Sv: Del IIII Hur går det för era 06r?
Stilett är väl medveten om hur man rider en unghäst med hennes härliga filmer och fina häst som "bevis".
Vet du vad? I en sån här tråd tycker jag att det är viktigt att man är seriös ang hur man rider så unga hästar. Inte bara gullegull. Det finnns alldeles för många som sitter med unghästar och som köper allt som skrivs hur tokigt det än är, och allt som sägs, eller visas på film, för den delen. Hur många sitter inte med problem som handlar om dålig utbildning fårn början?
Jag, bla, har haft synpunkter ang hur Stilett rider sin häst på filmer, (eftersom du tog upp det) när det gäller form, arbete på volt, och bla travökningarna på en film. Om jag har sett en person på filmer rida en mycket ung häst
som om den vore mycket äldre och med orimliga krav, vilket syns i hästen, så har jag anledning att fråga vidare när personen svarar som om det inte spelar någon roll hur gammal hästen är. Det är inte då i första hand utifrån din film och du kan inte be någon lägga av
Det finns mycket att tänka på när man utbildar unghästar, därför har jag alltid haft duktiga tränare som hjälp, och ändå har jag gjort massor av fel, att utbilda en unghäst är inte bara att rida som vilken häst som helst.
Vi är nog många som har ridit en rad unghästar, mer eller mindre bra
Men det gör inte att man är expert......långt ifrån. Man kan vara en
erfaren ryttare men ändå en usel unghästutbildare för att man aldrig har lärt sej vad som är viktigt och hur grunden måste se ut. Det säger jag inte om någon här, bara generellt.
Därför har det i högsta grad i en sån här tråd att göra om det kommer upp diskussioner om tokiga sätt. Man kan inte bara gulla och köpa allt som
tycks se bra ut eller verkar så erfaret. Det är ett problem på ett internetforum att man måste bedöma själv det man ser.
Det är vad jag tycker och NU har jag sagt mitt