på lösdriften här på anläggningen om stallägarn går med på de :)
Har tänkt på det väldigt mycket. Hon har ju aldrig försökt kasta av mig som hon gjort med alla andra som suttit på henne.
En häst som inte gillar att hoppa behöver inte hoppa.
En häst som inte gillar att gå på banan behöver inte gå på banan.
En häst som inte gillar att rida ut då? skritta en tur? Varför ska man tragla med det när hon går och suckar hela vägen? det går om man är bestämd och nu när det börjar bli ljusare har jag mer tid. Just nu lutar det mot att hon kommer tillbaka. Folket i stallet har fått helt fel uppfattning och tror att jag skickade tillbaka henne för att jag var rädd :eek: så var det ju inte om man säger så.

Jag är ju en väldigt positiv människa och jag tror att det finns en anledning till allt. T.ex att hon biter på stolparna. Det gör mina med hemma, när de har DÖÖÖ tråkigt. Det är ju jättesvårt för dem att leka i hagarna på vintern när det ser ut som det gör...
Testa lösdrift, det kanske stimulerar leksinnet och hon blir lugnare.

Förstod inte riktigt vad du menade med det där att en häst som inte gillar att hoppa inte ska hoppa etc... Är hon trött på hoppningen?

Stå på dig, gör ridningen i början till världens roligaste grej! Ingen press utan bara iväg och lulla. Pepp pepp!

Lite så tänker jag med och jag vet att hon är uttråkad och understimulerad och jag tror det har en koppling till att hon bockar/reser sig.

Nej inte alls, det är de roligaste som finns tycker hon. Men att skritta ut eller skritta runt stallet är SKITTRÅKIGT enligt henne (och mig).

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Eftersom den förra tråden blev låst startar jag en ny! Fortsätt posta spännande och intressanta hus till salu. :D Vet inte riktigt hur...
56 57 58
Svar
1 147
· Visningar
82 074
Samhälle Jag postar en ny tråd för ett inlägg som nedan bör man bemöta. Först så gav du mig en varning för att jag gav ett exakt referat av vad...
71 72 73
Svar
1 449
· Visningar
78 759
Senast: turbofling
·
Kropp & Själ Okej, lite kul att jag startar den här tråden direkt efter en tråd om favoritpasta, men jag har fnurlat länge på detta. Innan ni går...
7 8 9
Svar
170
· Visningar
15 385
Senast: mrkarisma
·
  • Låst
Relationer :devil: Fortsätt här..... Vi vill läsa allt, så var inte blyga, sista sidan på förra tråden finner ni här...
99 100 101
Svar
2 011
· Visningar
115 049
Senast: LenaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Ny sits